Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 13:15 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Tilfældig tekst banner

Hvordan gør man så siden viser et tilfældigt link?

Jeg prøvede dette script men det vidrestillede bare til de .txt filer.. har også prøvet med html filer..

<font size="1"><script type="text/javascript">

<!-- Start

websider=new Array;

websider[1]="b-one.txt";
websider[2]="cbb.txt";
websider[3]="overstock.txt";
websider[4]="surftown.txt";
websider[5]="tradedoubler.txt";
websider[6]="web10.txt";

// Du kan indsætte flere sider til listen ovenfor
// Følg blot samme form som for de ovenstående sider

num = Math.random();
num = 1 + ( num * ((websider.length - 1)-1));
num = Math.round(num);

location.href = websider[num];
// Slut -->
</script>

<!-- Her angives link til browsere uden javascript -->
<noscript>
<p><a href="side1.htm">Klik her for at fortsætte</a><p><p></p>
</noscript>
</font>
Avatar billede hvidlogspusher Nybegynder
08. september 2004 - 13:18 #1
det der er ikke php men javascript post det er ikke her du får hjælp til det
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 13:20 #2
hvidlogspusher >>
Det kan vel ændres til php...

Random-scriptet skal vel bare omskrives til php, hvorefter websider[*] skal inkluderes på siden vha. include()
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 13:22 #3
Bare... Det hjælper mig altså ikke.. Kan i ikke omskrive det så jeg bare lige kan kopire og sætte ind :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 13:50 #4
Kan du ikke bruge dette:

function randomBanner()
{
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = (0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 13:55 #5
Mon ikke function randomBanner()
{
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}

vil virke bedre ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 13:58 #6
HEHE, jo...
(glemte lige rand - som exp skriver)
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:28 #7
Der sker intet.. Dog vidrestiller den ikke til siderne men det burde stå ved siden af .:BBElement:: ::

http://bbelement.com/e107/news.php
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 14:35 #8
Når du har lagt funktionen ind på siden, så skal du lave følgende:

echo randomBanner();
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:36 #9
hvor skal jeg lave det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 14:42 #10
Der hvor du vil have skrevet f.eks.: b-one.txt eller et andet random .txt
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:45 #11
Jamen min side er et script.. ved ikke lige hvilken fil det kommer i.. det er er bare en box man kan udfylde.. Og hvis echo randomBanner(); skal være der, hvor skal resten så være? altså
{
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 14:46 #12
Der hvor du vil have banneret, eller til at starte med, teksten, skriver du følgende:

{
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}

echo randomBanner();
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 14:47 #13
Hvordan din side er bygget op, det ved du bedre end mig!

Ellers må du poste hele koden! (eller blot toppen af koden)
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 14:47 #14
husk
function randomBanner !

function randomBanner {
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}

echo randomBanner();
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:49 #15
har prøvet at skrive echo randomBanner(); i den der box.. nu ser det sådan ud: http://www.bbelement.com/e107/
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:51 #16
Tror slet ikke php virker i den der box... kig selv hva der sker: http://www.bbelement.com/e107/
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 14:52 #17
vis lige koden for den del af scriptet der udfylder den blok
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 14:55 #18
Jamen jeg ved ikke hvad den fil hedder.. der er mange filer.. prøver lige at rode lidt rundt i dem alligevel...
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2004 - 15:01 #19
Har du husket at skrive det mellem <?php og ?> ?
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 15:05 #20
har kun sat det ind som i har skrevet! det vil sige function randomBanner {
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}

echo randomBanner();
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 15:06 #21
Prøv at sæt dette ind:

<?

function randomBanner {
    $websider = array();
    $websider[0]="b-one.txt";
    $websider[1]="cbb.txt";
    $websider[2]="overstock.txt";
    $websider[3]="surftown.txt";
    $websider[4]="tradedoubler.txt";
    $websider[5]="web10.txt";

    $randBanner = rand(0,count($websider));

    return $websider[$randBanner];
}

echo randomBanner();

