Avatar billede htmlaga Nybegynder
07. september 2004 - 22:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PRC-Direct

Jeg har kig på en zepto-bærbar og har via edbpriser.dk fundet ud af, at PRC-Direct (http://www.prc-direct.dk/) er billigst.

Jeg har dog nogle betænkligheder ved firmaet: De fører alle Zeptos bærbare samt tilbehør og kun dette mærke, deres hjemmeside er opbygget præcist efter zepto.dk's design. Alle deres priser er betydeligt billigere end direkte hos Zepto.

Jeg søger derfor nogle som har erfaringer med PRC-Direct, som kan sige god for firmaet.
Avatar billede nse Nybegynder
07. september 2004 - 22:19 #1
PRC-Direct er seriøst nok. Det er PRC-Data, der står bag.
Jeg har også lagt mærke til, at deres hjemmeside er en tro kopi af Zeptos. Grunden til de billige priser er, at PRC videresælger dem med lille fortjeneste. De har jo ikke de store omkostninger ved at drive en hjemmeside med et nicheprodukt ved siden af deres alm. forretning.
Samme eksempel kan du også finde hos de etablerede producenter som Sony, HP osv. som har onlineshops, som er dyrere end discountforhandlerne..
Avatar billede htmlaga Nybegynder
07. september 2004 - 22:42 #2
Ok, mange tak for svaret. Så vil jeg med ro i sjælen bestille en bærbar til super pris.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
08. september 2004 - 11:16 #3
Min lillebror har netop modtaget sin bærbar fra dem, den var en uges tid forsinket pga. mega efterspørgsel. Som tak for tålmodigheden modtag han en gratis computertaske og en æske chokolade :) så har ikke andet end godt at sige om dem.

Deres svartid på emails er også meget meget hurtig.
Avatar billede freehelp Praktikant
08. september 2004 - 11:22 #4
Jeg har aldrig haft problemer med dem - og har dem jeg har henvist til sitet heller ikke
Avatar billede freehelp Praktikant
08. september 2004 - 11:27 #5
Skal siges de tjener 10% som alle andre firmaer :-)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
09. september 2004 - 13:15 #6
freehelp: Lige en lille sidebemærkning: hvem siger de nøjes med 10%? Og af hvad? Såvidt jeg ved, er der mega fortjenester på pcudstyr, fordi det hurtigt er "forældet". ken godt være det ser billigt ud, men du betaler mindst 20% mere nu end om f.eks. ½ år! :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
09. september 2004 - 17:46 #7
Det er netop derfor der IKKE er en stor fortjeneste *G*
Avatar billede dyt Nybegynder
09. september 2004 - 21:55 #8
Wow.. Mennesker der har haft god erfaring med PRC-Direct.. Det troede jeg ikke var muligt. Aldrig har jeg da set så meget et latterligt firma, og det er faktisk rimelig imponerende i sig selv.

Okay, her er min historie: (Jeg har også skrevet lidt om PRC-Direct i et indlæg kaldet "Hjælp til bærbar")
Jeg bestilte en bærbar fra PRC-Direct, ved navn ZNote 4200, en uge inden jeg skulle starte på min nye uddannelse, og eftersom der stod "Levering 1-3 dage" burde jeg være i god tid. Da den så ikke var kommet fredag (3 dage inden jeg skulle starte i skole, og 4 dage efter jeg bestilte den) skrev jeg en mail til direktøren Gerner Petersen. Jeg fik også svar rimelig hurtigt, hvor der stod at han syntes jeg skulle ringe til posthuset for at høre om de havde modtaget min pakke, da han ikke selv vidste om den var blevet sendt. Det syntes jeg var rimelig underligt, som direktør for firmaet burde han da kunne se, hvilke pakker der bliver sendt.
Jeg ringede til posthuset - uden held. De havde ikke modtaget min pakke endnu, og jeg besluttede mig for at skrive tilbage til Gerner. Næste mail jeg modtog, spurgte han om jeg havde fået den nu. Men det havde jeg stadig ikke, og jeg svarede tilbage, at jeg ikke havde modtaget den. I den sidste mail jeg fik fra ham, forklarede han noget om, at posthuset ikke bringer pakker ud lørdag, så jeg skulle prøve at ringe derned igen mandag. Men der var det jo for sent.
Da jeg så ringede ned til posthuset mandag, der havde de stadig ikke modtaget nogen pakke til mig, og da syntes jeg efterhånden det var ved at være rimelig irriterende. Så jeg ringede til PRC-Direct, hvor jeg først snakkede med en utrolig dum sekretær, der fortalte, at jeg i hvert fald ikke kunne komme til at snakke med Gerner, men hun ville lægge en seddel, så han ville ringe tilbage. Hun vidste ikke hvornår, heller ikke om det blev selv samme dag. Men heldigvis ringede han 1-times tid senere, hvor jeg så fik snakket med ham. Da begyndte han på en længere forklaring, hvor han sagde, at den ikke var blevet sendt endnu, pga. at de ikke havde fået nogle RAM-blokke, som de var løbet tør for. Da jeg så blev sur og protesterede, og spurgte om det ene og det andet, kom det mest latterlige jeg nogensinde har hørt (ej ok, måske ikke nogensinde, men overdrivelse fremmer forståelsen). Han begyndte næsten at tude i telefonen, over at der var 3 tider på året hvor der var stor efterspørgsel efter bærbare; Til jul, inden sommerferien, og lige inden skolestart. Da han var færdig med den forklaring, sad han og fortalte mig, at han var led og ked af, at have valgt den branche, og hvis han kunne gå tilbage til det sted hvor han valgte det, så ville han vælge om. Men seriøst, hvor latterligt er det, med en direktør der sidder og beklager sig til kunderne? - Nå, men jeg fik så snakket med ham, og han anede tydelig vis ikke en skid, om hverken det ene, eller det andet.
Da jeg bestilte computeren, stod der udtrykkeligt, at jeg ville modtage en bekræftelse via e-mail, når de havde modtaget min ordre. - Den modtog jeg aldrig, og hans forklaring på det i telefonen, var, at jeg åbenbart ikke havde skrevet min e-mail-adresse under ordren - men det ved jeg, at jeg havde. Da jeg så snakkede med ham i telefonen, kunne jeg tydeligt høre på ham, at det var i hvert fald var mig der tog fejl, og ikke ham, og han insisterede på, at sende mig et billede af, at jeg havde glemt at sætte mail-adressen ind, for så at sende et screenshot af det til min mail. Da jeg modtog billedet, der virkede det sjovt nok ikke.
Da samtalen sluttede, var jeg godt sur, både pga. at han var sådan et fjols, og fordi han havde forsinket mig rimelig meget (jeg stod og var ved at komme for sent på arbejde).
Næste dag ringede jeg så til selve Zepto Computers, hvor jeg satte dem ind i sagen, og vupti - 2 dage efter havde jeg min computer. Der var der så gået lige omkring 1½ uge.
Endelig fik jeg min bærbare, men siden jeg har fået den, har der være problemer konstant med den. Først med at det trådløse internet ikke virkede, så noget med USB2.0 indgangen, men det gider jeg ikke komme nærmere ind på, i det her indlæg. Desuden var der heller ikke nogen taske med til computeren, selvom der stod der, da jeg bestilte den. Så min pointe er: Gå LANGT uden om PRC-Direct.
Avatar billede freehelp Praktikant
10. september 2004 - 16:40 #9
Tja lader sgi ikke en erfaring ødelægge mine tanker omkring prc!

Har mange venner og "kunder" der har handlet med dem - og ikke en har problemer