Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 19:11 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Virker...virker ikke

Jeg har netop flyttet et website fra: http://home1.stofanet.dk/sad-r-us/ til et nyt domain hos freepaq - www.mindfreak.dk problemet er at alle mine mouseovers ikke virker på det nye site, men uden problemer på det gamle. Hvad er årsagen?
Avatar billede engrob Nybegynder
06. marts 2001 - 19:15 #1
Tja, i toppen af dit script står der
<script><!--CSInit = new Array;function CSScriptInit()
Jeg tror det har noget med det at gøre. Det skal skrives
<script>
<!--
CSInit = new Array;function CSScriptInit()
Avatar billede engrob Nybegynder
06. marts 2001 - 19:18 #2
eller måske nærmere
<script>
<!--
CSInit = new Array;
function CSScriptInit()

Der er mange linier der sidder forkert. Prøv at rette det...
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 19:19 #3
Til mindfreak\'en: Meget morsomt - jeg skrev et indlæg på den gamle kl 19.19.12 dd og så derefter dit indlæg fra kl 29.20.53! - Jeg gentager det her:

Til mindfreak oa:

Jeg gik ind på www.bandits.dk og
uden at røre en finger (på mus eller keybord) fik jeg 23 script-fejl: de fleste ...not an object, men:
Den første hed: Et object på automationsserveren lunne ikke oprettes, og
nr 3 (eller 4?): CSInt ikke defineret!

Er det min browser, der umoderne eller hvad?
-eller er IE4+ ikke god nok?
Mvh Scripttumpen

Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 19:22 #4
Jamen....det er jo det dig er så underligt - inden jeg uploader ser det hele rigtigt ud:

<meta http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html;charset=iso-8859-1\">
<meta name=\"generator\" content=\"Mindfreak Webdesign\">
        <title>Welcome to Nordic Special Forces (N.S.F)</title>
        <csscriptdict>
            <script><!--
CSInit = new Array;
function CSScriptInit() {
if(typeof(skipPage) != \"undefined\") { if(skipPage) return; }
idxArray = new Array;
for(var i=0;i<CSInit.length;i++)
    idxArray[i] = i;
CSAction2(CSInit, idxArray);}
CSAg = window.navigator.userAgent; CSBVers = parseInt(CSAg.charAt(CSAg.indexOf(\"/\")+1),10);
function IsIE() { return CSAg.indexOf(\"MSIE\") > 0;}
function CSIEStyl(s) { return document.all.tags(\"div\")[s].style; }
function CSNSStyl(s) { return CSFindElement(s,0); }
function CSFindElement(n,ly) { if (CSBVers < 4) return document[n];
    var curDoc = ly ? ly.document : document; var elem = curDoc[n];
    if (!elem) { for (var i=0;i<curDoc.layers.length;i++) {
        elem = CSFindElement(n,curDoc.layers[i]); if (elem) return elem; }}
    return elem;............................................................................osv.
Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 19:23 #5
Scriptstumpen - har du prøvet det gamle site?
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 19:38 #6
Nej - troede det var outdated - jeg prøver...
Avatar billede engrob Nybegynder
06. marts 2001 - 19:44 #7
Prøv at skrive det med to mellemrum
eks
<script><!--

CSInit = new Array;

function CSScriptInit() {

Og upload det. Jeg får en meddelelse om at CSInit ikke er defineret, og det er jo nok netop fordi den står hvor den står efter du har uploadet, men prøv det med to mellemrum.

