Avatar billede cuac Nybegynder
10. september 2004 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brugergrænseflade til styring af instrument via RS232 kabel

Jeg skal i gang med at lave en simpel brugergrænseflade via visual basic, hvor jeg skal fodre et instrument med nogle simple kommandoer, hvorefter dette udfører en måling som jeg så skal modtage via RS232 og datafilen efterfølgende gemmes. Kan jeg lave et script som generer en formular hvor jeg kan indtaste disse kommandoer, eller kan jeg kun benytte msgbox og inputbox.
Ser gerne et eksempel på en af delene.
Avatar billede cuac Nybegynder
10. september 2004 - 13:38 #1
I orden hvis der ikke kan laves en fancy grænseflade, jeg er startet på et vb script, og skal altså have mulighed for at lave nogle settings for com1 porten, ligesom jeg gerne vil sende bogstavet R afsted til porten, herefter kommer der en datafil tilbage som skal gemmes i et directory - but how to do?
Avatar billede cuac Nybegynder
10. september 2004 - 14:52 #2
Option Explicit

'Her vil jeg gerne have at der angives en default sti eks. c:\Instrument\ således at det biblioteksnavn brugeren angiver i inputboksen bliver oprettet i mappen instrument

Dim directory
directory = inputbox("Avgiv navn på data biblioteket hvor du ønsker datafilerne gemt", "Databibliotek")

Dim svar
svar = msgbox ("Har du isat prøve og er klar til at måle",vbYesNo, "Start af måling")

Select case svar
    case 7
    msgbox "Vil du afslutte programmet ?",,"Status"

    case 6
    'Her skal sendes bogstavet R til com1 porten, hvorefter instrumentet starter sin måling

End select
Avatar billede kabbak Professor
10. september 2004 - 17:46 #3
Avatar billede kabbak Professor
10. september 2004 - 18:00 #4
Avatar billede cuac Nybegynder
23. september 2004 - 13:18 #5
Der kommer vist ikke rigtigt noget brugbart mere, jeg lukker.