?>
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 15:13 #22
Nu viser den ikke noget..
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. september 2004 - 15:18 #23
Ok, du bliver nok nød til at vise os noget kode så!
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 15:28 #24
finder noget senere
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2004 - 16:26 #25
<ole>

Når data ligger i et array, kan man med fordel bruge shuffle():

shuffle($websider);
$randBanner = $websider[0];

Så har man fat i et tilfældigt element i array'et  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede sim00n Praktikant
08. september 2004 - 20:09 #26
Her er koden på den side hvor boxen jeg intaster oplysningerne er:

<?php
/*
+---------------------------------------------------------------+
|        e107 website system
|        //prefs.php
|
|        ©Steve Dunstan 2001-2002
|        http://e107.org
|        jalist@e107.org
|
|        Released under the terms and conditions of the
|        GNU General Public License (http://gnu.org).
+---------------------------------------------------------------+
*/
require_once("../class2.php");

if(IsSet($_POST['newver'])){
        header("location:http://e107.org/index.php");
        exit;
}

if(!getperms("1")){ header("location:".e_BASE."index.php"); exit;}
if(!$pref['timezone']){ $pref['timezone'] = "GMT"; }

$signup_title = array(CUSTSIG_2,CUSTSIG_3,"ICQ","Aim","MSN",CUSTSIG_4,CUSTSIG_5,CUSTSIG_6,CUSTSIG_7,CUSTSIG_8);
$signup_name = array("real","url","icq","aim","msn","dob","loc","sig","avt","zone");

if(IsSet($_POST['updateprefs'])){
        $aj = new textparse;
        $pref['sitename'] = $aj -> formtpa($_POST['sitename']);
        $pref['siteurl'] = $aj -> formtpa($_POST['siteurl']);
        $pref['sitebutton'] = $aj -> formtpa($_POST['sitebutton']);
        $pref['sitetag'] = $aj -> formtpa($_POST['sitetag']);
        $pref['sitedescription'] = $aj -> formtpa($_POST['sitedescription']);
        $pref['siteadmin'] = $aj -> formtpa($_POST['siteadmin']);
        $pref['siteadminemail'] = $aj -> formtpa($_POST['siteadminemail']);
        $pref['sitetheme'] = ($_POST['sitetheme'] && $_POST['sitetheme'] != "/" ? $_POST['sitetheme'] : "leap of faith");
        $pref['admintheme'] = ($_POST['admintheme'] && $_POST['admintheme'] != "/" ? $_POST['admintheme'] : "leap of faith");
        $pref['sitedisclaimer'] = $aj -> formtpa($_POST['sitedisclaimer']);

        $pref['anon_post'] = $_POST['anon_post'];
        $pref['user_reg'] = $_POST['user_reg'];
        $pref['profanity_filter'] = $_POST['profanity_filter'];
        $pref['profanity_replace'] = $aj -> formtpa($_POST['profanity_replace']);
        $pref['profanity_words'] = $aj -> formtpa($_POST['profanity_words']);
        $pref['use_coppa'] = $_POST['use_coppa'];
        $pref['shortdate'] = $aj -> formtpa($_POST['shortdate']);
        $pref['longdate'] = $aj -> formtpa($_POST['longdate']);
        $pref['forumdate'] = $aj -> formtpa($_POST['forumdate']);
        $pref['sitelanguage'] = $_POST['sitelanguage'];
        $pref['time_offset'] = $_POST['time_offset'];
        $pref['user_reg_veri'] = $_POST['user_reg_veri'];
        $pref['user_tracking'] = $_POST['user_tracking'];
        $pref['cookie_name'] = ereg_replace("[^[:alpha:]]", "", $_POST['cookie_name']);
        $pref['auth_method'] = $_POST['auth_method'];
        $pref['displaythemeinfo'] = $_POST['displaythemeinfo'];
        $pref['displayrendertime'] = $_POST['displayrendertime'];
        $pref['displaysql'] = $_POST['displaysql'];
        $pref['timezone'] = $_POST['timezone'];
        $pref['adminstyle'] = $_POST['adminstyle'];
        $pref['membersonly_enabled'] = $_POST['membersonly_enabled'];
        $pref['ssl_enabled'] = $_POST['ssl_enabled'];
        $pref['search_restrict'] = $_POST['search_restrict'];
        $pref['nested_comments'] = $_POST['nested_comments'];
        $pref['standards_mode'] = $_POST['standards_mode'];

