Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 10:44 Der er 88 kommentarer og
1 løsning

DB og Asp Hjemmeside problem. HJÆLP?

Jeg har prøvet og prøvet.... osse med hjælp herfra... men UDEN HELD!

Tjek linket:
http://www.bredan.net/admin/texteditor/default.asp?id=26

Problemet er når jeg prøver at gemme i DB'en.... den henter fint ind... men så...

Jeg har taget en nøjagtig kopi af alt hvad der ligger på serveren og lagt det i en fil, så I kan se hvordan tingene hænger sammen...

Linket her:
www.bredan.net/source.rar

Er der nogen der PLEASE vil hjælpe mig med mit problem???
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 10:48 #1
Din fejlkode "[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5f0 Thread 0x51c DBC 0x81ccb6c Jet'. "
Tyder på at du ikke har skriverettigheder til din mappe, hvori databasen ligger
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. september 2004 - 10:51 #2
Ja, det kunne det - har du prøvet at se om din sti til databasen den skal skrive i, er korrekt?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 10:52 #3
Ok... men jeg kan da oprette nye sider og menu og gemme DEM i databasen... og som samme sted... men nu vil jeg bare tilføje noget mere værdi i selve databasen!

Du kan selv prøve her:
http://www.bredan.net/admin/index.asp
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 10:52 #4
HAR tjekket stien 45 gange!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 10:54 #5
Databasen er HELT åben lige nu... så I kan selv prøve at oprette og slette...

Det er der SLET ingen problemer i...

MEn vil jeg så tilføje data via TextEditoren går det gal!
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 10:55 #6
jeg kan da heller ikke oprette
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 10:56 #7
Hvad sker der på linie 70? Har du fulde skrive rettigheder?
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 10:58 #8
Jeg kan godt oprette en forside, men ikke skrive noget som helst i den.. jeg tror at du har et rettighedsproblem..
Det kan *måske* være stien alligevel... Som jeg kan se det er du et niveau længere nede (texteditor), når du skriver til databasen via editor..
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 10:59 #9
Jeg kan da se at I får oprettet nogen sider!

<%Dim ADO_Connection
Dim rsEditPage
Dim SQL_STRING
Dim EditPage

EditPage = CLng(Request.QueryString("ID"))
set ADO_Connection = server.Createobject("ADODB.Connection")
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.Mappath("/cgi-data/db.mdb") <- LINJE 70
Set rsEditPage= Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

SQL_STRING= "SELECT page.text FROM page WHERE ID=" & Editpage

rsEditPage.LockType = 3
rsEditPage.Open SQL_STRING, ADO_Connection

rsEditPage.Fields("text") = strMessage

rsEditPage.Update
rsEditPage.Close

Set rsEditPage= Nothing

Set ADO_Connection= Nothing
Response.Redirect "menu_edit.asp"
%>
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:00 #10
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.Mappath("/cgi-data/db.mdb")

prøv at sætte et . foran
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.Mappath("./cgi-data/db.mdb")
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:01 #11
Sti til DB: ("../../../cgi-data/db.mdb") fra siden!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:01 #12
Nu er det linje 78!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:02 #13
rsEditPage.Fields("text") = strMessage
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:02 #14
ellers prøv at lave en
response.write server.Mappath("/cgi-data/db.mdb") og se om det rent faktisk er en korrekt sti
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 11:04 #15
This guys, is why the pros never messes with Access :)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:04 #16
Jeg tror at siten ("../../../cgi-data/db.mdb") er rigtig nok... men den kan ikke helt finde ud af det med Recordsettet..... prøv selv:
http://www.bredan.net/admin/texteditor/default.asp?id=26
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:06 #17
locturian: Jeg VED godt at Access ikke er verdensbedste DB at arbejde med når vi snakker ASP og WEB... men for en lille nybegynder som jeg, virker det mest brugervenligt!
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:08 #18
78: rsEditPage.Fields("text") = strMessage
Det virker som om StrMessage ikke længere eksisterer ... (ved så ikke hvorfra StrMessage hentes..)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:09 #19
superior: strMessage er den textbox som hele texten kommer i!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:10 #20
Du kan se her hvordan jeg henter text IND i Textbexen:

