Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
30. august 2004 - 14:20 Der er 2 løsninger

Hvis IIS går i hegnet?

Hej,

Jeg har et konkret problem med en IIS der af og til går i hegnet. Hvis blot WWW Service bliver bootet kører den igen.

Kender I evt. et lille tool, som kan checke om siden er nede, selvom service stadig kører - og måske endda tricke et bat fil eller sende en mail?

Hvis det findes ville jeg ønske jeg kunne betale i en kasse øl herinde, men 200 Point og street respect er hvad jeg har i hånden :)

Fortsat god mandag

Jacob Schmidt
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2004 - 14:34 #1
Internet seer er en service der holder øje med oppetid, om den kan allarmere kan jeg ikke lige se, Kik her

http://www.internetseer.com/home/index.xtp;jsessionid=aVvV00qPgGdd
Avatar billede angelone Nybegynder
21. september 2004 - 01:00 #2
Hejsa,

Er det regelmæssigt den går en tur ud i hegnet? I såfald kan du lave et lille batch-script der laver en eller to IISRESETS efter hinanden. Dette kan du f.eks. gøre på et tidspunkt hvor serveren nærmest ikke bruges f.eks. kl 3 om natten.

Scriptet kunne se sådan ud:

echo off
iisreset
echo on
exit

Denne lille batchfil schedulerer du så i Scheduled Tasks til at køre en gang i døgnet f.eks. som nævnt kl 3. HUSK at du ikke må kalde batchfilen for iisreset.bat, da det så bare vil starte en løkke i stedet for at starte en iisreset.

--> AngelOne <--