Avatar billede jesperholmelund Nybegynder
24. september 2004 - 22:23 Der er 1 kommentar

Dataadgangsside kan ikke finde db1.mdb placeret på en webserver

Indrømmet! - jeg er grøn, men:
Jeg har i Acces oprettet en databse db1.mdb samt en dertilhørende dataadgangsside adresseliste.htm. Når jeg kopierer disse over på min webserver kan dataadgangssiden ikke finde databasen.  Jeg formoder det har at gøre med at forbindelsesstrengen angiver en absolut sti, men kan ikke fiinde ud af ta rette dette
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
30. september 2004 - 18:30 #1
Det ligner sådan noget du har brug for :

Function OpenDataBase(DBPathName, TableName)
  Const adOpenDynamic = 2
  Const adLockOptimistic = 3
  Dim strConnect

  strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
  strConnect = strConnect & "Data Source="
  strConnect = strConnect & Server.MapPath(DBPathName) & ";"
  strConnect = strConnect & "Persist Security Info=False"
  Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  objRS.Open TableName, strConnect, adOpenDynamic, adLockOptimistic
  Set OpenDataBase = objRS
End Function

%>
Kaldes med feks Set objRS = OpenDataBase(stinavn,strsql)
hvor stinavn er enten fuld sti eller relativ sti til din mdb-fil og strsql er det sql du vil udføre på din database.

Alternativt dette :

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath(stinavn)
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

  myConn.Open strDSN
  Set objRS = myConn.Execute(strSQL)
  objRS.MoveFirst

  IF NOT objRS.EOF THEN
    behandldata
  END IF
  objRS.Close
  Set objRS = Nothing
  myConn.Close

Har du problemer med stiangivelsen, kan du nøjes med at angive db1.mdb og lave FileSystemObject finde den fulde sti:

sti = Server.Mappath("db1.mdb") og så anvende denne sti til funktionen øverst.