Avatar billede therichman Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem tekstfil online

Jeg har lavet et online spil (ved hjælp af ActiveX control)
Selve spillet er færdigt, men jeg kunne godt tænke mig at lave en highscore.
Jeg har forsøgt en del ting, men problemet er at når jeg bruger:

Open app.path & "\highscore.txt" for output as #1
Print #1, hisghscore

så bliver det ikke lagt på internet serveren, men på den computer, hvorpå der spilles.
Findes der ikke en måde at lave et sådant Highscore system på, uden at skulle bruge FTP men login osv.?
Avatar billede sjh Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:09 #1
Ja så kan jeg kun se en måde.. at sende det gennem en url.. fx. http://server.dk/filenavn.php?score=10000000
Avatar billede l0w Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:37 #2
Jeg ville også sige at det var bedst at sende highscore via et HTTP kald til en side som
gemmer det i en fil på serveren... det er måske lidt nemt at bryge, men det er nok bedre end at hardcode et FTP kodeord ind i sit program.
Avatar billede l0w Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:43 #3
Man kan eventuelt også lave en web service til det og så holde en database på databasen.
Man kan bruge MSXML til at sende HTTP meddelelsen til serveren, eller winsock, så skal man bare kunne syntaksen for eksempel er: http://spat.dk/
GET / HTTP1/0
Host: spat.dk
(post variabler f.eks.)tekst=hejsa
Avatar billede therichman Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:45 #4
Jeg eknder ikke noget til php eller lignende. Er det overhovedet ikke muligt at lave det i Visual Basic uden at skulle brugt FTP? Jeg aner ikke hvordan man får den til at poste til en side, eller hvordan jeg skal lave den side.
Avatar billede sjh Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:51 #5
Har du en server (eller adgang til en) som køre med asp.net, asp eller php??

hvis du ikke har det så kan du jo kun bruge din ftp-adgang.. nok ikke så smart, da du skal have user/pass i dit program..
Avatar billede therichman Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:23 #6
Jeg har desværre ikke adgang til en sådan server.
Jeg er bange for at jeg må droppe det, men det var nu heller ikke så vigtigt.

Men tak for alle jeres svar :)
Avatar billede l0w Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:15 #7
Du må da gerne låne lidt serverplads af mig, så du kan benytte dig af disse funktioner... :)