        // Signup. ====================================================

        $pref['signup_pass_len'] = $_POST['signup_pass_len'];

        // Create prefs to custom fields.
        if($sql -> db_Select("core", " e107_value", " e107_name='user_entended'")){
        $row = $sql -> db_Fetch();
        $user_entended = unserialize($row[0]);
        $c=0;
        $user_pref = unserialize($user_prefs);
            while(list($key, $u_entended) = each($user_entended)){
                    if($u_entended){
                    $signup_ext =  "signup_ext".$key;
                    $pref[$signup_ext] = $_POST[$signup_ext];
                    $signup_ext_req =  "signup_ext_req".$key;
                    $pref[$signup_ext_req] = $_POST[$signup_ext_req];
                    }

        $signup_options = "";
            for ($i=0; $i<count($signup_title); $i++) {
                $valuesignup =  $signup_name[$i];
                $signup_options .= $_POST[$valuesignup];
                $signup_options .= $i < (count($signup_title)-1)?".":"";
            }
        $pref['signup_options'] = $signup_options;

        // =========================

        $pref['signcode'] = $_POST['signcode'];
        $pref['logcode'] = $_POST['logcode'];

        $pref['htmlarea'] = $_POST['htmlarea'];

        $pref['smtp_enable'] = $_POST['smtp_enable'];
        $pref['smtp_server'] = $aj -> formtpa($_POST['smtp_server']);
        $pref['smtp_username'] = $aj -> formtpa($_POST['smtp_username']);
        $pref['smtp_password'] = $aj -> formtpa($_POST['smtp_password']);

        clear_cache();
        save_prefs();
        header("location:".e_ADMIN."prefs.php");
      echo "<script type='text/javascript'>document.location.href='prefs.php'</script>\n";
        exit;
}

$sql -> db_Select("plugin","*","plugin_installflag='1' ");
while($row = $sql -> db_Fetch()){
        extract($row);
        if(preg_match("/^auth_(.*)/",$plugin_path,$match)){
                $authlist[]=$match[1];
        }
if($authlist){
        $authlist[] = "e107";
        $auth_dropdown = "\n<tr>
        <td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_56.": </td>
        <td style='width:50%; text-align:right;' class='forumheader3'>";
        $auth_dropdown .= "<select class='tbox' name='auth_method'>\n";
        foreach($authlist as $a){
                $s = ($pref['auth_method'] == $a) ? " selected='selected'>" : "";
                $auth_dropdown .= "<option {$s}>".$a."</option>\n";
        }
        $auth_dropdown .= "</select>\n";
        $auth_dropdown .= "</td></tr>";
} else {
        $auth_dropdown="<input type='hidden' name='auth_method' value='' />";
        $pref['auth_method']="";
}

//added prefs since v2.0 ...
$anon_post = $pref['anon_post'];
$user_reg = $pref['user_reg'];
$profanity_filter = $pref['profanity_filter'];
$profanity_replace = $pref['profanity_replace'];
$profanity_words = $pref['profanity_words'];
$search_restrict = $pref['search_restrict'];
$use_coppa = $pref['use_coppa'];
$shortdate = $pref['shortdate'];
$longdate = $pref['longdate'];
$forumdate = $pref['forumdate'];
$sitelocale = $pref['sitelocale'];
$time_offset = $pref['time_offset'];
$user_reg_veri = $pref['user_reg_veri'];
$user_tracking = $pref['user_tracking'];

require_once("auth.php");

if(IsSet($_POST['testemail'])){
        require_once(e_HANDLER."mail.php");
        if(!sendemail(SITEADMINEMAIL, PRFLAN_66." ".SITENAME, PRFLAN_67)){
                $message = ($pref['smtp_enable'] ? PRFLAN_75 : PRFLAN_68);
        }else{
                $message = PRFLAN_69;
        }

if(IsSet($message)){
        $ns -> tablerender("", "<div style='text-align:center'><b>".$message."</b></div>");
}

