Avatar billede jonashansen Nybegynder
30. august 2004 - 23:23 Der er 3 kommentarer

Hjælp mig med at finde den rette bærbar!

Hej, jeg er lige startet på et studie og mangler en bærbar. Jeg vil gerne have en der kan yde en smule 3d til spil, men jeg gider ikke give 10.000kr. Hvad skal jeg vælge? Jeg har hørt at et kort som fx5200 eller gfx 4mx faktisk yder ret godt i en bærbar passer det?
Avatar billede jonashansen Nybegynder
30. august 2004 - 23:29 #1
jeg har også hørt at man skal undgå at videorammen er shared med systemram, passer det?
Avatar billede draco999 Nybegynder
31. august 2004 - 00:06 #2
hvis du vil bruge din bærbar Komputer til Spil skal du for alt Ungå Shared grafik det sløver rigtigt meget, hvis det var mig så ville jeg Vælge en Centrino Bærbar den har simpelhen så mange fordele iforhold til Cellron Proccesoren som de normalt putter i. En Centrino har bedre standby tid, dvs. din bærbar kan holde i ca 4 timer istedet for de normale 2timer. en Centrino skulle også være mere lydløs end en Cellron dvs den vil ikke larme så meget som er en fordel når man fx. sidder til time i skolen/studier/møder/ what ever.

Det du skriver du ikke vil bruge 10,000 bliver lidt svær når du gerne vil spille på din bærbar men det kan også godt være det er bare er mig som sætter for høje krav til dem.

jeg har købt en 1700 mhz Centrino ( svare til en ca 3.0 Ghz Pentium )
med 512 Ram
5400 RPM harddisk
Radion 9700 128 mb Graffikort
80gb Harddisk ( der kunne man jo vælge kun at have 30gb )
15 tommer Widescreen Skerm.

det som du ser der har jeg givet ca 13,500 for. ( det vil variere for forhandler til forhandler )
der er selffølgelig andre ting i som SmartCard reader trådløst internet, brænder osv osv osv men det er for det meste Standart i en ny bærbar.

Det som gjore min bærbar en smugle dyrer var at jeg valte en 80gb hd istedet for en 30gb jeg valte jeg ville have 512 ram som en slot og ikke 2 256 så jeg hade mulighed for at smide flere i og at jeg ville have det Radion kort i, istedet for Shared graffikort. Standart i bærbar er også 4200 RPM for en harddisk hvor jeg valte at få  5400 da 4200 er meget langsom når jeg vil spille på den.

jeg valgte heller ikke et dyrt mærke som Asus eller Dell men gik for et lidt ukent mærke men som jeg har hørt meget godt om, Bærbaren som jeg købte hed Mitac.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 11:58 #3
Jeg vil også råde dig til at købe en centrino. Den har så mange fordele i forhold til de normale proccesor. Men desværre er centrinoen også lidt dyre i det :(
Billige bærbar og kvalitet kan man også får fra http://www.prc-direct.dk/
men vil du også have grafikkort skal du nok over de 10000,-