Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:56 Der er 14 kommentarer

Mine programmer svarer ikke

Har ellers lige oprettet dette spørgsmål, men kan ikke se det på min liste - så jeg prøver igen.
Efter downloading af Kaspersky - antivirus program svarer mine programmer næsten ikke. Jeg venter flere minutter på at de lukker op - jeg har kigget på mine processer for at se om jeg bruger for meget hukommelse - ved ikke om det er det.Jeg forsøger at fjerne programmet, men kan ikke da det siger jeg skal lukke det ned først, men det er slet ikke på min jobliste, hvordan får jeg det så lukket ned og kan det være fordi computeren tror at jeg er inde i programmet at den er næsten død???
Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:59 #1
Jeg har 50 processer kørende - min computer oplyser følgende:
Fysisk hukommelse: Samet 392172 - Tilgængelig 135728 - Systemcache 194424
Allokeret hukommelse: Samlet 200956 - Grænse 944292 - Top 248544
Sidefilforbrug: 191 mb
Jeg skriver fra min søns computer for min er som beskrevet "næsten død".-
Avatar billede skalskar Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:49 #2
hmm det lyder da lidt underligt. men du kan prøve dig lidt frem, ved at åbne joblisten og gå til fanebladet "processer" og se om der er en proces der bruger vildt meget CPU. hvis der er det, kan du prøve og afslutte den proces. du skal ikke være bange for at lukke noget ned som ødelægger noget, for hvis du lukker noget og din pc går amok, kan du bare genstarte. er lidt af en omgang.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 19:40 #3
Har du andre antivirusprogrammer kørende eller bare installeret? Jeg kender ikke Kapersky, men prøv at checke de indstillinger, der er valgt i den, og læs brugsanvisningen godt igennem. Hvis der findes en indstilling, som hedder noget i retning af "Default settings" eller "Default protection", så prøv at vælge den.
Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:56 #4
Nu har jeg afinstalleret Kaspersky og så virker jeg faktisk igen, men jeg downloadede Kaspersky fordi jeg har fået svaret at der ikke er vira på min computer af F-Secure ( TDC's antivirus) og Avg, ville derfor prøve med et 3 program. Det gik så helt galt. Der er noget galt fordi jeg skal ofte give komandoer 2 gange før der sker noget og når jeg åbner Mine dokumenter - så får jeg hver gang svaret at "programmet ikke svarer" når jeg så x det ned, så forsvinder ikonerne på mit skrivebord og kommer først igen efter 1 minuts tid. Jeg aner ikke hvad der er galt, hvis det ikke er en virus.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 21:12 #5
Bruger du Windows XP og har du en firewall og et opdateret antivirusprogram installeret?
Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:19 #6
Ja jeg har XP ( og endnu ikke downloaded service pack 2) Jeg har en firewall fra TDC F-secure og antivirusprogrammet er opdateret - det samme er AVG. De har arbejdet sammen et stykke tid - uden problemer.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 21:38 #7
Prøv det her: "Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering". Se om der er gule spørgsmålstegn eller udråbstegn ud for nogle af de enheder, der er vist her. Det betyder, at der er en fejl med den pågældende enhed.

Hvis der er en eller flere enheder med fejl, så klik på +'et ved den(hvis der er et +). Hvis der er flere underenheder, vil du nu kunne se, hvilken enhed, der er fejl ved.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 21:41 #8
En anden ting. Skal det forstås sådan, at du har to antivirusprogrammer kørende samtidigt? Det kan tit give problemer.
Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:53 #9
Har lige checket Enhedshåndtering og der er ingen fejl. Jeg er ved at komme frem til at der er noget rivende galt med mine documenter - som skrevet kan de ikke åbnes - jeg sendte en fejlrapport og fik svaret at jeg skulle kigge efter opdatering ( Office 2000) Jeg har aldrig opdateret og der er hele 8 opdateringer - hvoraf den sidste er interessant ( omkring en ondsindet kode der kan forhindre at man konverterer dokumentet i word) Nu ved jeg ikke om jeg skal tage alle opdateringerne fra en ende af ???? Da spørgsmålet nu ( måske) bliver et Office spørgsmål - er det så bedst at jeg opretter et nyt spørgsmål ???
Avatar billede pima Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:54 #10
Sorry glemte at svare på spørgsmålet om 2 antivirusprogrammer: Ja det har jeg - og det har i måneder virket fint.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 22:16 #11
Som jeg skrev tidligere, så kan det at have to antivirusprogrammer kørende samtidigt give en masse problemer.

Prøv at gå til en mappe med nogle af dine Word-dokumenter, højreklik en af dem, du ikke kan åbne, og se hvilke oplysninger, du kan få om det. Se også, om filtypen er .doc, altså om filnavnet ender med .doc. Check også at Word er sat som standardprogram til at åbne filer af denne type.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 22:19 #12
Glemte at spørge: Har du SP1 installeret?
Avatar billede pima Nybegynder
18. oktober 2004 - 22:25 #13
jeg mener jeg har SP1 - jeg har ikke haft tid længe til min computer - så gør din kommetar til et svar så får du dine points. Jeg vil installere servicepack 2 een af dagenen.
Avatar billede milter Ekspert
18. oktober 2004 - 22:47 #14
Før du installerer SP2, bør du få din computer checket grundigt for snavs. Det gør du bedst ved at åbne et spørgsmål i Sikkerhed > Virus.

Du har jo ikke fået løst problemet, så læg selv et svar og accepter det for at lukke spørgsmålet her. Ellers tak.