Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
23. september 2004 - 16:55 Der er 4 kommentarer

Hvorfor viker min Database fil ik?

Jeg er igang med at lave en webshop

men den siger der er fejl i databasefilen

<%

function createDatabaseConnection() {
  con = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
  con.Open("compactdiscount");
  return con;
}

function toSqlDate(date) {
  return "'" + date.getDate() + "-" + (date.getMonth() + 1) + "-" + date.getYear() + "'";
}
%>

Link til siden:
www.frip.dk/ettrup/index.htm
Hvad er der galt??
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2004 - 16:56 #1
Det er fordi du kalder din side index.htm, når det er ASP skal det hedde .asp !

//>Rune
Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
23. september 2004 - 17:11 #2
Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
23. september 2004 - 17:11 #3
www.frip.dk/ettrup/index.asp

mig der lavede en fejl herinde :D

den hedder index.asp
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. september 2004 - 00:23 #4
For at conencte til databasen kræve det en connection eller DSN som skal være opsat på serveren

Eksempl med DSN-less connectionstring, måske stien skal rette så det passer med hvor du har lagt database filen:

con.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Server.mappath("/folder/compactdiscount.mdb"));

Har du fået oprettet en DSN som hedder compactdiscount hos din udbyder kan du connecte sådan her:

con.Open("DSN=compactdiscount");