Avatar billede bjkl Nybegynder
27. august 2004 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg en tabel til at have en fast brede uanset indhold

Jeg har en tabel, hvis indhold oprindeligt er blevet oploadet af brugere. Når en tekst er uden mellemrum bliver cellerne forlænget og ligeledes tabellen. Hvordan undgår man det? altså at f.eks. en lang tekst uden mellemrum brydes.
Avatar billede ponyboye Nybegynder
27. august 2004 - 11:18 #1
sæt den på 100%
Avatar billede ponyboye Nybegynder
27. august 2004 - 11:22 #2
hvis en tabel er 100% vil den ikke bilbe brudt af tekst. Men hvis man laver en tabel i en tabel og den ene er 100px og den anden 100% vil den med 100% ikke blive længere en 100px.

Du kan lave en tabel og sætte den på 50% så kommer tabelen til at fylde 50% af skæremen
Avatar billede bjkl Nybegynder
27. august 2004 - 11:38 #3
OK.... problemet opstår så ved at f.eks. den sidste celles indhold ikke bliver vist helt, da den ikke er lang nok. Dvs. den ikke brydes til en ny linie hvis ordet er uden mellemrum...
Avatar billede ponyboye Nybegynder
27. august 2004 - 11:48 #4
teksten vil altid brydes og starte i næste lijne. Hvis du skal have det til at virke så hvis der ikke er plads til at teksten kan være der så skal du hen til asp, php eller javascript
Avatar billede bjkl Nybegynder
27. august 2004 - 11:51 #5
Problemet er følgende for at gentage: Hvis der fra en DB bliver oploadet en tekst, som f.eks. er 1000 karakterer og der ikke er nogen mellemrum blandt disse, vil den, hvis oploades i en celle, udvide tabellens brede. Jeg ønsker ikke dette, men at teksten brydes, når den satte størrelse på cellen mødes. Dvs. at der skiftes linie i cellen. Hvor høj cellen bliver, er ligemeget for mig.
Avatar billede bjkl Nybegynder
27. august 2004 - 11:55 #6
er der ikke noget i css eller html, der kan bryde en lang streng i en celle?
Avatar billede ponyboye Nybegynder
27. august 2004 - 11:55 #7
Prøv dette:

<table width="100%" border="0">
  <tr>
    <td width="100">&nbsp;</td>
    <td width="500">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede ponyboye Nybegynder
27. august 2004 - 11:56 #8
<table width="100%" border="0">
  <tr>
    <td width="100" height="100%">&nbsp;</td>
    <td width="500" height="100%">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede ckh Nybegynder
27. august 2004 - 11:56 #9
En tabelcelle vil altid udvide sig hvis indholdet er for stort (også selvom du definerer at den f.ex. kun må være 100px bred).

Du kan lave en "ombrydningsregel" i php eller asp (og sikkert også med javascript) - men det er der sikkert også kloge mennesker her der vil kunne hjælpe dig med.