Avatar billede nisseper Nybegynder
26. august 2004 - 10:12 Der er 5 kommentarer

Søgning i database

Dette må være et "piece of cake"-spørgsmål.
Jeg har en access database "testdatabase.mdb", bestående af en tabel "personoplysninger", der igen består af 7 kolonner "a,b,c,d,e,f og g".

Jeg vil gerne trække data fra databasen fra et formularfelt i et html-dokument.
Har I et nogle gode idéer?
NP
Avatar billede jps6kb Novice
26. august 2004 - 10:19 #1
Altså, du vil gerne have udfyldt ex. et tekstfelt med info fra db'en ?
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 10:22 #2
Du henter data fra en database således:

SQL = "SELECT * FROM personoplysninger"
set RS = conn.execute(SQL)

Og dit felt:
<input type="text" name="a" value="<%=RS("a")%>">

Rent udskrift:
<%=RS("a")%>

Eller:
<%= Response.Write RS("a") %>
Avatar billede nisseper Nybegynder
26. august 2004 - 10:31 #3
Nu bruger jeg ikke (endnu) SQL.
Min databaseforbindelse ser sådan ud:
<%
Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\inetpub\db\testdatabase.mdb")
%>
Avatar billede nisseper Nybegynder
26. august 2004 - 10:33 #4
ja, jeg vil gerne ende op med at få vist søgningsresultatet i et nyt html-dokument.
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 10:36 #5
Ja - Det er så første trin - Du skal bruge SQL for at trække data ud af din database...

Er det nødvendigt at det er et html dokument? Jeg ville foretrække at lave en asp-resultats side hvor alle de resultater du efterspørger bliver vist...