Avatar billede cbnimann Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:47 Der er 2 kommentarer

link skal ikke vises i statusbar i venstre side for neden

hej

Vil ikke ha vist link i statusbar til venstre for neden
og jeg vil ikke tage statusbar væk
Har søgt div. sted men har ikke fundet den rigtige løsning
er der en som kan løse dette

CB
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:10 #1
Hvorfor må dine brugere ikke kunne se, hvor links fører hen?
Men skal til at se det i sidens kildekode.
Jeg vil da gerne kunne se om det er et internt eller eksternt link, om jeg lige pludeselig får smidt en downloadboks i hovedet eller om det er pdf osv.

Men du får opskriften, det er jo op til dig selv.

I <head>:
<script type="text/javascript">
window.status='Velkommen';
</script>

Og links:
<a href="link.htm" onMouseOver="window.status='Statusbartekst'; return true"  onMouseOut="window.status='Velkommen'; return true">linktekst</a>
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 01:11 #2
Hvorfor vil du ændre den naturlige funktionsmåde for browseren ?-)

Du risikerer at irritere dine brugere, og jeg vil selv være en af de irriterede ...

-- men det er ganske enkelt:

<a href="#" onmouseover="window.status='';return true;">