Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
31. august 2004 - 16:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk c#

Jeg vil høre om der er nogle der har et forslag til hvordan jeg kan gøre mit program mere dynamisk! Jeg har x-antal sælgere og hver sælger skal visuelt være repræsenteret med en knap på skærmen. Antallet af sælgere kan variere, og bliver hentet fra DB!

Håber der kommer nogle gode forslag! ;o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. august 2004 - 22:48 #1
hvad har du dine "sælgere liggende i"... jeg mener - høster du et dataset med sælgere mv ell. ?

det med at indsætte knapper dynamisk er ikke særlig kompliceret :

Button btn = new Button();
// ... indstillinger for knappen... tekst og den slags
this.Controls.Add(btn);

ovenstående skulle så køre i en iteration over dine sælgere ell.

mvh
Avatar billede philox Nybegynder
06. september 2004 - 12:29 #2
Det "største" problem bliver dit layout (hvis du da ikke bare smider alle knapperne i et panel og lader det scrolle) :-)
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
13. september 2004 - 12:53 #3
How, glemte at lukke sp. jeg fandt også ud af det ved at smide det hele i en arraylist... men snepnet du har jo svaret det jeg skulle bruge, så smid lige et svar!
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2004 - 13:36 #4
det får du her :o)
mvh