$handle=opendir(e_THEME);
while ($file = readdir($handle)){
        if($file != "." && $file != ".." && $file != "templates" && $file != "/"){
                if (is_readable(e_THEME.$file."/theme.php") && is_readable(e_THEME.$file."/style.css")){
                        $dirlist[] = $file;
                }
closedir($handle);

$handle=opendir(e_LANGUAGEDIR);
while ($file = readdir($handle)){
        if($file != "." && $file != ".." && $file != "/"){
                $lanlist[] = $file;
        }
closedir($handle);

$handle=opendir(e_ADMIN);
while ($file = readdir($handle)){
        if(strstr($file, "admin") && $file != "administrator.php" && $file != "updateadmin.php"){
                $file = str_replace(".php", "", $file);
                if($file == "admin"){ $file = "default"; }
                $adminlist[] = $file;
        }
closedir($handle);
// new
/*
$text .= "<div style='text-align:center'><div style='text-align:center; width:97%'>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_1."' onclick=\"expandit('main')\"><br/>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_21."' onclick=\"expandit('date')\"><br/>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_77."' onclick=\"expandit('admindisp')\"><br/>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_28."' onclick=\"expandit('registration')\"><br/>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_47."' onclick=\"expandit('security')\"><br/>";
$text .="<input type='button' class='button' style='width:280px' value='".PRFLAN_62."' onclick=\"expandit('mail')\"><br/>";
$text .="</div>";
*/
// end new.

$text = "<form method='post' action='prefs.php' >
<div style='text-align:center;margin-left: auto;margin-right: auto'>
<div style='text-align:center;width:95%;margin-left: auto;margin-right: auto'>
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_1."</div>

<div id='main' style='display:none;text-align:center'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_2.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='sitename' size='50' value='".SITENAME."' maxlength='100' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_3.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='siteurl' size='50' value='".SITEURL."' maxlength='150' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_4.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='sitebutton' size='50' value='".SITEBUTTON."' maxlength='150' />
</td>
</tr>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_5.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<textarea class='tbox' name='sitetag' cols='59' rows='3'>".SITETAG."</textarea>
</td>
</tr>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_6.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<textarea class='tbox' name='sitedescription' cols='59' rows='3'>".SITEDESCRIPTION."</textarea>
</td>
</tr>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_7.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='siteadmin' size='50' value='".SITEADMIN."' maxlength='100' />
</td>
</tr>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_8.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='siteadminemail' size='50' value='".SITEADMINEMAIL."' maxlength='100' />
</td>
</tr>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_9.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<textarea class='tbox' name='sitedisclaimer' cols='59' rows='3'>".SITEDISCLAIMER."</textarea>
</td>
</tr>

</table></div>
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_10."</div>
<div id='theme' style='display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_11.":<br /><span class='smalltext'>".PRFLAN_85."</span></td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'><a href='".e_ADMIN."theme_prev.php'>".PRFLAN_12."</a>
<select name='sitetheme' class='tbox'>\n";
$counter = 0;
while(IsSet($dirlist[$counter])){
        $text .= ($dirlist[$counter] == $pref['sitetheme'] ? "<option selected='selected'>".$dirlist[$counter]."</option>\n" : "<option>".$dirlist[$counter]."</option>\n");
        $counter++;
}
$text .= "</select>
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_89." <br />
<span class='smalltext'>".PRFLAN_90."</span></td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['standards_mode'] ? "<input type='checkbox' name='standards_mode' value='1' checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='standards_mode' value='1' />")."
</td>
</tr>

</table></div>
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_13."</div>
<div id='theme2' style='display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_14." </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['displaythemeinfo'] ? "<input type='checkbox' name='displaythemeinfo' value='1' checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='displaythemeinfo' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_15." </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['displayrendertime'] ? "<input type='checkbox' name='displayrendertime' value='1' checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='displayrendertime' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_16." </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['displaysql'] ? "<input type='checkbox' name='displaysql' value='1' checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='displaysql' value='1' />")."
</td>
</tr>

