Avatar billede Chewie Novice
01. oktober 2004 - 12:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

måder at sende "PING" på

Hej exp´er

Er det rigtig der findes forskellinge måder at sende "ping" til en computer for at se om den er i live? og hvilke metoder findes der?
Avatar billede autohh Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:25 #1
det du mener ?
Hvad er din ping

gå ned i menuen start
klik der hvor der står kør og klik der
skriv ping -t www.n.dk
så kommer der en dos promb op
der står Svar fra 80.69.224.156: byte=32 tid=XXms TTL=120

der hvor der står tid=XX der er XX din ping tid
Avatar billede Chewie Novice
01. oktober 2004 - 12:28 #2
rigtigt ... men er det ikke også noget der hedder eks. TRACEROUTE ?

Kan man gører det på forskellige måder? for at undersøge om der kommer svar
Avatar billede plx Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:34 #3
tracert kan du bruge til at spore routen til den anden host. Der benyttes samme protokol som ved ping.

pathping er en anden udgave af tracert
Avatar billede Chewie Novice
01. oktober 2004 - 12:37 #4
OK det vil sige at hvis jeg bare skal undersøge om der stå noget i den anden ende skal jeg bruge "ping" men alternativt findes der kun "pathping" og "tracert" og ikke flere ?
Avatar billede b.b Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:45 #5
C:\>ping /?

Format: ping [-t] [-a] [-n antal] [-l størrelse] [-f] [-i TTL] [-v TOS]
            [-r antal] [-s antal] [[-j Værtsliste] | [-k værtsliste]]
            [-w timeout] destinationsnavn

Indstillingsmuligheder:
    -t            Pinger den angivne vært, indtil der afbrydes.
                  Tryk på Ctrl-Break for at se statistikker og afbryde.
                  Tryk på Ctrl-C for at stoppe.
    -a            Oversætter adresser til værtsnavne.
    -n antal      Antal ekkoanmodninger, der skal sendes.
    -l størrelse  Sender bufferstørrelse.
    -f            Sætter flaget Fragmenter ikke i pakken.
    -i TTL        Time To Live dvs. levetid.
    -v TOS        Type Of Service dvs. tjenestetypen.
    -r antal      Rutepost for antal hop.
    -s antal      Bruger tidsstempel for antal hop.
    -j værtsliste  Løs kilderute efter værtsliste.
    -k værtsliste  Fast kilderute efter værtsliste.
    -w timeout    Timeout for hvert svar i millisekunder.
Avatar billede hempler Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:58 #6
du kan også bare gå ind i start -> Kør og skrive command. Her skriver du så ping og så ip adr. Dette virker kun hvis du vil pinge en computer som du er i netværk med.
Avatar billede Chewie Novice
01. oktober 2004 - 15:54 #7
OK det virker jo nemt og mange tak for hjælpen til alle (smid nogle svar)

Til sidst nu jeg har fat i alle eksperterne - hvilke protekoler kan jeg sende "ping"?
Avatar billede netspec Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:55 #8
ping, patchping og tracert benytter ICMP (Internet Control Message Protocol)  protokollen
Avatar billede Chewie Novice
27. oktober 2004 - 12:32 #9
tak for imput

Smid et svar !
Avatar billede Chewie Novice
08. november 2004 - 12:22 #10
lukker