Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 17:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PHP på Windows 2003 server

Hej
Jeg er ved at prøve at oprette et PHPbb forum på min server. Filerne er blevet uploaded, men når jeg prøver at komme ind og konfigurere forummet får jeg denne fejlmeddelelse:

Security Alert! The PHP CGI cannot be accessed directly.
This PHP CGI binary was compiled with force-cgi-redirect enabled. This means that a page will only be served up if the REDIRECT_STATUS CGI variable is set, e.g. via an Apache Action directive.

For more information as to why this behaviour exists, see the manual page for CGI security.

For more information about changing this behaviour or re-enabling this webserver, consult the installation file that came with this distribution, or visit the manual page.

Hvad har jeg gjort forkert da jeg installerede PHP 5.0.1 på serveren?
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2004 - 18:02 #1
; cgi.force_redirect is necessary to provide security running PHP as a CGI under
; most web servers.  Left undefined, PHP turns this on by default.  You can
; turn it off here AT YOUR OWN RISK
; **You CAN safely turn this off for IIS, in fact, you MUST.**
; cgi.force_redirect = 1

Kig i din php.ini sikkert i c:\windows og finde ovenstående.

Husk at genstart IIS efter at du har rettet.
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 18:14 #2
Hvad helt præcist skal jeg rette? Er nybegynder til php
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 18:20 #3
Har fundet det, men hvad skal jeg ændre?
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2004 - 18:53 #4
; **You CAN safely turn this off for IIS, in fact, you MUST.**

Det vil sige fjern ; foran
; cgi.force_redirect = 1
og skriv 0 i stedet. - gem og genstart IIS.
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 19:11 #5
Nu ser det sådan ud, men det virker stadigt ikke:

; cgi.force_redirect is necessary to provide security running PHP as a CGI under
; most web servers.  Left undefined, PHP turns this on by default.  You can
; turn it off here AT YOUR OWN RISK
; **You CAN safely turn this off for IIS, in fact, you MUST.**
cgi.force_redirect = 0

Har også genstartet
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2004 - 19:29 #6
Prøv og søg på php.ini - se om du skulle have en liggende et andet sted, hvis du har så ret den...
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 19:45 #7
Det er også den jeg har rettet i. Det er den du ser ovenfor.
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 19:45 #8
Det er den der ser sådan ud:

; cgi.force_redirect is necessary to provide security running PHP as a CGI under
; most web servers.  Left undefined, PHP turns this on by default.  You can
; turn it off here AT YOUR OWN RISK
; **You CAN safely turn this off for IIS, in fact, you MUST.**
cgi.force_redirect = 0
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2004 - 20:05 #9
Hvor ligger den du har redigeret i ?

Prøv og søg på php.ini på hele din disk, og se om der ligger nogle andre steder.

Slet i øvrigt den ene cgi.force_redirect = 0
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 20:18 #10
Så er den ene slettet. Stadig intet. Filen ligger her:
C:\Documents and Settings\Administrator\WINDOWS
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 20:36 #11
Jeg tror jeg har fundet ud af det......jeg kopierede filen php.ini til c:\windows og så kom installationssiden frem :-) Hvios du lige giver mig et svar så får du pointene for din tid og hjælp.
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2004 - 20:37 #12
ok :P - godt du fik det til at virke.
Avatar billede kris123 Nybegynder
02. september 2004 - 20:42 #13
Jeps, tak for hjælpen