<%Dim ADO_Connection
Dim SQL_STRING
Dim rsEditor
Dim TextStreng

TextStreng = Request.QueryString("ID")
set ADO_Connection = server.Createobject("ADODB.Connection")
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../../cgi-data/db.mdb")
Set rsEditor= Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL_STRING= "SELECT * FROM PAGE WHERE ID=" & TextStreng
rsEditor.open SQL_String, ADO_Connection%>

<%if not rsEditor.EOF then
  Response.write rsEditor("text")
end if
rsEditor.Close
%>
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:12 #21
Men når du så vil opdatere, får du:
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

Altså at recorden ikke eksiterer (og det gør den jo.. du har lige hentet den). Hvordan ser din update ud ?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:13 #22
superior: Update?.... hvad mener du?
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:14 #23
Iflg. din rar jeg har hentet står der
<%Dim ADO_Connection
Dim rsEditPage
Dim SQL_STRING
Dim EditPage

EditPage = CLng(Request.QueryString("ID"))
set ADO_Connection = server.Createobject("ADODB.Connection")
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.Mappath("/cgi-data/db.mdb")
Set rsEditPage= Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

SQL_STRING= "SELECT page.text FROM page WHERE ID=" & Editpage

rsEditPage.LockType = 3
rsEditPage.Open SQL_STRING, ADO_Connection

rsEditPage.Fields("text") = strMessage

rsEditPage.Update
rsEditPage.Close

Set rsEditPage= Nothing

Set ADO_Connection= Nothing
Response.Redirect "menu_edit.asp"
%>

Og så kunne det tyde på at der ikke findes en record på Editpage
(SQL_STRING= "SELECT page.text FROM page WHERE ID=" & Editpage)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:15 #24
Ok.. men hvordan finder jeg så min record?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:15 #25
Jeg har jo denne her: "...default.asp?id=26"
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:16 #26
Prøv at indsætte "Response.write SQL_STRING" og se om der findes et ID i opdateringen
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:18 #27
Og resultatet er:
SELECT page.text FROM page WHERE ID=0
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:19 #28
Hvad gør jeg så hvis jeg vil have sidens ID med?

Det er vidst noget iFrame på asp siden default, der henter Editoren ind...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:19 #29
Der står jo oppe i adressen ID=26!
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:28 #30
Når jeg laver en opdatering er adressen:
http://www.bredan.net/admin/texteditor/display_message.asp

Den indeholder ingen ID
Kontroller dit <form>-felt. Min "vis kilde" siger at fomrfeltet ser således ud:
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">

Der mangler et id:
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?id=DIN-VARIABEL-DER-INEHOLDER-ID" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:29 #31
Eksempelvis:
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?id=<%request.querystring("id")%>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:30 #32
sorry:
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?id=<=%request.querystring("id")%>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:30 #33
Arj - nu stopper jeg  :)

<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:49 #34
Det virker nu ikke helt endnu....

Det er vidst denne asp fil her som den skal bruges til:
http://www.bredan.net/admin/texteditor/includes/message_form_inc.asp
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:49 #35
Der så den tidligere sætning sådan her ud:
<form method="post" name="frmAddMessage" action="display_message.asp" onReset="return confirm('<% = strResetFormConfirm %>');">
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:50 #36
Okay..
så prøv at indsætte ID'et
<form method="post" name="frmAddMessage" action="display_message.asp?id=<%=request.querystring("id")%>" onReset="return confirm('<% = strResetFormConfirm %>');">
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:52 #37
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:56 #38
hmm - det ser da helt forkert ud - ret lige tilbage... !

Det jeg mente var:
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">

Ovenstående er koden i http://www.bredan.net/admin/texteditor/default.asp?id=26
(altså på default-siden)
Prøv at rette den til
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?id=<%=request.querystring%>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 11:58 #39
Jamen problemet er at selve "Submit" formen IKKE ligger på defaultsiden... men på en anden side som den sikkert henter ind i en slags iFrame...
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 11:59 #40
ja.. men "default" submitter til "display_message" og den skal jo vide hvilken ID du arbejder med
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:05 #41
Gør den?

