Avatar billede m_ras Nybegynder
26. september 2004 - 16:22 Der er 4 kommentarer

Trådløst "Bruger antal"

hej

Er der nogle max. grænser for hvor mange bruger man kan tilslutte et access point og hvordan bliver bråndbreden påvirket??? Og er der grænser for hvor mange acces point man kan placere samme sted??
På forhånd tak!!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. september 2004 - 16:41 #1
Du har kanaler 1-11 (std.) og du kan teoretisk køre et trådløst netværk på hver kanal.
Problemet kommer i at man kan sige et accesspoint kører som en hub, dvs. alle deler båndbredden, og hastigheden går meget ned.
Dette er fordi at et trådløst netværk bruger 3 kanaler til at sende på (den du sætter den til og en over og under).

Dvs. du "burde" kunne sætte 11 Accesspoints ved siden af hinanden (samme dækningsområde), men hastigheden vil blive langsom.
Flere computere på samme accesspoint, så vil de dele båndbredden.
Avatar billede m_ras Nybegynder
27. september 2004 - 18:35 #2
Nu har jeg siddet og kiggede lidt her på sidden og har set at man kan have 32 pr accesspoint http://www.eksperten.dk/artikler/336 hvem har ret ????
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. september 2004 - 18:54 #3
Han skal nok have ret.
Jeg har ikke læst artiklen.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. maj 2005 - 21:41 #4
Er du kommet videre?