Avatar billede mvpmedia Nybegynder
30. september 2004 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mpeg i wmv med MX 2004?

Hej allesamen...

Jeg sidder med et problem med at jeg ikke kan hente mpeg1 ind igennem WMV som ellers er beskrevet i oplysningerne om MX 2004.

når jeg vælger import vil den bruge Quicktime! men jeg vil have den ind i WMV... er der nogen der kan komme med et godt svar på dette?

jeg har siddet og roddet lidt med ActiveX, men syntes ikke det fungerer optimalt!
Avatar billede medieroed Praktikant
30. september 2004 - 16:58 #1
Fra http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/presalesfaq.htm#files :

"Digital video in QuickTime, AVI, and Real Video file formats are supported in Director. MPEG-1 digital video is supported via QuickTime Player (version 3 or later required on Macintosh, version 5 or later required on Windows). It is possible to use additional digital video file formats; however, this requires the use of third party Xtras which are sold commercially, and can be found at the Macromedia Director Exchange."

Du skal altså enten importere dem som QT, eller investere i en xtra fx. Mpeg Advance Xtra fra Tabuleiro (199$) http://xtras.tabuleiro.com/
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:42 #2
har lige fundet løsningen uden at bruge Xtra, man skal bare "slå hul" igennem director...!
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:44 #3
problemet er løst
Avatar billede medieroed Praktikant
04. oktober 2004 - 14:32 #4
Det lyder ret spændene, gider du ikke lige forklare hvordan man "slår hul" igennem director?
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:50 #5
tegn en member og læg i sprite50 og giv den dette script

on beginSprite me
SET_MOVIE("ITF")
end

så lægger du dette som et overordnet script (ctrl + shift + U)

global gMovieMember
on SET_MOVIE(whichMovie)

  if voidP(gMovieMember) then
    gMovieMember = _movie.newMember(#windowsmedia)
  end if

  gMovieMember.fileName = the path & "video/"& whichMovie & ".mpg"

  sprite(50).member = gMovieMember

  sprite(50).rect = rect(130, 245, 450, 485)
  sprite(50).pause()

end

on stopMovie
  if not voidP(gMovieMember) then

    erase gMovieMember
  end if
  clearGlobals

end

PS: er det dig der har taget al min karma for den er pludselig væk...! hvis ja kan du så ikke give mig den tilbage?
Avatar billede medieroed Praktikant
07. oktober 2004 - 12:20 #6
- øhh nej jeg har ikke pillet ved din karma, den siger ingen eller mindre end tre, (det siger min i øvrigt også)..og du har jo også "kun" fået godkendt svaret på dit eget spørgsmål.

Oki.. et frækt lille script, i øvrigt et glimrende exempel på at Director består af 20%animation, 50% lingo & 30% hotfixes. Men så kan man da "importere" mpeg1 i dierctor :) - godt tænkt..