Avatar billede sbay Nybegynder
26. august 2004 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Send mail via http og Domino - adgang til medlemssider

Hejsa

Jeg skal hoste en hjemmeside lavet i ren html. Der er en form function der gerne skulle sende en mail, men da jeg har opgivet at få PHP til at virke på Domino'en, har jeg problemer med at sende formdata til en mailadresse. Nogle forslag???

Desuden ville jeg gerne lukke nogle af siderne, så man skal være "logget ind" for at kunne se dem. Problemet med det er, at brugerne ikke er/skal oprettes i Notes, men kun figurere i et view, hvor de er manuelt oprettet (eller automatisk via ovenstående mailsending)
Avatar billede jogii Nybegynder
26. august 2004 - 23:00 #1
Har du overvejet at portere siderne til Domino?
Det med at sende mail kan være nemt. En URL til en Notesbase og agent som tager imod form-data og sender mail ud fra disse data. Problemet kan være at hvis nogen finder ud af at du har sådan en service, kan den udnytets af spammere, men det er noget helt andet snak.
Avatar billede sbay Nybegynder
31. august 2004 - 11:40 #2
hmmm - nu har jeg lavet en form med felterne, og prøver så at sende den via en knap:
@MailSend( "x@eeeee.dk" ; "" ; "" ; "Indmeldelse" ; "" ; Firmanavn: Personnavn );
@Command( [OpenPage] ; "Svar" )

Men når jeg trykker på SEND ryger den til følgende adresse:
http://xxx/xxx.nsf/Indmeldelse?OpenForm&Seq=1

fra den oprindelige: http://xxx/xxx.nsf/Indmeldelse?OpenForm

Det der &Seq1 - hvad gør det? Og jeg synes ikke rigtig der kommer en mail til mig?
Avatar billede sbay Nybegynder
01. september 2004 - 15:38 #3
hmm - okay er på andre veje nu!

Min SEND knap indeholder nu følgende i onClick: document.forms[0].submit()
og i WebQuerySave: @Command([ToolsRunMacro]; "AgentToSend")

Men når agenten kører, fejler den på denne linie: Set memo = New notesdocument(db)

og følgende står i konsolvinduet:  'AgentToSend' error: Error creating product object

Min agent ser så ud som følger:
Sub Initialize
    Dim s As New notessession
    Dim db As notesdatabase
    Dim webdoc As notesdocument
    Dim rit As notesrichtextitem
    Set webdoc = s.documentcontext

    Dim memo As notesdocument
    Set memo = New notesdocument(db)
    Print "1"
    Set rit = New NotesRichTextItem(memo, "Body")
    Call rit.AppendDocLink(webdoc, "Click to see the document")
    Print "hertil"
    memo.form = "Memo"
    memo.subject = "This is a mail document"
    memo.SendTo = "sba@vvvvv.dk"
    Call memo.Send(True)
    Print "[http://www.vvvvv.dk]"
End Sub

Hvad er der galt?
Avatar billede sbay Nybegynder
06. september 2004 - 10:05 #4
okay har lavet det på en helt anden måde - vha. php!
Avatar billede jogii Nybegynder
06. september 2004 - 10:12 #5
Ja du må undskylde den manglende respons. Jeg kunne ikke rigtig se hvordan du havde blandet NSF og "ren" HTML sammen. Det er nok bedst at holde rene linier. Har du php kørende på Domino serveren?
Avatar billede sbay Nybegynder
06. september 2004 - 11:11 #6
Nej - jeg har forgæves forsøgt at få PHP til at køre optimalt på Domino'en, men indtil videre skal man indtaste php.exe i adresselinien, og det synes jeg ikke om! Har du det kørende???