Det her er hele koden i siden default.asp:

<!--#include file="common.asp" -->
<html>
<head>
<title>Web Wiz Rich Text Editor</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<!-- Web Wiz Rich Text Editor ver. <% = strRTEversion %> is written and produced by Bruce Corkhill ©2002-2004
        If you want your own Rich Text Editor then goto http://www.richtexteditor.org -->

<link href="includes/default_style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<meta name="description" content="Web Wiz Rich Text Editor, free WYSIWYG Eeditor for replacement of HTML text areas.">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" bgproperties="fixed" background="../pix/background.gif">
<div align="center" class="heading"><b>Editoren
<br /><br />
<%

'See if the users browser is RTE enabled
If RTEenabled() <> "false" Then

    'Open the message form for RTE enabled browsers
    %><!--#include file="includes/RTE_message_form_inc.asp" --><%

'Else this is a non RTE enabled browser
Else
    Response.Write("<span class=""text"">Your web browser is not Rich Text Enabled.<br />You are using the standard text box area.</span><br /><br />")

    'Open up the mesage form for non RTE enabled browsers
    %><!--#include file="includes/message_form_inc.asp" --><%
End If

%>
</div>
  </b>
</body>
</html>
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:08 #42
Så ligger det jo i RTE_message_form_inc.asp
hmm - det er ikke for at demoralisere dig, men jeg kan godt få den til at funge, hvis jeg downloader en "ren version" fra web wiz...
Har du evt. mod på at forsøge at lave en ren installation af applikationen. Det kunne være en tidligere koderettelse, der laver problemer nu
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:10 #43
Nej det er ok...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:10 #44
Men jeg kan stadigvæk ikke forstå hvor den form submit skal ligge henne af?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:12 #45
Så er alt det gamle slettet...
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:13 #46
Den skal ikke ligge - den er der, men tilsyneladende har du lavet noget, der gør at den ikke kan finde ID'et.
Eksempelvis i vores dialog her:
i originalen står der:
EditPage = CLng(Request.QueryString("ID"))

Men i din kode står der:
TextStreng = Request.QueryString("ID")
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:14 #47
Men så er det jo lige.... hvad skal der så gøres for at det virker RIGTIGT???
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:17 #48
Jeg har bare fulgt vejledningen:
1. Unzip all the files keeping the directory structure intact.
2. Files must be run through an ASP enabled web server or on ASP enabled web space. (check with your hosting company).
3. Point your web browser at the default.asp page.
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:22 #49
den virker da nu hos diug, gør den ikke ?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:22 #50
Ja... men jeg skal jo til at lave Hent/Gem ADO igen nu....
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:22 #51
Det er jo ikke noget der ligger standard i Text Editoren
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:24 #52
aarh - :)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:51 #53
he he
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 12:53 #54
hehe ??
Virker det nu ?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 12:55 #55
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:02 #56
men nu får du ingen fejl :)
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:05 #57
I mildekoden har du 2 </form> der ingen steder hører til...
linie 32 + 132
det er som om
<form method="post" name="frmAddMessage" action="display_message.asp" onReset="return confirm('<% = strResetFormConfirm %>');">
manlger nu
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:08 #58
Nej.. men nu kan jeg ikek få den til at hente IND i textboxen og gemmer i DB'en...!!!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:09 #59
Ja og min submit knap virker ikke hvis jeg indsætter den ovenståenden text.....
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:10 #60
Det bliver værrer og værrer nu!
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:12 #61
prøv at flytte din </form> til ned under indholdet ?!?!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:13 #62
Starter helt forfra!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:14 #63
Hvilken fil snakker vi om her?
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:23 #64
http://www.bredan.net/admin/texteditor/default.asp?id=26

Vis kilde...

