Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:07 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Include igen igen..

Jeg har en includefil.. hvor i der er et link (føj til foretrukne).. som endnu ikke virker...
Normalt ville jeg lave det i JavaScript... men har lidt svært ved at se hvor hulen jeg skulle sætte det ind henne, i og med jeg ikke kan bruge <HTML><HEAD><BODY> osv i en includefil..

men men.. jeg er jo lidt nys.. hvordan laves det i ASP? Det er ikke nok at poste koden, jeg har brug for lige at vide lidt om HVAD der gør hvad.. Jeg skulle jo gerne lære det... en dag... i fremtiden  :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:08 #1
Jeg glemte lige at skrive at det er ikke include jeg ikke kan finde ud af.... men at lave en \"føj til foretrukne\" som link... i en includefil...
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:13 #2
vi ser lige om det er dette du mener, men jeg starter da lige med at vise hvordan du laver et tilføj til foretrukne!

Placeres mellem <Head> og </head>

<SCRIPT language=\"JavaScript\">
<!--
function AddToFavorites(){
window.external.addfavorite(\'http://www.dinside.dk\', \"Overskrift\")
}
//--></SCRIPT>

følgende skrives mellem <body> og </body>

<A href=\"java script:AddToFavorites()\">Tilføl</a>
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:14 #3
rettelse tilføl er selvfølgelig TILFØJ !
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:17 #4
Karstein...
Tææt på :o)

Jeg kan godt lave det i JavaScript.. Dog kan jeg ikke finde ud af HVOR jeg skal placere det... i og med der hverken er <HEAD> eller <BODY> på min includefil.

Det er i ASP jeg mangler det... Nu når jeg er i gang med at lære det forbandet ASP *grin*
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:20 #5
hmm...

- Jeg er ikke selv en asp haj, men jer ser ikke at der skulle være noget i vejen for at tilføj <head> og <body> i din indlude fil!

Jeg prøver lige at lave et eks...

mvh Karstein.dk
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:26 #6
Sådan kunne jeg forestille mig at din include fil skulle se ud, med mindre den er noget specielt

<html>
<head>

<SCRIPT language=\"JavaScript\">
<!--
function AddToFavorites(){
window.external.addfavorite(\'http://www.dinside.dk\', \"Overskrift\")
}
//--></SCRIPT>

</head>
<body>

<%
\'Her imellem kan du så skrive alt dit asp sjov
%>

<A href=\"java script:AddToFavorites()\">Tilføj</a>

<%
\'Nu kan du så fortsætte med asp
%>

</body>
</html>

Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:26 #7
Hva så ? - stadig ude på et sidespor ?
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:26 #8
karstein...
Der kan ikke være HEAD/BODY i min include... så laver den jo rod i det når siden kører... i og med hele min includefil bliver inkluderet OGSÅ BODY/HTML/HEAD osv..

So it\'s not possible... in that way even...

Men men.. det må jo kunne laves i ASP..

De \"kloge\" siger man kan så meget i ASP *grin*
(den var personlig myntet på en der med garanti læser dette spørgsmål)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:27 #9
Karstein..

Aner faktisk ikke om det der kan lade sig gøre...

men prøver lige :o)
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:29 #10
hmm ellers må du lige smide den på mail@karstein.dk - så kan jeg lige se, med mindre det er top secret ... eller noget kgb halløj :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:29 #11
Nix... Kan jeg ikke... Hvilket jeg egentlig godt kunne regne ud.... da der ikke er ASP koder i min include fil

(DAMN hvor føler jeg mig bare newbee herinde *grin*)
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:34 #12
well sådan lige på stående fod kan jeg ikke lige gøre mere, udfra de givne oplysninger...!!

mvh Karstein.dk
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 00:36 #13
Jeg tror at I taler forbi hinanden...
Include\'n bliver placeret pracis der hvor du indsætter den i det færdige resultat, så hvis det virker normalt burde det også virke i asp, forudsat at du inkluderer filen mellem dine body-tags...

Ellers smid mig koden, eller spørg mere specifikt på jskaftejensen@hotmail.com
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 00:37 #14
pracis=præcis, det er nok fordi a og æ sidder så tæt ved hinanden...!?
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:43 #15
Well - jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, men eftersom at Kee... ikke har så meget viden om asp, så kan det jo også være der den er gal - men det er jo derfor vi har eksperten :-)

Hygge - Karstein.dk
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:43 #16
jonax..

I know.. men vil det så sige at jeg kan indsætte mit JavaScript i min include... selvom der hverken er HEAD osv osv...

Klart... det giver vel sig selv *grin*.. det kan godt betale sig at tænke logisk somme tider... *tsk tsk* Godt jeg kan grine lidt af mig selv :o)

Men hvorn laver jeg det så i ASP? i stedet for javascript?
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 00:47 #17
Hvorfor i stedet?
alt hvad du inkluderer bliver inkluderet ordret
(herunder javascriptret...)
Nu tror jeg det er os der taler forbi hinanden... Lad mig se - smid mig noget på jskaftejensen@hotmail.com
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 00:50 #18
>> Kee...

Du er nød til at sende den til en af os, eller poste den her på siden, hvis du skal regne med at komme videre med det her!!!!
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 00:54 #19
Jamen jeg har ikke noget jeg kan sende dig. Ikke noget interessant i hvert fald *grin* Min include side indeholder to link.

<a href=\"start.asp\" class=\"headlink\">Home</a><br>

<a href=\"ftf.asp\" class=\"headlink\">Føj Til foretrukne</a><br>

Som ja, bliver includeret på den side jeg ber den om. Det kan jeg godt finde ud af....

