Avatar billede d0stuffz Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access til Approach Link

Jeg forsøger desperat at oprette en link forbindelse fra Access til Approach. Hvorfor dog det?

Fordi jeg har fået opgaven af lave en Problem log database, hvor folk opretter en case der skal logges for fejl.
Når jeg får strikket constructoren rigtig sammen, vil der med funktionskaldet "Opret nyt case", blive select'ed hvilke problemer at aktive lige nu (select * from Problem where Problem.status = true).

Mit problem er at ham som (de)aktivere problemerne har en Approach database kørende som han retter i, samt laver en udskrift til 'gulvet' udfra. Hans database har en masse kolonner, udover problem nr (nøgle), problem beskrivelse, problem rettelse, problem reference, m.m. Jeg skal kun bruge problem nr og beskrivelse.

Jeg har desperat forsøgt og forsøger stadig at oprette et link til hans database, så jeg kan refere til hans data (read-only). Lige nu har jeg lavet den grimme løsning og eksporteret hans data til et 3. format, som jeg så har importeret i Access. Men det er jo ikke et "live" link til hans rettede database. Det er kendt at problemerne skifter fra tid til anden (hver 65 cases).

Jeg har en Lotus NotesSQL driver, men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg har forsøgt med .dbf (dBase 3,4,5), Jeg har forsøgt med ODBC forbindelser i forskellige afskygninger. Intet har været succesfuldt.

Hvad er den rigtige måde at gøre det på ?
Avatar billede overchord Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:15 #1
Har du ODBC driveren til Lotus Approach? Hvis du kan faa den registreret paa din PC skulle du vaere istand til at linke fra Access - men jeg kender ikke umiddelbart noget til Approach og deres user-support naevner blot af en ODBC driver eksisterer men ikke noget om hvor eller hvordan..
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:34 #2
Udfra hvad jeg har kunnet finde, så er det den der bliver noteret som "Lotus NotesSQL driver".
Avatar billede overchord Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:45 #3
Saa vidt jeg kan se er denne driver til Lotus Notes fremfor Approach
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:54 #4
Programmet hedder Lotus Approach og er en del af Lotus SmartSuite Office pakken.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. oktober 2004 - 22:40 #5
Svaret skal vel egentlig findes under Lotus og ikke Access(?)
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
08. november 2004 - 09:36 #6
lukket