<html>
<head>
<title>Web Wiz Rich Text Editor</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<!-- Web Wiz Rich Text Editor ver. 1.2c is written and produced by Bruce Corkhill ©2002-2004
        If you want your own Rich Text Editor then goto http://www.richtexteditor.org -->

<link href="includes/default_style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<meta name="description" content="Web Wiz Rich Text Editor, free WYSIWYG Eeditor for replacement of HTML text areas.">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" bgproperties="fixed" background="../pix/background.gif">
<div align="center" class="heading"><b>Editoren
<br /><br />
<script language="JavaScript" src="RTE_message_form_js.asp" type="text/javascript"></script>
<script language="JavaScript" src="default_javascript.asp" type="text/javascript"></script>
<form method="post" name="frmAddMessage" action="display_message.asp?ID=('Are you sure you want to reset the form?')" onReset="return confirm;"> </form>
<table width="680" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="230" align="center">
  <tr>
  <td>
    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" bgcolor="#FFFFFF" height="201">
    <tr>
      <td>
      <table width="100%" border="0" align="center" height="93">
        <tr>
        <td height="22" width="86%" valign="bottom">
          <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1">
          <tr>
            <td>
</form>

Det er ligesom om der manger en <form actiion = "post" ... e.t.c.> og så skal resten komme inden den </form> der er i linie 32
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:26 #65
Prøv evt. at sammenligne med kildekoden på http://rte.webwizguide.info/
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:28 #66
Men der er næsten ingen kode I default.asp...

Kildekoden ser sådan her ud:

<!--#include file="common.asp" -->
<html>
<head>
<title>Web Wiz Rich Text Editor</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<!-- Web Wiz Rich Text Editor ver. <% = strRTEversion %> is written and produced by Bruce Corkhill ©2002-2004
        If you want your own Rich Text Editor then goto http://www.richtexteditor.org -->

<link href="includes/default_style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<meta name="description" content="Web Wiz Rich Text Editor, free WYSIWYG Eeditor for replacement of HTML text areas.">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" bgproperties="fixed" background="../pix/background.gif">
<div align="center" class="heading"><b>Editoren
<br /><br />
<%

'See if the users browser is RTE enabled
If RTEenabled() <> "false" Then

    'Open the message form for RTE enabled browsers
    %><!--#include file="includes/RTE_message_form_inc.asp" --><%

'Else this is a non RTE enabled browser
Else
    Response.Write("<span class=""text"">Your web browser is not Rich Text Enabled.<br />You are using the standard text box area.</span><br /><br />")

    'Open up the mesage form for non RTE enabled browsers
    %><!--#include file="includes/message_form_inc.asp" --><%
End If

%>
</div>
  </b>
</body>
</html>
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:29 #67
nej det ved jeg, men det kan jeg jo ikke se i kildekoden ;)
men din include af RTE_message_form_inc.asp må indehilde hele <form>'en og det må være dér du skal justere dine rettelser
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:34 #68
<script language="JavaScript" src="RTE_message_form_js.asp" type="text/javascript"></script>
<script language="JavaScript" src="default_javascript.asp" type="text/javascript"></script>
<form method="post" name="frmAddMessage" action="display_message.asp?ID=('<% = strResetFormConfirm %>')" onReset="return confirm;"> </form>
<table width="680" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="230" align="center">
  <tr>
  <td>
    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" bgcolor="#FFFFFF" height="201">
    <tr>
      <td>
      <table width="100%" border="0" align="center" height="93">
        <tr>
        <td height="22" width="86%" valign="bottom">
          <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1">
          <tr>
            <td>
</form>
</table>

<%

'RTE Tool Bar 1
'---------------------------------------------------------------------------

%><!--#include file="RTE_toolbar_1.asp" --><%

'---------------------------------------------------------------------------

Response.Write("            </td>" & _
vbCrLf & "          </tr>" & _
vbCrLf & "          <tr>" & _
vbCrLf & "            <td>")

'RTE Tool Bar 2
'---------------------------------------------------------------------------