Avatar billede engrob Nybegynder
06. marts 2001 - 19:50 #8
Eller hvis du har mulighed for at redigere i din fil mens den ligger på serveren, kan du rette det forkerte i den og så gemme den. Det kan være der er gået noget galt under uploadningen.
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 19:50 #9
Det var netop CSInit jeg var efter - men jeg kører fra et fladr 28.8 modem så ...  giv tid
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 20:12 #10
skripttumpen >> Vær rar at bemærke at det engrob siger er det samme som jeg har sagt de to sidste gange du stillede dette spørgsmål. Tag og giv svaret en chance. Indsæt et par extra linieskift og/eller en dummyvariabel imellem det <!-- og CSInit definitionen.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 20:13 #11
undskyld spripttumpen det var mindfreak jeg snakkede til.
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 20:26 #12
Til jacoba (se iøvrigt mit indlæg til kengun) oa:

Jeg tror du har ret i at det er der henad - men det skal jo prøves på mindfreaks server-sted; jeg importerede hans web-sted og det virker tilsyneladende fint her på min IIS4-server, bortset fra, at jeg jo ikke ved hvad det skal kunne!
Mvh Scripttumpen
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 20:36 #13
Her lige være henne og svare kengun. Du est en nobel tumpe :-))
Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 20:45 #14
Jamen..jamen.. jeg har prøvet at lave den omtale ændring, men serveren er sku en stædig fætter! Hver gang jeg laver en ændring, ja så laver serveren om på koden igen. Kan det være noget med styre systemet på serveren? - Kan man lave nogle \"tvangs mellemrum\" ??
Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 20:57 #15
Ok...nu bliver det sjovt: For sjov prøvede jeg at copy/paste min lokale kode direkte ind i \"main.html\" siden på ftp serveren - og så virker den??? - Erhm... kan nogen forklarer hvorfor?
Avatar billede engrob Nybegynder
06. marts 2001 - 21:00 #16
Sikkert fordi det var på ftp-serveren, og så lavede den det ikke om da du ikke skulle uploade filen.
Avatar billede mindfreak Nybegynder
06. marts 2001 - 21:05 #17
Er der nogen måde at \"omgå\" at FTP serveren ændre så radikalt i min kode?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 21:20 #18
Ja det kan det desværre.

prøv den med at erklære en dummy variabel imellem <!-- og CSInit
eg:
<script><!--

var dymmyvariabel;

CSInit = new Array;

function CSScriptInit() {

det hjælper på det nogengange.

Idealet er at finde ud af HVORFOR dine linieskift forsvinder i overfærselen. Indtil videre har vi fokuseret på dette ene sted, men der er sikkert andre steder forsvundne linieskift laver ravage i din kode.

Freepaq kører linux og der er linieskiftet sædvanligvis <lf> eller nu og da <cr><lf>. Du kunne evt skrive til freepaq\'s admin og spørge.

Check også indstillingerne for dit FTP program. Normen er at programmet selv vælger mellem binary transfer og ASCII transfer (\"auto\").
Det kunne muligvis hjælpe at sætte host-type til unix-compatible eller linux, snarere end auto-detect for din connect til freepaq.

Prøv evt at uploade .html filen med forced ASCII transfer.

mvh JakobA
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 21:23 #19
Hvis din server har et udpakke-program som du tilsvarende kan pakke ind til - så tror jeg den lader din kode være i fred - evt kan du \"nøjes\" med sikker (secure) overførsel - jeg ved det ikke da jeg ikke kender din server (eller så mange andre for den sags skyld!); -det er jo ikke særlig sjovt at skulle rette hele braset på online på server-stedet - forespørg dem eventuelt!

Mbh Scripttumpen
(Mbh=Med behagelig hilsen)
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 21:26 #20
Til jacoba:

Ja, du har ret i, at vi var på vej i samme retning - jeg tror problemet er afdækket - men jo altså ikke løst - endnu!

Mbh Scriptumpen
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 21:27 #21
Når du kan editerer teksten ind korrekt tror jeg mest på den med at sætte host-type i din FTP-connect til unix-compatibel eller linux.
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
06. marts 2001 - 21:42 #22
PS fra Scripttumpen:
Da jeg fjernede linieskiftet (herhjemme på min server) plus et par andre udvalgte steder fik jeg et udvalg af de fejl af de ca 23 jeg fij fra dit nye server-sted. Derfor føler jeg mig - som åbenbart flere andre - overbevist om
\"afdækningen\" af problemet/opgaven.

Mbh Scripttumpen