Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
30. august 2004 - 15:01 Der er 5 kommentarer

Internetshop? Betaling!

Jeg har planer om at starte en computer-butik på nettet. Bare en lille en, til at starte med. Det er som udgangspunkt færdigbyggede computere. Altså jeg vil købe delene hos en distributør, samle den efter kundens ønsker, og derefter sende den til kunden. Altså en postordre butik. NOgen der har nogle erfaringer? Da jeg ikke synes at jeg har råd til at købe en dankortgateway, skal betaling foregå på efterkrav. Har aldrig selv prøvet at købe på efterkrav, men hvordan foregår det?? MHT: betaling osv.
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
30. august 2004 - 15:03 #1
PS - Hvad skal jeg være opmærksom på mht. til reklamation osv??
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. august 2004 - 16:53 #2
et forum der kunne være interessant for dig:

http://www.startfirma.dk/spm/1348
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
30. august 2004 - 17:01 #3
Kender du noget til andre betalingsformer? FX forudbetaling. Indtil vvidere er mit budget jo ikke så stort og en dankirt gateway koster jo 10-15.000 kr. Virker det uprofessionelt at køre med forudbetaling, eller vil folk overhovedet gå med til det. Hvad er reglerne for det?
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. august 2004 - 21:43 #4
Jeg tror du får svært ved at køre en internet butik hvis kunderne ikke kan betale med kreditkort. Men det kommer selvfølgelig an på din målgruppe. Du kan sikkert godt få virksomheder til at betale på anden vis, men alm. private købere vil sikkert synes at det er for besværligt - tit kommer der jo også en bunke gebyrer oveni.

Måske kan du finde flere oplysninger her:

http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/godskik/hvadergodskik/emner/markedsforing-pa-saerlige-omrader/internethandel/betaling/

Men derudover behøver en betalingsløsning nu ikke koste så meget. Hos http://www.net4you.nu/gateway6.htm kan du få en løsning til 2.500 DKK om året
Avatar billede simon_iknow Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:38 #5
Udover disse ting ville det måske være interessant at kigge på Paypal. Det er godt nok ikke så stort herhjemme endnu, men det dækker de fleste betalinger på nettet efterhånden. Se bare E-bay