Avatar billede papa Nybegynder
29. august 2004 - 19:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Skifte tekst efter dato

Jeg mangler et script, der kan vise et stykke tekst afhængig af datoen. Altså én tekst til f.eks. den 11, én til den 12 osv.. (til ti forskellige tekster/datoer)

Øh, gav det mening?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 20:24 #1
noget i denne retning???

<html>
<head>
<script>
function write(){
    now = new Date();

    if(datecompare(now,29,8,2004)){
        document.getElementById("text").innerHTML = "besked for den 29/8/2004";
    }
    if(datecompare(now,1,8,2004)){
        document.getElementById("text").innerHTML = "besked for den 1/8/2004";
    }
    if(datecompare(now,1,8,2020)){
        document.getElementById("text").innerHTML = "besked for den 1/8/2020";
    }
function datecompare(now,day_message,month_message,year_message){
    if(now.getDate() == day_message && now.getMonth() + 1 == month_message && now.getYear() == year_message){
        return true;
    }else{
        return false;
    }
</script>
</head>
<body onload='write();'>
<div id='text'></div>
</body>
</html>

/1..
Avatar billede papa Nybegynder
29. august 2004 - 20:34 #2
Jæs! Men det virker desværre ikke i Firefox...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 20:35 #3
ok.. kender ikke så meget til firefox, så jeg kan ikke hjælpe dig videre... desværre..

/1...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 20:36 #4
at sige, jeg ikke kender så meget til firefox er faktisk en underdrivelse.. jeg kender intet til firefox :P...

/1..
Avatar billede papa Nybegynder
29. august 2004 - 20:41 #5
Okey. Det er der ikke noget at gøre ved.

Jeg afventer lige og ser om der er andre der har en løsning på det problem.

Tak for hjælpen, points kommer senere...
Avatar billede roenving Novice
30. august 2004 - 13:28 #6
Der skal nok bare .getFullYear() til:

function datecompare(now,day_message,month_message,year_message){
    return (now.getDate() == day_message && now.getMonth() + 1 == month_message && now.getFullYear() == year_message);
}
Avatar billede papa Nybegynder
30. august 2004 - 19:57 #7
Verdensklasse! Det virker.

Roenving>> Tak for hjælpen - smid et svar...
Avatar billede roenving Novice
31. august 2004 - 05:11 #8
Velbekomme '-)

-- det'r zq godt at små tilføjelser kan få det hele til at virke !-)
Avatar billede roenving Novice
31. august 2004 - 16:25 #9
-- og tak for point ;~}