Avatar billede tomdane Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Få adgang til Exchange faneblade i AD

Hej

Exchange 2003 bruger-indstillinger administreres jo nu inde fra Active Directory, men jeg ser kun mine Exchange-faneblade på min Exchange server. På min domain controller mangler de 3 faneblade som har med Exchange at gøre. Hvordan får jeg dem gjort synlige på min almindelige domain controller? Skal jeg installere Active Directory Connector på denne server også?

Grunden er, at vi gerne vil flytte Exchange-serveren ud i en DMZ, og dermed skal der være så lidt trafik gennem firewall'en som muligt (= kun SMTP-trafik).
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. oktober 2004 - 08:25 #1
Lytter med da jeg har samme problem

MC
Avatar billede tomdane Nybegynder
04. oktober 2004 - 09:00 #2
Rart at køre at jeg ikke er alene LOL
Avatar billede lap Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:06 #3
To obtain Exchange-related functionality in the Active Directory Users and Computers snap-in, you must install the Exchange System Manager snap-in on your workstation because Exchange System Manager installs the necessary extension DLLs for Active Directory Users and Computers. This operation is analogous to the Exchange Server 5.5 requirement that you install Microsoft Exchange Administrator on machines on which you want the Exchange-aware versions of NT Backup or User Manager for Domains.

http://www.winnetmag.com/MicrosoftExchangeOutlook/Article/ArticleID/20329/20329.html
Avatar billede hyper Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:01 #4
Du finder det rigtige snap-in på Exchange CD'en, eller du kan kopiere den fra din Exchange-server. Husk også at lukke op for AD-trafik fra din inderside, ud i DMZ'en - ellers holder din Exchange server hurtigt op med at virke.
Avatar billede tomdane Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:13 #5
Hyper, hvor kopierer jeg den fra på serveren? Jeg kan nemlig ikke lige finde CD'en...

Og ved du hvad der skal åbnes for i min FW? Den er jo domænecontroller samtidig.

Og hyper, smid lige et svar, så får du også points.
Avatar billede hyper Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:15 #6
Det er ved at være et par år siden jeg har lavet den opreration, men så vidt jeg husker, er det filen Maildsmx.dll du skal kopiere, og så registrere den med kommandoen regsvr32 /i maildsmx.dll.

Du skal åbne portene 123 UDP (Windows time sync), 389 TCP og UDP (LDAP) og 3268 TCP (LDAP til GC). Så burde AD replikering (jeg går ud fra at din Exchange server også er DC) virke gennem firewall'en