Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 16:53 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Medion DVD brænder og NERO 6

Jeg har lige fået en Medion DVD R/RW brænder, og jeg ville brænde en  film ned på en disc.
Jeg har problemer med aet få brændt det med på en dick eftersom at:

1).  Nero 6 vil kun modtage 3 forskellige filtyper (*.bup , *.vob , *.ifo) som kan brændes til DVD.

2).  Ingen af de de filtyper er avi/mpg hvilket er et problem, eftersom at det som skal brædes til DVD FILM er *.avi format.

Jeg ved at der er andre som har brændt DVD film ned NERO 6, men hvordan de så har gjordt det, det må guderne vide.  Ellers har de bare
Er der nogle som har en ide til en løsningsmodel ?
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 16:57 #1
Hvis du vil have den brændt som dvd-filer, altså så den er kompatibel med almindelige dvd-afspillere skal du konvertere dem om.
Her er en guide, der kan konvertere dine avifiler om til dvd-kompatible filer.
http://www.digitalempire.dk/convert/avi2dvd.shtml
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 16:58 #2
Hvis din afspiller kan afspille avi (divx/xvid) behøver du ikke at konvertere dem om, men kan brænde dem direkte ned på dvd'en som almindelig data.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:00 #3
mener du virkeligt at jeg først skal konvertere mine *.avi/*.mpg filer om til et andet format, og så kan jeg brænde det til DVD format ??

Er det normalt ?

Er der noget som jeg skal være opmærksom på ?
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 17:00 #4
Andre som har brændt en DVD har nok mere været i DVD format i forvejen.

Du kan gøre det du laver .avi filmen til en SVCD eller VCD på en CD, du skal måske nok dele filmen ud på flere CD'er

Ellers skal du finde et program som kan lave din .avi film om til DVD
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:00 #5
min afspiller kan ikke tage andet end DVD/VCD og mp3
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:00 #6
jeg vil lige gøre opmærksom på, at guiden ovenfor er inddelt i flere afsnit. Det fremgår af guiden.
Norbert :-)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:02 #7
det lyder vildt underligt at man ikke bare kan tilføje den fil man vil have, og så "burn".  10 min efter har man så en DVD som er klar til ens DVD afspiller.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:02 #8
Hvis du følger guiden går du ikke galt i byen. VCD-formatet er det dårligste format af alle - meget dårlig kvalitet, men det bestemmer du jo selv.
Men ja - du skal konvertere om.
Norbert :-)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:03 #9
vil det så sige at (*.bup , *.vob , *.ifo) er de eneste formater som kan blive til DVD film ?
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:03 #10
Det er fordi du har dine film i avi-format. Hvis du havde haft dem i mpeg-format, som er dvd-formatet, havde der ingen problemer været.
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 17:03 #11
.AVI er et format som er "pakket" ned fra en/flere større fil. så den fylder måske 1 GB istedet for 5 GB

Hvis du brænder filmen ud som VCD vil nero også konvertere din .avi film,om.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:04 #12
shit...kan man ikke få et program som gør det automatisk...det ville være en del nemmere ??
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:04 #13
Ja - vob-filerne er dine mpeg-filer, og de andre filer er informationer om filen til DVD-afspilleren.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:04 #14
hvis jeg havde haft dem i mpeg format..men nero tager jo kun (*.bup , *.vob , *.ifo) ...hvordan så mpeg ?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. august 2004 - 17:05 #15
ok..det kan jeg godt se...giv jeres svar
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:07 #16
Ostereje, vcd er ikke avi. det er mpeg. Så det er noget sludder det du siger. Det er to forskellige formater.
vob-filer er mpeg-filer.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:08 #17
Du kan spørge i forummet her http://www.digitalempire.dk/forum/board.php
Phatlasse som har forummet, ved Alt om det. Og kan måske også give dig råd med andre programmer som er nemmere.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:11 #18
Årr - nu forstår jeg jeg, ostereje. Sorry, jeg misforstod dig før.
Det ostereje foreslår - tror jeg - er at hvis du brænder din avi-fil som vcd i Nero. Så vil du få en vcd fil som du kan lægge på en almindelig cd. Men kvaliteten bliver meget dårlig, så det vil jeg ikke anbefale.
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 17:12 #19
siger ikke VCD er .avi.... læs!!!!

"Hvis du brænder filmen ud som VCD vil nero også konvertere din .avi film,om"

der står nero VIL konvertere.. og udover det så er VCD noget lort at kigge på.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:14 #20
Korrekt ostereje, jeg undskylder igen. :-) Men vi er ellers helt enig, kan jeg se ;-)
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 17:15 #21
:)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. august 2004 - 17:24 #22
Prøv at kigge på dette program:
http://members.home.nl/thefilmmachine/
Der er indbygget enkoder i. og det er ikke så svært. Der får du så en mpeg til sidst, som så skal laves om til vob.
Her er en guide på hvordan du  laver din mpeg-fil om til vob
http://www.digitalempire.dk/convert/mpg2vob.shtml