Avatar billede bjkl Nybegynder
17. september 2004 - 19:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tager jeg bedst hensyn til forskellige skærmopløsninger?

I pseudokode ser min side ud som følgende:

<body margin-left:20%;margin-right:20%;>
    <div id=centerBoks(weidth=100%)>
        indholdet af siden
    </div>
</body>

Problemet er at hvis skærmopløsningen bliver større, bliver centerboksen det også, da der vil være længere ud til marginen. Det ønsker jeg ikke. Derimod ønsker jeg at centerboksen skal beholde sin størrelse, men blive mindre når browservinduet bliver mindsket... hvordan gør jeg det bedst? eller er der andre tip?
Avatar billede exp Juniormester
17. september 2004 - 19:25 #1
så skal du igang med javascript...
Avatar billede bjkl Nybegynder
17. september 2004 - 19:30 #2
hvad tænker du på? Hvis opløsning = x, vælg at bruge denne body/fil.css
Avatar billede exp Juniormester
17. september 2004 - 19:53 #3
sådan noget lignenede kunne benyttes ja, men tænker mere noget, det indstiller sidebredden efter browserstørrelse - også hvis browseren gøres større/mindre mens siden er loadet :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2004 - 22:07 #4
Prøv en gang med noget CSS i denne stil:

body {
  margin: auto;
  font-size: 100%;
}

#centerboks {
  width: 50em;
}

Din centerboks vil så blive justeret efter skriftstørrelsen.
Avatar billede simono Nybegynder
18. september 2004 - 10:03 #5
jeg har selv fundet ud af en anden løsning...
Avatar billede exp Juniormester
18. september 2004 - 13:56 #6
Hvilken?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 14:17 #7
Og hvordan kan det lade sig gøre, at et andet brugernavn end spørgers får point for "selv at have fundet en løsning".
Avatar billede simono Nybegynder
18. september 2004 - 14:25 #8
Jeg valgte at løse det ved at lade centerboksen blive større. resultatet blev meget bedre. Det krævede dog at jeg lagde min bund- og topbilleder, som baggrunde.

jeg ved ikke om det er en god generel løsning, men den er god til formålet

Det var ikke direkte svar på mit spørgsmål, men løste problemet. Derfor hvis der er nogen der føler sig snydt. kan de skrive en kommentar og jeg vil overføre nogle point.

Årsagen til jeg skiftede brugernavn var at jeg ikke kunne huske koden. sorry... det var ikke fordi jeg ville vinde noget på det....
Avatar billede exp Juniormester
18. september 2004 - 15:57 #9
... men du har stadig været logget ind med bjkl for at kunne acceptere svaret.

Du har modtaget en henvendelse fra coadmin - følg venligst instrukserne i denne.

Mvh
exp/coadmin

Og godt du fandt en løsning :-)