Avatar billede syswatch Novice
22. september 2004 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blocking af P2P til LAN party

Hey...

Jeg står og skal holde et lille LAN party, og vil gerne have spærret for alt P2P traffik. Jeg har pt. en IPCop installation med ftwall ver. 1.09 som spærrer for kazaa osv.
Den kan dog ikke "nappe" WinMX pt, kun deres ver. 2.02 skulle kunne, men jeg kan ikke få fat i deres pre-compilerede version. og de svarer ikke på emails....

Findes der andre "programmer"/add-ons der kan gøre det samme ? (Som tager det hele...)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. september 2004 - 11:35 #1
Drejer det sig ikke om at lukke alle udgående porte som standard, og kun åbne for nogle udvalgte porte (web, smtp, pop3 m.m.) ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. september 2004 - 11:50 #2
Jeg er ikke helt sikker på om du kan få det hen, men har du kigget på http://m0n0.ch/wall/screenshots.php ?
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2004 - 17:45 #3
lan wan eller også inne på lan ?
Avatar billede rocekiller Nybegynder
23. september 2004 - 00:05 #4
http://sourceforge.net/projects/iptables-p2p er et af de bedre, det kan dog desværre heller ikke tage winmx ifl. mine efaringer, men det kan tage alt andet jeg har prøvet. Så det kan være det som dit IPCop benytter.
Avatar billede syswatch Novice
28. oktober 2004 - 08:49 #5
Er der ingen der lægger et svar så jeg kan få lukket....
Avatar billede rocekiller Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:02 #6
Du skal bare godkende dit eget svar hvis der ikke er andre du synes har besvaret dit spørgsmål rigtigt, ellers bed vedkommene om at lægge et svar.