Avatar billede loukas Mester
01. oktober 2004 - 20:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vise en form i en form

Et begynder spørgsmål :-)
Hvordan får jeg vist en form i en form.
Altså sådan at jeg opnår samme effekt som frames i html.

Håber det er til at forstå, ellers prøver jeg bare igen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2004 - 20:38 #1
Det mener jeg ikke at du kan.

Men prøv og kig på System.Windows.Forms.Panel
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:25 #2
Det du skal gøre er, at lave en UserControl. Du tilføjer sådan en til dit projekt ved at højreklikke på din solution i solutionexploreren. Det er vinduet i øverste højre hjørne. Så trykker du på "Add" og "Add New Item". Derefter vælger du "User Control". Så får du en slags form, som du kan designe ligesom en normal form med knapper og textboxe osv.

Når du har designet din User Control, kan du få den vist på din Form. Enten kan du få vist den direkte på din form, ved at vælge koordinater hvor den skal være. Ellers kan du placere den i en groupbox eller tabControl eller lignene. Måden du får den vist er sådan her:

dim myControl as new UserControl1
UserControl.Location = new System.Drawing.Point (x,y) 'x og y sætter koordinaterne.
me.Controls.Add(myControl) 'Så bliver User Controllen vist.

'Hvis du vil have vist den i en GroupBox eller lignende:
myGroupBox.Controls.Add(myControl)

Jeg tror det er det du mener. Besvare det dit spørgsmål?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:16 #3
Eller du skal kigge på MDI funktionaliteten. Hvis du sætter din startform til IsMDIContainer = true, og derefter loader en form og sætter parrentform (eller hedder den MdiParent?) til den første form. Bare lige for at få alle muligheder med.
Avatar billede loukas Mester
11. oktober 2004 - 00:33 #4
tak for hjælpen