Avatar billede andersen- Nybegynder
22. september 2004 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til B-ONE

Jeg hjælper en ven med sin hp, men han har ikke web10 som jeg så der er  lidt problemer med nogle ting.

F.eks. tilmeldings formular virker på web10, men ikke på b-one .. der skal kun stå navn og telefon.

og phpBB2 forum: der mangler jeg at vide hvad database navnet er.. mysql.??.?? domænet er cafekey.dk
Avatar billede m_els Nybegynder
22. september 2004 - 20:54 #1
med hensyn til databasenavnet, så er det højst sandsynligt: cafekey_dk
Avatar billede m_els Nybegynder
22. september 2004 - 20:57 #2
Hvad er der galt med formularen?
Avatar billede andersen- Nybegynder
22. september 2004 - 21:03 #3
<h3>Personligeoplysninger</h3>
        <table>
        <tr><td align="right">Arrangement </td><td><input type="TEXT" name="Navn" value size="35"></td></tr>

        <tr><td align="right"><em>Navn</em></td><td><input type="TEXT" name="Adresse" value size="35"></td></tr>
        <tr><td align="right"><em>Telefon</em></td><td><input type="TEXT" name="Telefon" value size="35"></td></tr>

      </table>
      <p><input type="SUBMIT" value="Send Tilmelding"> <input
    type="RESET" value="Slet alt">

------ den virker bare ikke... ------

den her virker, men ikke på b-one

Her følger koden:
<!-- FORMMAIL HTML KODE START -->
<form method="post" action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

<!-- INDSTILLINGER -->
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives email-adressen som formularen skal sende til. -->
<input type="hidden" name="recipient" value="dinadresse@test-wenhotel.dk" />

<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives emnet på mailen, som modtageren får. -->
<input type="hidden" name="subject" value="fra formularen" />
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her angives hvilke felter som skal være obligatoriske. -->
<input type="hidden" name="required" value="realname,email,emne,besked" />
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives den fulde adresse på siden som brugeren skal se, efter succesfuld indtastning/sending.. -->
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.test-webhotel.dk/takfordinmail.html" />
<!-- INDSTILLINGER -->

<!-- HTML FORMULAREN -->
navn:<input type="text" name="realname" size="34" /><br />
email: <input type="text" name="email" size="54"><br />
emne: <input type="text" name="emne" size="54"><br />

besked:<br />
<textarea name="besked" cols="40" rows="4"></textarea> <br />
<input type="submit" value="send" />
<!-- HTML FORMULAREN -->

</form>
<!-- FORMMAIL HTML KODE SLUT-->
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 21:05 #4
Jeg vil gætte på, at scriptet, der skal modtage data fra formularen forventer, at der bare er to variable, der måske hedder $navn og $tlf. Denne metode at modtage data på er nu slået fra som standard i PHP, da den giver anledning til mange usikre programmeringsvaner.

I stedet skal man bruge $_POST['navn'] og $_POST['tlf']
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 21:07 #5
Se bort fra min tidligere kommentar.

Naturligvis kan du ikke benytte en formmail på Web10s server fra B-one.
Avatar billede andersen- Nybegynder
22. september 2004 - 21:15 #6
Ja det er så omvendt, men stadig :) problemet er at denne fra B-one ikke kan ses på hjemmesiden.... kan du/i fortælle hvad der skal skrives for at få navn og telefonnummer på?
:
For at få FormMail-scriptet til at virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 21:34 #7
<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">

navn:<input type="text" name="navn"><br>
tlf.: <input type="text" name="tlf"><br>

</FORM>
Avatar billede andersen- Nybegynder
22. september 2004 - 21:46 #8
Ja den er der næsten nu... mangler bare en send knap :) så får du points :)
Avatar billede m_els Nybegynder
22. september 2004 - 22:39 #9
var det ikke sandbox der skulle have point?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 00:05 #10
Tjoh, måske burde jeg have haft nogen af dem, men du besvarede da også en del af det oprindelige spørgsmål.
Avatar billede andersen- Nybegynder
23. september 2004 - 07:34 #11
Det er jeg ked af sandbox... det var min mening at give dem til dig!! kunne du lige skrive hvordan jeg får en "send" knap på formularen :)
Avatar billede m_els Nybegynder
23. september 2004 - 14:16 #12
Synes også det er fair hvis sandbox får pointene, http://eksperten.dk/spm/542876
Avatar billede m_els Nybegynder
23. september 2004 - 14:19 #13
<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">

navn:<input type="text" name="navn"><br>
tlf.: <input type="text" name="tlf"><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">

</FORM>

så er der også en knap