%><!--#include file="RTE_toolbar_2.asp" --><%

'---------------------------------------------------------------------------

Dim ADO_Connection
Dim SQL_STRING
Dim rsEditor
Dim TextStreng

TextStreng = Request.QueryString("ID")
set ADO_Connection = server.Createobject("ADODB.Connection")
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../../cgi-data/db.mdb")
Set rsEditor= Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL_STRING= "SELECT * FROM PAGE WHERE ID=" & TextStreng
rsEditor.open SQL_String, ADO_Connection%><%if not rsEditor.EOF then
  Response.write rsEditor("text")
end if
rsEditor.Close

Response.Write(vbCrLf & "            </td>" & _
vbCrLf & "          </tr>" & _
vbCrLf & "          </table>" & _
vbCrLf & "        </td>" & _
vbCrLf & "        </tr>" & _
vbCrLf & "        <tr>" & _
vbCrLf & "        <td height=""61"" width=""86%"" valign=""top"">" & _
vbCrLf & "          <iframe width=""260"" height=""165"" id=""colourPalette"" src=""RTE_colour_palette.asp"" style=""visibility:hidden; position: absolute; left: 0px; top: 0px;"" frameborder=""0"" scrolling=""no""></iframe>" & _
vbCrLf & "          <script language=""javascript"">")

'Randomise the system timer
Randomize Timer

Response.Write(vbCrLf & "                //Create an iframe and turn on the design mode for it" & _
vbCrLf & "                document.write ('<iframe id=""message"" src=""RTE_textbox.asp?noCache=" & CInt(RND * 2000) & "&id=" & request("id") & """ width=""100%"" height=""250px"" onMouseOver=""hideColourPallete()""></iframe>')")

If RTEenabled = "winIE" OR RTEenabled = "winIE5" Then Response.Write(vbCrLf & "                  frames.message.document.designMode = 'On';")

Response.Write(vbCrLf & "                    </script>" & _
vbCrLf & "          <!-- Display a message for RTE users with JavaScript turned off -->" & _
vbCrLf & "          <noscript>" & _
vbCrLf & "          <br>" & _
vbCrLf & "          " & strTxtJavaScriptEnabled & _
vbCrLf & "          </noscript>" & _
vbCrLf & "      </td>" & _
vbCrLf & "        </tr>" & _
vbCrLf & "        <td height=""2"" width=""86%"" align=""left"">")

Dim strGetMessageBoxHTML

'Set how to get the HTML form the message box for Win IE5 and then for other RTE browsers
If RTEenabled = "winIE5" Then strGetMessageBoxHTML = "frames.message.document.body.innerHTML;" Else strGetMessageBoxHTML = "document.getElementById('message').contentWindow.document.body.innerHTML;"

'Display submit/reset/preview buttons
Response.Write(vbCrLf & "        <input type=""hidden"" name=""message"" value="""">" & _
vbCrLf & "        <input type=""submit"" name=""Submit"" value=""" & strTxtSubmitForm & """ OnClick=""document.frmAddMessage.message.value = " & strGetMessageBoxHTML & """>"  & _
vbCrLf & "        <input type=""button"" name=""Preview"" value=""" & strTxtPreview & """ onClick=""document.frmAddMessage.message.value = " & strGetMessageBoxHTML & " OpenPreviewWindow('preview.asp', document.frmAddMessage);"" />" & _
vbCrLf & "        <input type=""reset"" name=""Reset"" value=""" & strTxtResetForm & """ OnClick=""document.frmAddMessage.message.value = frames.message.document.body.innerHTML;"">" & _

vbCrLf & "        </td>" & _
vbCrLf & "        </tr>" & _
vbCrLf & "      </table>" & _
vbCrLf & "      </td>" & _
vbCrLf & "    </tr>" & _
vbCrLf & "    </table>" & _
vbCrLf & "  </td>" & _
vbCrLf & "  </tr>" & _
vbCrLf & " </table>" & _
vbCrLf & "</form>")

