Avatar billede xp_morten Nybegynder
05. september 2004 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webspeed og ip telefoni ?

Virker Telsom's ip tlf. over webspeed ? Telsom siger ja !

Men hos tdc's webspeed side står følgende:

Er der begrænsninger ved brugen af Webspeed?
Vi har opsat filter for spærring af NetBIOS-protokollen. Dermed kan du ikke bruge Webspeed på tværs af netværks-segmenter. TDC Kabel TV kan derfor ikke garantere dig, at "Fil- og printerdeling" mellem pc'er tilsluttet direkte til kabelmodemmet vil fungere.
--------------------------------------------------------

Hvad er netbios-protokollen ?
Jeg sidder på en mac og chatter med pc brugere. Både med voice og webcam,
vil det stadig virker ?
Avatar billede xp_morten Nybegynder
05. september 2004 - 10:47 #1
Og så står der lige neden uder:

Hvad er NetBIOS?
Network Basic Input/Output System (NetBIOS) er et program, der gør det muligt for forskellige programmer at kommunikere på et lokalnet.

Jeg er stadig ikke klogere?

PS: Vil remote desktop virker fra webspeed. Det er faktisk det eneste
program jeg kører, som skal kunne logge på en PC?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2004 - 12:49 #2
Netbios er til for at kunne browse dit netværk og se andre pcére - det er Ip/navne reference -
jeg ser ikke noget problem i at bruge remote desktop- så skal du bare bruge ip til at connecte med , men det skal du jo alligevel over Wan?
Avatar billede nimb Nybegynder
14. februar 2005 - 11:18 #3
Ja IP telefoni vil virke på Webspeed :D

NetBIOS har ikke meget at gøre med det ....
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2005 - 11:25 #4
enig