Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 14:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

VBA er ikke færdig med 1 sub før en nye eksekveres.

Hej

Hvad kan jeg ændre i VBA for at en kørsel bliver afsluttet før den næste bliver eksekveret ?

F.eks
1. Data bliver hentet fra SQL
2. Data bliver sorteret
3. Data bliver bearbejdet.

Mit problem er at den kører punkt 3 før at den er færdig med  sorteret færdig.

Hilsen

Rossie
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
09. september 2004 - 14:08 #1
Du kan lave en while-løkke som bliver ved med at køre indtil du switcher en boolean

e.g.

Call Sub1
boolean done = Function2 (Lav denne om til en funktion og giv en boolean som retur
while not done

wend
call sub3
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
09. september 2004 - 14:09 #2
Dette er ikke elegant eller kønt, men det burde give dig den ønskede effekt
Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 14:17 #3
Tak for dit svar rbj.

Jeg er nye som udvikler i VBA, og jeg er ikke helt med på hvordan jeg skal switche  boolean'en.
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 19:36 #4
<ole>

Private Function Function2()
  'Afvikling af sorterings kode

  Function2 = True
End Function

Så bliver din boolean 'done' sat til True, når sorteringen er færdig - forudsat, du kalder som rbj_fp viste

/mvh
</bole>
Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 21:07 #5
Tak for svaret.

mvh Rossie
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 21:21 #6
Ehhhh ... nu er du ny på Eksperten, så du må vist lige have en hjælpende hånd  :)

Mange brugere venter med at lægge et svar, til de ved, om spørgeren kan bruge deres løsning.
Kan spørgeren det, er det kotyme, han beder den eller de bruger(e) med en brugbar løsning om at lægge et svar, så vedkommende kan få sine velfortjente points.

Det forkommer mig, rbj_fp burde have haft pointene her  :)
/mvh
Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 21:21 #7
Hej OleBole

Jeg tror ikke at jeg fik overført de point til dig som jeg skulle, som jeg kan se er de stadig på min konto.

Jeg beklager hvis det er korrekt.

Endnu en gang tak for din hjælp.

mvh Rossie
Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 21:30 #8
Ok jeg er med.

I det tilfælde hvor jeg får det jeg mangler fra OleBole bør jeg så give mine point til rbj_fp, og kan jeg overføre 30 point til rbj_fp nu ?

mvh
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 21:31 #9
Hehe ... det er helt fint. Jeg 'sulter' jo ikke ligefrem. Jeg ville nu mene, det var rbj_fp, der burde have dem. Jeg uddybede blot hans svar en anelse  :)

Jeg ved godt, det var en fejl (det er ikke altid så let at komme igang med det pointssystem) og det tror jeg også rbj_fp ved - så mon ikke også han tager det helt roligt?
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 21:33 #10
Ups ... der krydsede vi vist kommentarer  :D
Ja, du kan oprette et spm. med overskriften "Points til rbj_fp - 537920". Så kan han lægge et svar, som du kan acceptere.
Avatar billede Rossiex Novice
09. september 2004 - 21:41 #11
Tak til jer begge.

:-)
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 21:48 #12
... anytime  ;o)