Avatar billede madox_madox Nybegynder
30. august 2004 - 13:14 Der er 1 løsning

Uploade billedefil til server

Jeg har lavet en hjemmeside hvor det er muligt at gemme et billede sammen med en lille tekst. Selve teksten og linket til billedefilen gemmer jeg i en mySQL db.
Selve billedefilen vælger man vha en knap hvor der kommer en opendialog op. Herfra har man så stien til billedet på brugerens computer.
Næste trin er vel så at uploade dette billede til min IIS server og så gemme linket til billedet på serveren i min mySQL db.
Men hvordan kan man uploade en fil fra en brugers computer til min IIS server.
Jeg håber på at der på et tidspunkt vil komme oprettede brugere på min hjemmeside. Ville det så være smartest at lave en mappe til hver bruger på min IIS server og så placere billederne som den enkelte bruger har uploadet i den mappe, eller hvordan "plejer" man at løse dette problem ?

mvh
Hans
Avatar billede arkain_ Nybegynder
30. august 2004 - 13:35 #1