%>
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:36 #69
Jeg fatter brille af det her!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:44 #70
NU har jeg taget en TOTAL ren kode... og smidt ud på serveren....
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:47 #71
Hvor skal jeg starte?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 13:51 #72
Er det mon ikke message_form_inc.asp der skal have alle informationerne??? Eller hvad?
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 13:53 #73
Jeg er lige optaget de næste 30 min. sorry
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 14:27 #74
OK - så er jeg klar igen..
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 14:28 #75
hvor langt er du kommet ?
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 14:33 #76
PLEASE STOP :( Hvorfor kan man ikke afmelde tråde - bliver sindsyg af at blive spammet for denne tråd :D
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 14:34 #77
superior: Ikke en skid videre...

se her:
http://www.bredan.net/admin/texteditor/default.asp?id=31
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 14:38 #78
Nu kan jeg hverken hente eller nogen som helst ind af den text der er!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 14:42 #79
Så NU fik jeg den da til at hent text fra databasen igen!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 14:46 #80
Jeg har sat denne linje ind i filen "RTE_message_form_inc.asp"

Response.Write(vbCrLf & "                //Create an iframe and turn on the design mode for it" & _
vbCrLf & "                document.write ('<iframe id=""message"" src=""RTE_textbox.asp?noCache=" & CInt(RND * 2000) & "&id=" & request("id") & """ width=""100%"" height=""250px"" onMouseOver=""hideColourPallete()""></iframe>')")

Og dette i filen "RTE_textbox.asp"
<%Dim ADO_Connection
Dim SQL_STRING
Dim rsEditor
Dim TextStreng

TextStreng = Request.QueryString("ID")
set ADO_Connection = server.Createobject("ADODB.Connection")
ADO_Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../../../cgi-data/db.mdb")
Set rsEditor= Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL_STRING= "SELECT * FROM PAGE WHERE ID=" & TextStreng
rsEditor.open SQL_String, ADO_Connection%>

<%if not rsEditor.EOF then
  Response.write rsEditor("text")
end if
rsEditor.Close
%>
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 14:48 #81
Det vil sige at default.asp henter denne "RTE_message_form_inc.asp" ind som så henter denne "RTE_textbox.asp" ind....

Så problemet er jo at få den til at gemme det der står i "RTE_textbox.asp" i selve databasen!
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 14:56 #82
Hmm - som jeg ser det er det stadig IDet der skal bæres med videre...
I RTE_message_form_inc.asp ville jeg ændre <form>-feltet til
<form name="frmAddMessage" method="post" action="display_message.asp?ID=<%=request.querystring("id")%>" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">

Så får du ID'et med over i display_message.
Display_message kan du så rette til at postere i stedet for bare at vise teksten:

Du kan bare sætte det nede ved Removal-koden...
- Altså det jeg mener er, at du kan lave en connection, update text value=StrMessage, conn.execute o.s.v.

Og så
<%
response.redirect "texteditor/default.asp?id=" % request.querystring("id")
%>
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:02 #83
Jeg tror bare ikke at det er i "RTE_message_form_inc.asp" at det skal stå... jeg har jeg nemlig rettet den til og uploaded den... men se... der er IKKE vedhæftet nogen ID til "display_message.asp"
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:06 #84
Se selvom jeg har skrevet sådan her:

<form name="frmAddMessage" method="post" action="KURT" onSubmit="return CheckForm();" onReset="return ResetForm();">

Så går den stadigvæk videre til display_message.asp
Avatar billede Jman Praktikant
15. september 2004 - 15:09 #85
Ja, men jeg tror også du skal rette knappen.. Den kalder noget javacscript
Prøv med det første du havde og så tilføj en submitknap mere - Nede ved de andre buttons:
<input type="submit" name="Submit" value="Tilføj">
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:17 #86
Jeg tror at det er her i denne fil der skal rettes noget til:
"message_form_inc.asp"
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:24 #87
Ja nu skoder den da HELT op!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:34 #88
Jeg giver op med at lave det selv se:
http://www.eksperten.dk/spm/539998
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
15. september 2004 - 15:36 #89
Lukker