Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 10:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kommentar script: Funker ikke rigtigt!

Kære Experter!

Jeg har et Kommentar system, som hente kommentarer fra en mysql database.
Og jeg vil gerne have det til at virke sådan at hvis der ikke er skrevet nogen kommentarer skal den skrive: Der er ingen kommentarer!

Scriptet:
<?
include "../top.txt";
include "../conn.php";
$res = mysql_query("SELECT * FROM art_comments WHERE artikkelid='$id' order by id desc limit 10000");
while ($row = mysql_fetch_array($res)){
?>
<div align="left">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; color: #000000; background-color: #FFFFFF" bordercolor="#808080" width="300" height="7">
<tr>
<td width="300" height="5" bgcolor="#C0C0C0">
<font size="1" face="Tahoma">D. <?=$row[dato]?> skrev <?=$row[poster]?> Denne kommentar</font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="300" height="3" bordercolor="#FFFFFF">
<font face="Tahoma" size="1"><?=$row[kommentar]?></font>
</td>
</tr>
</table>
</div>
<?
}
if(!$row[id]){
echo "Der er ingen kommentarer endnu!<hr>";
}
include "../bund.txt";
?>

Fejlen er det at jeg selvom der er skrevet skriver den.
"Der er ingen kommentarer endnu!" nedenunder kommentaren..

På forhånd tak!
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 11:04 #1
prøv med

if(!$row){
echo "Der er ingen kommentarer endnu!<hr>";
}
Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 11:09 #2
Det virker stadig ikke....

Kan jeg havde kodet noget forkert i det script?

Fordi den skriver kommentarene korrekt. Men lige meget hvad står der at der ingen kommentarer er!
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 11:11 #3
Den sidste linje forstod jeg ikke.

Prøv evt var_dump($row); lige før din if-sætning. Hvad output giver det?
Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 11:21 #4
Det giver output:
bool(false)

Hva kan der være galt?
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 11:33 #5
hmm

Hvad hvis du skriver:
if($row == false){

virker det så stadig ikke?  (Det burde jo være det samme som !$row, men lad os lige se..)
Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 11:37 #6
Det hjælper stadig ikke
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 11:40 #7
Hov, if-sætningen skal stå før while() .. fordi while slutter jo, når $row er false.. Og så vil if() sætningen vise "Der er ingen .." altid.
Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 11:43 #8
Hjælp mig lige..

Hvordan skal koden så se ud?

<?
include "../top.txt";
include "../conn.php";
$res = mysql_query("SELECT * FROM art_comments WHERE artikkelid='$id' order by id desc limit 10000");
while ($row = mysql_fetch_array($res)){
?>
<div align="left">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; color: #000000; background-color: #FFFFFF" bordercolor="#808080" width="300" height="7">
<tr>
<td width="300" height="5" bgcolor="#C0C0C0">
<font size="1" face="Tahoma">D. <?=$row[dato]?> skrev <?=$row[poster]?> Denne kommentar</font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="300" height="3" bordercolor="#FFFFFF">
<font face="Tahoma" size="1"><?=$row[kommentar]?></font>
</td>
</tr>
</table>
</div>
<?
}
if($res == false){
echo "Der er ingen kommentarer endnu!<hr>";
}
include "../bund.txt";
?>

<!-- Så siden kun kan ses hel start -->
<script type="text/javascript" src="http://laustsens.dk/ReadZone/iframetjekker.js">
</script>
<!-- Så siden kun kan ses hel slut! -->
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 11:46 #9
<?
include "../top.txt";
include "../conn.php";
$res = mysql_query("SELECT * FROM art_comments WHERE artikkelid='$id' order by id desc limit 10000");

if(mysql_num_rows($res) == 0 ){
echo "Der er ingen kommentarer endnu!<hr>";
}

while ($row = mysql_fetch_array($res)){
?>
<div align="left">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; color: #000000; background-color: #FFFFFF" bordercolor="#808080" width="300" height="7">
<tr>
<td width="300" height="5" bgcolor="#C0C0C0">
<font size="1" face="Tahoma">D. <?=$row[dato]?> skrev <?=$row[poster]?> Denne kommentar</font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="300" height="3" bordercolor="#FFFFFF">
<font face="Tahoma" size="1"><?=$row[kommentar]?></font>
</td>
</tr>
</table>
</div>
<?
}

include "../bund.txt";
?>

<!-- Så siden kun kan ses hel start -->
<script type="text/javascript" src="http://laustsens.dk/ReadZone/iframetjekker.js">
</script>
<!-- Så siden kun kan ses hel slut! -->
Avatar billede web-geek Nybegynder
04. september 2004 - 12:36 #10
<?
include "../top.txt";
include "../conn.php";
$res = mysql_query("SELECT * FROM art_comments WHERE artikkelid='$id' order by id desc limit 10000");
$number2 = mysql_num_rows($res);
if($numer2 ==  0 ){
echo "Der er ingen kommentarer endnu!<hr>";
}

while ($row = mysql_fetch_array($res)){
?>
<div align="left">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; color: #000000; background-color: #FFFFFF" bordercolor="#808080" width="300" height="7">
<tr>
<td width="300" height="5" bgcolor="#C0C0C0">
<font size="1" face="Tahoma">D. <?=$row[dato]?> skrev <?=$row[poster]?> Denne kommentar</font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="300" height="3" bordercolor="#FFFFFF">
<font face="Tahoma" size="1"><?=$row[kommentar]?></font>
</td>
</tr>
</table>
</div>
<?
}

include "../bund.txt";
?>

<!-- Så siden kun kan ses hel start -->
<script type="text/javascript" src="http://laustsens.dk/ReadZone/iframetjekker.js">
</script>
<!-- Så siden kun kan ses hel slut! -->
Avatar billede zeiox Nybegynder
04. september 2004 - 13:24 #11
Mange tak til jer begge... Skriv et svar! ;) I Har begge fortjent point
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. september 2004 - 13:27 #12
Jeg forstår ikke rigtig hvad det "nye" web-geek bidrager med.. Udover han bruger en midlertidig variabel, så er det da identisk med mit forslag?