</table></div>
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_17."</div>
<div id='language' style='display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>

<tr>

<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_18.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'><a href='".e_ADMIN."lancheck.php'>".PRFLAN_86."</a>

<select name='sitelanguage' class='tbox'>\n";
$counter = 0;
$sellan = eregi_replace("lan_*.php", "", $pref['sitelanguage']);
while(IsSet($lanlist[$counter])){
        if($lanlist[$counter] == $sellan){
                $text .= "<option selected='selected'>".$lanlist[$counter]."</option>\n";
        }else{
                $text .= "<option>".$lanlist[$counter]."</option>\n";
        }
        $counter++;
}
$text .= "</select>
</td>
</tr>";
$text .="</table></div>";

// Admin Display Areas. .

$text .="
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_77."</div>
<div id='admindisp' style='display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_54.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<select name='admintheme' class='tbox'>\n";
$counter = 0;
while(IsSet($dirlist[$counter])){
        $text .= ($dirlist[$counter] == $pref['admintheme'] ? "<option selected='selected'>".$dirlist[$counter]."</option>\n" : "<option>".$dirlist[$counter]."</option>\n");
        $counter++;
}
$text .= "</select>
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_57.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<select name='adminstyle' class='tbox'>\n";
$counter = 0;
while(IsSet($adminlist[$counter])){
        $text .= ($adminlist[$counter] == $pref['adminstyle'] ? "<option selected='selected'>".$adminlist[$counter]."</option>\n" : "<option>".$adminlist[$counter]."</option>\n");
        $counter++;
}
$text .= "</select>
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_79.":</td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['htmlarea'] ? "<input type='checkbox' name='htmlarea' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='htmlarea' value='1' />")."
</td>
</tr></table></div>";

// Date options.
$text .="
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_21."</div>
<div id='date' style='text-align:center; display:none' >
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>";

$ga = new convert;
$date1 = $ga -> convert_date(time(), "short");
$date2 = $ga -> convert_date(time(), "long");
$date3 = $ga -> convert_date(time(), "forum");

$text .= "<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_22.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='shortdate' size='40' value='$shortdate' maxlength='50' />
<br />".PRFLAN_83.": $date1
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_23.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='longdate' size='40' value='$longdate' maxlength='50' />
<br />".PRFLAN_83.": $date2
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_24.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='forumdate' size='40' value='$forumdate' maxlength='50' />
<br />".PRFLAN_83.": $date3
</td>
</tr>

<tr>
<td colspan='2' style='text-align:center' class='forumheader3'>
(".PRFLAN_25.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_26.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<select name='time_offset' class='tbox'>\n";
$toffset = array("-12", "-11", "-10", "-9", "-8", "-7", "-6", "-5", "-4", "-3", "-2", "-1", "0", "+1", "+2", "+3", "+4", "+5", "+6", "+7", "+8", "+9", "+10", "+11", "+12", "+13", "+14", "+15", "+16");
$counter = 0;
while(IsSet($toffset[$counter])){
        if($toffset[$counter] == $pref['time_offset']){
                $text .= "<option selected='selected'>".$toffset[$counter]."</option>\n";
        }else{
                $text .= "<option>".$toffset[$counter]."</option>\n";
        }
        $counter++;
}
$text .= "</select>
</td></tr>

<tr>
<td colspan='2' style='text-align:center' class='forumheader3'>
(".PRFLAN_27.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_56.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='timezone' size='20' value='".$pref['timezone']."' maxlength='50' />
</td>
</tr></table></div>";

// =========== Registration Preferences. ==================

$text .="

<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_28."</div>
<div id='registration' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_29.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($user_reg ? "<input type='checkbox' name='user_reg' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='user_reg' value='1' />")."
(".PRFLAN_30.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_31.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($user_reg_veri ? "<input type='checkbox' name='user_reg_veri' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='user_reg_veri' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_32.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($anon_post ? "<input type='checkbox' name='anon_post' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='anon_post' value='1' />")."
(".PRFLAN_33.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_45.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>";
if($use_coppa == 1){
        $text .= "<input type='checkbox' name='use_coppa' value='1'  checked='checked' />";
}else{
        $text .= "<input type='checkbox' name='use_coppa' value='1' />";
}

