Avatar billede cuac Nybegynder
13. september 2004 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Dialogboks til oprettelse af bibliotek

Jeg skal bruge en dialogboks (commondialog?), hvor brugeren kan browse og oprette et nyt bibliotek, når der trykkes på en kommandoknap.

Private Sub Opretbibliotek_Click()

??

End Sub
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. september 2004 - 13:14 #1
mkdir
Avatar billede hiks Nybegynder
13. september 2004 - 13:15 #2
Private Sub Opretbibliotek_Click()
  Dim fso, fldr
  Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set fldr = fso.CreateFolder("C:\MyTest")
  Response.Write "Created folder: " & fldr.Name
End Sub
Avatar billede hiks Nybegynder
13. september 2004 - 13:16 #3
se mere her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/sgprogrammingfilesystemobject.asp

Eller bare søg på filesystemobject i din MSDN altså hjælp til VB.

/hiks
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. september 2004 - 13:16 #4
Dim Bibliotek as string

Bibliotek = inputbox("Skriv navnet")

mkdir "C:\" & Biblioteket
Avatar billede cuac Nybegynder
13. september 2004 - 13:25 #5
Hej jogge m.fl., kan godt se jeres pointe, men kan det ikke gøres med en dialogboks??, så brugeren kan se hvilke biblioteker der findes, så der ikke oprettes et bibliotek med samme navn.
Avatar billede hiks Nybegynder
13. september 2004 - 18:40 #6
jow du kan smide en drivelistbox og en dirlistbox på din form og lade dem styre det.

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
13. september 2004 - 18:41 #7
derved kan du jo også lade brugeren sammensætte den sti han vil indtil at der skal oprettes bib.

/hiks
Avatar billede sjh Nybegynder
13. september 2004 - 22:12 #8
Avatar billede cuac Nybegynder
14. september 2004 - 09:02 #9
Ok, sjh ser rigtigt ud men er ikke så stiv i VBA endnu. Kan se tre filer i zip-filen, men vil gerne lige vide hvordan du får det til at køre ved tryk på min kommandoknap

Private Sub Opretbibliotek_Click()

??

End Sub
Avatar billede sjh Nybegynder
14. september 2004 - 09:31 #10
har du ikke visual basic 4/5/6 ??
Avatar billede cuac Nybegynder
14. september 2004 - 09:33 #11
Jeg har ikke installeret hverken 4/5/eller 6, men kan jeg ikke køre under VBA? Jeg kører Office 2000.
Avatar billede sjh Nybegynder
14. september 2004 - 09:39 #12
Måske ved det ikke.. ellers skal du tage det som står i "modDialog.bas" fra "Option Explicit" til bunden, og indsette i et Module..

og det her under din Form :

Private Sub Opretbibliotek_Click()
Dim strPath As String
  strPath = DialogBrowse(Me.hwnd, "Vælg en mappe", "C:\Programmer")

  If Len(strPath) Then

    MsgBox strPath

      Else

    MsgBox "Annuller"

  End If

End Sub