I stedet for javascript? fordi jeg gerne vil lære at lave det i ASP... OG fordi det er LIDT uhandigt at jeg skal sidde og poste en kode på samtlige sider hvor jeg bruger den includefil... Så går ideen med include jo ligesom af...

UC?

Desud
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 01:00 #20
Som jeg kan se indeholder din include ikke noget asp indtil videre udover nogle asp link.

Det ligner et menu system du er ved at bygge og derfor kan du godt bygge hele menuen op i ren html!

Så brug koden, som jeg postede før og fjern <% %>

og brug den, som include fil....!

Ellers kan jeg anbefale dig at lærer php (www.webcafe.dk), som har nogle gode muligheder...!

-Karstein.dk
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 01:08 #21
Det med at tilføje til foretrukne er ikke noget du kan gøre i asp...
Og nej IC\'er slet ikke, hvis du propper det du vil gentage i include\'n er det vel netop det du undgår, eller?
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 01:08 #22
Karstein
iiiiiiiiiiiihh

Nej... jeg har heller ikke sagt at den indeholder noget asp udover include...

Og ja jeg kan sagtens lave den i HTML, JS, flash eller whatever jeg ellers kan finde ud af. Men det vil jeg ikke...

.....fordi jeg er ved at lære asp... derfor vil jeg gerne finde ud af hvordan man laver det i asp og IKKE i JS.... hvis jeg ville lave den i JS og ikke kunne finde ud af det.. havde jeg oprettet dette spørgsmål i kategorien JavaScript og ikke i ASP....

Sorry, men jeg skal altså IKKE bruge det i JS..
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 01:12 #23
jonax...

det er på sin vis rigtigt...
Men se nu hvis jeg skal ændre dette link.. og ikke længere ha en \"føj til foretrukne\".. så har jeg en scriptkode stående på 50 sider der skal slettes... medmindre jeg includer den også selvfølgelig...

Jeg ville bare gerne at jeg kunne lave det direkte i den fil jeg includere...

Men ok...

Du har jo lige svaret på mit spørgsmål, hvis du siger man IKKE kan lave det i asp..
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 01:13 #24
Det har jeg vel egentlig ;)
Alt asp foregår server-side, det er også et svar i sig selv...
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 01:14 #25
Og Karstein -
Jeg tænkte, aha, her er en partner in crime...
Så jeg kiggede lidt på din account, jeg synes jeres diskussion om farven stålblå er ret underholdende... Kode på et højt højt plan ;)
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 01:36 #26
O Karstein,
hvad arbejder du på for tiden...?
Og vil du have en hånd (ti fingre?)
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 01:41 #27
Jeg håber ikke at min aktivitet her (og på asp.dk og activeserverpages.dk osv.) vidner alt for meget om at jeg keder mig en smule ;p
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 02:19 #28
Jeg har i øvrigt lige kommenteret dit ? på http://www.eksperten.dk/spm/35835
Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. marts 2001 - 08:22 #29
Indsæt dette i din include fil:

<a href=\"#\" onClick=\"this.style.behavior=\'url(#default#homepage)\';this.setHomePage(\'http://www.eksperten.dk/\');\">G&oslash;r Eksperten til din startside</a>

Det virker kun i IE - jeg kender ingen metode for at gøre det i NN...
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 09:57 #30
skovtrold..

hmm... den laver din startside til (i dit eksempel) eksperten.dk...

Hvordan får jeg den til at blive tilføjet i foretrukne?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. marts 2001 - 10:00 #31
Hov, undskyld... :-)
Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på...
Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. marts 2001 - 10:06 #32
Dette indsættes indenfor <head></head>:

<head>

<SCRIPT>
<!--
if ((navigator.appVersion.indexOf(\"MSIE\") > 0)
  && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {
  document.write(\"<U><SPAN STYLE=\'color:blue;cursor:hand;\'onclick=\'window.external.AddFavorite(location.href, document.title);\'>Bookmark This Site</SPAN></U>\");
}
//-->
</SCRIPT>

</head>

dette indsættes på siden hvor linket skal være:

<SCRIPT>
<!--
if ((navigator.appVersion.indexOf(\"MSIE\") > 0)
  && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {
    document.write(\"<U><SPAN STYLE=\'color:blue;cursor:hand;\'onclick=\'window.external.AddFavorite(location.href, document.title);\'>Bookmark This Site</SPAN></U>\");
}
//-->
</SCRIPT>

Kan du så ikke indsætte det der skal til i <head> og i din include-fil indsætter du selve linket?
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 10:09 #33
Skovtrold...
Prøver lige...

Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 10:10 #34
skovtrold..

hvorn skal det link se ud??
Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. marts 2001 - 10:11 #35
Som den nederste del:

<SCRIPT>
<!--
if ((navigator.appVersion.indexOf(\"MSIE\") > 0)
  && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {
    document.write(\"<U><SPAN STYLE=\'color:blue;cursor:hand;\'onclick=\'window.external.AddFavorite(location.href, document.title);\'>HER ER DIN LINK TEKST</SPAN></U>\");
}
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 10:18 #36
*ups*

Work is calling....

kommer senere :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. marts 2001 - 11:54 #37
Ok... jeg har fået mine svar, og acceptere Jonax svar, da det IKKE kan laves i ASP...

Og det var jo bare det jeg ville vide....

:o)
Avatar billede karstein Nybegynder
06. marts 2001 - 15:05 #38
Jonax >>

Hvad mener du med hvad jeg arbejder med for tiden og om jeg vil have en hånd ???

Karstein.dk