Avatar billede englunden Nybegynder
15. september 2004 - 10:54 Der er 5 kommentarer

problemer med trådløst netværk

Hej
Jeg har tdc kabelnet. Bruger win XP, har et motorola surfboard SB5100 og et jensen scandinavia access point. Mit problem er at jeg ikke kan køre trådløst netværk. Jeg kan godt komme på nettet når jeg sættet modemet direkte til mit ethernet stik, men når jeg sætter det i access pointet er der ingen forbindelse ip. 169.....(der har været forbindelse, men kan ikke få forbindelse mere). Har haft lånt 2 andre kabelmodems (kan ikke lige huske navne) der var ingen problemer med at få det til at virke, det var bare tilslut modemet og så var jeg på.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. september 2004 - 11:09 #1
En mulighed kan være at din udbyder blokerer for brugen af flere MAC addresser på samme tid og derfor låser dit modem til din MAC addresse på din PC. Kontakt din udbyder og få modemet "cleared" for MAC addresser og prøv så igen.

/JB
Avatar billede englunden Nybegynder
15. september 2004 - 11:50 #2
så skulle jeg vel ikke kunne sætte andre modems til. Men som jeg har beskrevet har jeg prøvet at sættet 2 andre modems op, hvilket virker fint(trådløst).
Avatar billede englunden Nybegynder
15. september 2004 - 11:51 #3
så skulle jeg vel ikke kunne sætte andre modems til. Men som jeg har beskrevet har jeg prøvet at sættet 2 andre modems op, hvilket virker fint(trådløst).
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. september 2004 - 13:23 #4
Jo du kan jo sagtens sætte andre modems til! Men det modem du sidder med nu kan være låst til din pc!

/JB
Avatar billede englunden Nybegynder
15. september 2004 - 16:32 #5
har lige prøvet at få min modem cleared for MAC addresser men uden effekt, kan stadig ikke komme på trådløst på´nettet med mit modem, men har ingen problemer med et andet.