Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:20 Der er 22 kommentarer

Log Ind

Jeg mangler et logind script, hvor jeg har formen på 1 side, og selve scriptet på en anden side, det skal være meget simpelt, altså sådan at men skriver "brugernavn1" "password1", og så kommer man ind på "side1".. Hvis man så i formen skriver "brugernavn2" "password2", så kommer man ind på "side2", siderne skal kunne åbnes i en IFRAME...
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:27 #1
skal det være _uden_ database??? - så er det noget i denne stil (ikke testet):

side1.php:

<form method='post' action='side2.php'>
<input type='text' name='brugernavn'>
<input type='password' name='password'>
<input type='submit' value='log ind'>
</form>

side2.php:

$navn = "brugernavn";
$pass = "password";

if($_POST['password'] == $pass && $_POST['brugernavn'] == $navn){

//Din side her...

}
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:28 #2
Det er forde jeg har mange brugere der skal logge Ind på forskellige sider, fra den samme form, er totalt noob til det...
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:29 #3
Og siden skal ik stå i scriptet, har lavet de sider som de skal logge ind på
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:30 #4
du kan evt kombinere det med sessions, så brugeren forbliver logget på indtil browseren lukkes..

side2.php:

<?php
session_start();

$navn = "brugernavn";
$pass = "password";

if($_POST['password'] == $pass && $_POST['brugernavn'] == $navn && $_SESSION["logged_on"] != "true"){

$_SESSION["logged_on"] = true

//Din side her...

}
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:32 #5
Det skal jo være sådan at siden åbnes i IFRAMEN "main", og skal kunne skrive url i scriptet til den side de skal logge ind på..
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:36 #6
på alle dine sider kan du have

<?php
session_start();

$side = "simon";
$navn = "brugernavn";
$pass = "password";

if($_POST['password'] == $pass && $_POST['brugernavn'] == $navn || $_SESSION[$side] == "true"){ // havde desuden lavet en fejl, som jeg har rettet her..

$_SESSION[$side] = true

//din side her..

}
?>

$side er et område, som det pågældende login giver adgang til..
Hvis du f.eks. har 4 sider til en bruger, der heder kurt, skal der på alle tre sider være

<?php
session_start();

$side = "kurt";
$navn = "kurt";
$pass = "bjarne er lækker!!!";

if($_POST['password'] == $pass && $_POST['brugernavn'] == $navn || $_SESSION[$side] == "true"){ // havde desuden lavet en fejl, som jeg har rettet her..

$_SESSION[$side] = true

//din side her..

}
?>
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:37 #7
så siderne skal kunne hentes af alle, hvis de kender stien, og forskellige logins skal så give url'en til forskellige sider???
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:40 #8
hvis det er sådan, kan det laves sådan her:

side1.php:

<form method='post' action='side2.php'>
<input type='text' name='brugernavn'>
<input type='password' name='password'>
<input type='submit' value='log ind'>
</form>

side2.php:

if($_POST['password'] == "password1" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn1"){
  echo "<a href='side1.htm' target='main'>gå til side</a>";
}
if($_POST['password'] == "password2" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn2"){
  echo "<a href='side2.htm' target='main'>gå til side</a>";
}
if($_POST['password'] == "password3" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn3"){
  echo "<a href='side3.htm' target='main'>gå til side</a>";
}
if($_POST['password'] == "password4" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn4"){
  echo "<a href='side4.htm' target='main'>gå til side</a>";
}
osv..
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:41 #9
Altså Første logind åbner side 1, andet logind åbner side2, og 3 logind åbner side3 og så videre...
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:41 #10
Så hver bruger private "side"
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:41 #11
tror det er det, jeg har lavet i den sidste løsning..
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:42 #12
så hver bruger har en privat side.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:42 #13
men de sider har du i forvejen?? eller er det nogle, der skal laves med et script??
Avatar billede swaxi Nybegynder
23. september 2004 - 22:45 #14
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:47 #15
jeg har de sider i forvejen, jeg skal bare kunne skrive url til dem i scriptet
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 22:48 #16
det gør min kommentar 23/09-2004 22:40:42
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
23. september 2004 - 22:56 #17
Tror ik du forstår mig ret, kan heller ik få det du har lavet til at virke.. Hver bruger skal KUN komme ind på sin egen side...
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 10:19 #18
undskyld, det har taget så lang tid at svare..

du har denne form på din ene side.. den sender til side2.php
<form method='post' action='side2.php'>
<input type='text' name='brugernavn'>
<input type='password' name='password'>
<input type='submit' value='log ind'>
</form>

side2.php:
<?php

// her udskrives stien til side1.htm (den 1. brugers side), hvis passwordet er "password1" og brugernavnet er "brugernavn1".. password og brugernavn kan bare ændres frit og der kan stien også ("side1.htm")..
if($_POST['password'] == "password1" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn1"){
  echo "<a href='side1.htm' target='main'>gå til side</a>";
}
// her kan du så sætte de samme 3 linjer ind, og rette password, brugernavn og sti.. og dette kan du fortsætte med til alle brugerne.
?>

Hvis det ikke er det, du ønsker, eller det ikke virker, må du jo komme med flere oplysninger..
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
25. september 2004 - 15:48 #19
Den er næsten perfekt :D
Vil gerne have at den åbner siden i en IFRAME der hedder "main", og så skal der helst ikke komme det hvor man skal trykke på et link for at komme ind på siden, den skal bare hoppe direkte ind på siden når man logger ind..., ellers virker det perfekt med 1 bruger, men med 2 eller 3 brugere kan jeg ik få det til at virke...
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
25. september 2004 - 15:49 #20
Har fået det med flere brugere til st virke :D Så er det bare det andet...
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
25. september 2004 - 15:51 #21
Det vil sige, når man trykker LOGIND, så skal den åbne den valgte side direkte i IFRAMEN :D
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 17:26 #22
Du skal kopiere den side, du har iframen på, så den kommer til at se nogelunde sådan her ud.. Du har sikkert en side, hvor du kører alt fra, men du bliver nødt til at lave en ny side.. det kan lade sig gøre på en anden måde, men jeg har ikke lige tid til at lave det.. Men hvis du meget gerne vil have det, laver jeg det.. det kan bare ikke blive i dag - måske helelr ikke i morgen..

<html>
<head>
</head>
<body onload='parent.frames["main"].location.href="<?php
$page_loadet = "false";

if($_POST['password'] == "password1" && $_POST['brugernavn'] == "brugernavn1"){
  echo "side1.htm";
  $page_loadet = "true";
}

if($page_loadet == "false"){
  echo "fejlside.htm";
}

?>";'>

**Her skriver du det, du har på siden, som du normalt gør**
**her kommer din iframe**
<IFRAME name='main'></IFRAME>
</body>
</html>