Avatar billede michael_g Nybegynder
30. september 2004 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføj webcontrol

Hvordan kan jeg tilføje en webcontrol til den side der er åben.

Jeg skal lave en metode der tilføjer en control til den hjemmeside, hvor metoden køres fra. Hvordan gør jeg det?

det der sker i min kode er:

eks.
detault.aspx køre en metode i default.aspx.cs, som køre en statisk metode fra klassen ToolPanel, som ligger i Code/Toolpanel.cs - metoden Toolpanel.opretControl() skal nu tilføje en webcontrol til siden default.aspx.
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. september 2004 - 17:52 #1
det sikreste for dig vil nok være at sende den container du vil have kontrollen proppet ind i med som parameter.
på den måde kan du "skyde efter" en form, et panel eller hvad som helst andet der kan huse andre kontroller, og din kode kan så være lidt i denne stil :

// i din codebehind til formen et eller andet sted

// sørg for at have en reference til din form :
protected HtmlForm Form1;

// og f.eks. i page_load
Toolpanel.opretControl(Form1);

// insert control ser så sådan her ud :
public static void opretControl(Control c)
{
  // opret ny kontrol af en art
  Panel p = new Panel();
  p.Controls.Add(new LiteralControl("halløj der"));
  c.Controls.Add(p);
}

På den måde har du så også muligheden for at få sat kontroller ind i andre kontroller... Har du et Panel på din side :

protected Panel somePanel;

kan du :

Toolpanel.opretControl(somePanel);

Hvad siger du til det ?

mvh
Avatar billede michael_g Nybegynder
01. oktober 2004 - 01:13 #2
Så har jeg siddet og leget lidt med det og har nu fået det til at virke helt fint :o)
Jeg vil bare lige sige mange tak for hjælpen, bare smid et svar :o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. oktober 2004 - 01:23 #3
det var godt at du kunne bruge det :o)
du må endelig sige til, hvis du har flere spørgsmål omkring det... Jeg skal nok holde øje med spørgsmålet.

mvh
Avatar billede michael_g Nybegynder
01. oktober 2004 - 06:15 #4
Jeg har ikke lige så mange spørgsmål omkring det her mere :o) men jeg har lige oprettet et nyt spørgsmål som du lige kan tage et kig på når du får tid og lyst :o)

Endnu en gang tak :o)

/Michael