$text .= "(".PRFLAN_46.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_58.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['membersonly_enabled'] ? "<input type='checkbox' name='membersonly_enabled' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='membersonly_enabled' value='1' />")."
(".PRFLAN_59.")
</td>
</tr>

";

$text .="
<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".CUSTSIG_16."</td>
<td class='forumheader3' style='width:50%;text-align:right' >
<input type='text' class='tbox' size='3' name='signup_pass_len' value='".$pref['signup_pass_len']."' />
(".PRFLAN_78.") </td>
</tr></table></div>";

// Signup options ===========================.

$text .= "
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_19."</div>
<div id='signup' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr >
<td class=\"fcaption\">".CUSTSIG_13."</td>
<td class=\"fcaption\">".CUSTSIG_14."</td>
</tr>";
$signupval = explode(".",$pref['signup_options']);

    for ($i=0; $i<count($signup_title); $i++) {

    $text .="
    <tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".$signup_title[$i]."</td>
<td style='width:50%;text-align:right' class='forumheader3' >".
($signupval[$i] == "0" || $$signup_name[$i]=="" ? "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='0' checked='checked' /> ".CUSTSIG_12 : "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='0' /> ".CUSTSIG_12)."&nbsp;&nbsp;".
($signupval[$i] == "1" ? "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='1' checked='checked' /> ".CUSTSIG_14 : "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='1' /> ".CUSTSIG_14)."&nbsp;&nbsp;".
($signupval[$i] == "2" ? "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='2' checked='checked' /> ".CUSTSIG_15 : "<input type='radio' name='".$signup_name[$i]."' value='2' /> ".CUSTSIG_15)."&nbsp;&nbsp;

</td>

</tr>";

    }

// Custom Fields.

if($sql -> db_Select("core", " e107_value", " e107_name='user_entended'")){
    $row = $sql -> db_Fetch();
    $user_entended = unserialize($row[0]);
    $c=0;
    $user_pref = unserialize($user_prefs);
    while(list($key, $u_entended) = each($user_entended)){
        if($u_entended){
            $ut = explode("|",$u_entended);
            $u_name = ($ut[0] != "") ? str_replace("_"," ",$ut[0]): $u_entended;
            $u_type = $ut[1];
            $u_value = $ut[2];
            $signup_ext = "signup_ext";
            $text .="
            <tr>
            <td style='width:50%' class='forumheader3'>".$u_name." <span class='smalltext'>(custom field)</span></td>
            <td style='width:50%;text-align:right' class='forumheader3' >".
            ($pref['signup_ext'.$key] == "0" || $pref['signup_ext'.$key]=="" ? "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='0' checked='checked' /> ".CUSTSIG_12 : "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='0' /> ".CUSTSIG_12)."&nbsp;&nbsp;".
            ($pref['signup_ext'.$key] == "1" ? "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='1' checked='checked' /> ".CUSTSIG_14 : "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='1' /> ".CUSTSIG_14)."&nbsp;&nbsp;".
            ($pref['signup_ext'.$key] == "2" ? "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='2' checked='checked' /> ".CUSTSIG_15 : "<input type='radio' name='signup_ext".$key."' value='2' /> ".CUSTSIG_15)."&nbsp;&nbsp;".
            "</td>
            </tr>";
        }

$text .="</table></div>";

// Security Options. .

