Avatar billede dtloh Nybegynder
27. august 2004 - 13:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemmet ved brug af "Option Explicit"

Jeg er ved at færdigpudse en hjemmeside jeg har arbejdet med. Har lige flyttet hele skidtet over på en anden pc, denne jeg sidder ved nu her.
Mit problem er, at hvis jeg prøver at køre en asp side, indeholdende følgende linje: "Option Explicit". Får følgende fejl:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0400)
En sætning var ventet
/mitsite/main.asp, line 3
Option Explicit

Nogen der ved hvorfor dette ikke virker, og hvordan jeg får det til at virke, da det jo virkede på en anden maskine...?!?

Ser frem til at høre fra nogen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2004 - 13:50 #1
line 3?  Den skal da stå i linie 1, ik'?
Avatar billede dtloh Nybegynder
27. august 2004 - 14:08 #2
Ups.. hehe, var en tastefejl fra min side.. skulle stå line 2. Da linje 1 jo er "<%"

Jeg har følgende:

<%
    Option Explicit
    Response.expires = 0
    Response.expiresabsolute = Now() - 1
    Response.addHeader "pragma", "no-cache"
    Response.addHeader "cache-control", "private"
    Response.CacheControl = "no-cache"
    Response.Buffer = True
%>

Hvad mener den med en sætning var ventet? Kan ikke lige se fejlen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2004 - 14:28 #3
Du har den måske i en include fil? Det kommer når man har ASP kode før, fx.

<%  a=0
    Option Explicit
Avatar billede dtloh Nybegynder
27. august 2004 - 14:53 #4
Ja, bruger den nemlig som iclude file... underligt jeg ikke havde problemmer før så... men tak da :-) Send et svar og få dine points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2004 - 15:00 #5
Mange tak, men jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede dtloh Nybegynder
27. august 2004 - 15:04 #6
ok, mange tak :-)