$text .="

<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_47."</div>
<div id='security' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_60."<br /><span class='smalltext'>".PRFLAN_61."</span> </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['ssl_enabled'] ? "<input type='checkbox' name='ssl_enabled' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='ssl_enabled' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_76.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['signcode'] ? "<input type='checkbox' name='signcode' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='signcode' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_81.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['logcode'] ? "<input type='checkbox' name='logcode' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='logcode' value='1' />")."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_48.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($user_tracking == "cookie" ? "<input type='radio' name='user_tracking' value='cookie' checked='checked' /> ".PRFLAN_49 : "<input type='radio' name='user_tracking' value='cookie' /> ".PRFLAN_49).
($user_tracking == "session" ? "<input type='radio' name='user_tracking' value='session' checked='checked' /> ".PRFLAN_50 : "<input type='radio' name='user_tracking' value='session' /> ".PRFLAN_50)."
<br />
".PRFLAN_55.": <input class='tbox' type='text' name='cookie_name' size='20' value='".$pref['cookie_name']."' maxlength='20' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_40.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>";
if($profanity_filter == 1){
        $text .= "<input type='checkbox' name='profanity_filter' value='1'  checked='checked' />";
}else{
        $text .= "<input type='checkbox' name='profanity_filter' value='1' />";
}

$text .= "(".PRFLAN_41.")
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_42.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='profanity_replace' size='30' value='$profanity_replace' maxlength='20' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_43.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<textarea class='tbox' name='profanity_words' cols='59' rows='2'>".$profanity_words."</textarea>
<br />".PRFLAN_44."
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_82.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>";
if($search_restrict == 1){
        $text .= "<input type='checkbox' name='search_restrict' value='1'  checked='checked' />";
}else{
        $text .= "<input type='checkbox' name='search_restrict' value='1' />";
}
$text .= "</td>
</tr>

</table></div>";

$text .="
<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_62."</div>
<div id='mail' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_63."<br /><span class='smalltext'>".PRFLAN_64."</span></td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'><input class='button' type='submit' name='testemail' value='".PRFLAN_65." ".SITEADMINEMAIL."' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_70."<br /><span class='smalltext'>".PRFLAN_71."</span></td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['smtp_enable'] ? "<input type='checkbox' name='smtp_enable' value='1' checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='smtp_enable' value='1' />")." </td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_72.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='smtp_server' size='30' value='".$pref['smtp_server']."' maxlength='50' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_73.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='text' name='smtp_username' size='30' value='".$pref['smtp_username']."' maxlength='50' />
</td>
</tr>

<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_74.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>
<input class='tbox' type='password' name='smtp_password' size='30' value='".$pref['smtp_password']."' maxlength='50' />
</td>
</tr></table></div>";

$text .="
<div class='caption' title='".PRFLAN_87."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">".PRFLAN_87."</div>
<div id='comments' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>
<td style='width:50%' class='forumheader3'>".PRFLAN_88.": </td>
<td style='width:50%; text-align:right' class='forumheader3'>".
($pref['nested_comments'] ?  "<input type='checkbox' name='nested_comments' value='1'  checked='checked' />" : "<input type='checkbox' name='nested_comments' value='1' />"). "</td>
</tr>
</table></div>";

$text .="

<div class='caption' title='".PRFLAN_80."' style='cursor:pointer;cursor:hand;text-align:left;border:1px solid black' onclick=\"expandit(this)\">e107</div>
<div id='update' style='text-align:center; display:none'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>
<tr>
<td colspan='2' class='forumheader3'>".$auth_dropdown."
<div style='text-align:center'><input class='button' type='submit' name='newver' value='".PRFLAN_51."' /></div>
</td>
</tr></table>
</div>";

$text .="<div style='text-align:center'>
<table style='width:100%' class='fborder' cellspacing='1' cellpadding='0'>  <tr style='vertical-align:top'>
<td colspan='2'  style='text-align:center' class='forumheader3'>
<br />
<input class='caption' type='submit' name='updateprefs' value='".PRFLAN_52."' />
</td>
</tr>
</table></div>

</div></div></form>";

$ns -> tablerender("<div style='text-align:center'>".PRFLAN_53."</div>", $text);

require_once("footer.php");
?>

Og det er denne kode der er den box:
        $pref['sitetag'] = $aj -> formtpa($_POST['sitetag']);
Avatar billede sim00n Praktikant
20. september 2004 - 20:24 #27
Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede sim00n Praktikant
23. september 2004 - 20:04 #28
åbenbart ikke.. lukker spm
Avatar billede sim00n Praktikant
23. september 2004 - 20:04 #29
.