Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 08:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

En stillinges tabel

Hej allesammen !

Jeg sider med en lille stillingestabel, i den er der

Hold
Kampe
Vundet
Uafgjort
Tabt
+ Mål
- Mål

Så er det lige hvordan jeg sikker mig at den der har flest points ligger som nummer 1, og at vis der er 2 der ligger med enes points, skal den gå vider til næste tabel for at se efter hvem der har den bedste mål Osv

Håber i forstå mig

Koden:

<?
include("include/config.php");

echo '
    <table style="width:60%" align="center" border="1">
    <tr>
      <td style="width:20%"><b>Hold:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>Kampe:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>Vundet:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>Uafgjort:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>Tabt:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>+ Mål:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>- Mål:</b></td>
      <td style="width:8%" align="center"><b>Point:</b></td>
    </tr>
';

$query = mysql_query("SELECT * FROM stillingen ORDER BY point DESC");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo "
    <tr>
    <td >{$row['hold']}</td>
    <td align='center'>{$row['kampe']}</td>
    <td align='center'>{$row['vundet']}</td>
    <td align='center'>{$row['uafgjort']}</td>
    <td align='center'>{$row['tabt']}</td>
    <td align='center'>{$row['plus_mol']}</td>
    <td align='center'>{$row['minus_mol']}</td>
    <td align='center'>{$row['point']}</td>
";
}
?>
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 08:35 #1
Så skal du have trukket antal mål ud af databasen i samme sql. Det er den eneste mulighed, ellers bliver det noget meget vild programmering, du skal ud i.
Avatar billede shodan Nybegynder
26. august 2004 - 09:35 #2
...order by point desc, + mål desc
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 11:09 #3
Hvordan skal jeg så gøre det, vis de har samme mål skal jeg så bare

$query = mysql_query("SELECT * FROM stillingen order by point desc, plus_mol desc,minus_mol desc");

Eller hvordan skal det gøres ?

Det skal jo gerne være sådan at ligemeget hvordan stillingen ser ud, være sådan at den der har mest ligger i toppen....
Avatar billede shodan Nybegynder
26. august 2004 - 13:06 #4
ja men det skal måske nok være minus_mol asc da det er bedste af have færrest mål gået ind på sig :)
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 13:35 #5
Ja

Som den ser ud lige ud

$query = mysql_query("SELECT * FROM stillingen ORDER BY point DESC, plus_mol DESC, minus_mol DESC, tabt ASC");

Jeg tænker på, vis man skal søger for at den tilretter sig i alle felterne,

Vis nu, 2 hold har samme points og samme mål både + - så skal den jo gå vider til det næste....forstå du mig
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 13:51 #6
Det sker helt automatisk.

Den rækkefølge data bliver sorteret i, er den samme som du har defineret. Først sorteres efter point. Hvis der er nogen af de resultater der er ens sorteres de efter plus_mol (altså kun dem der er ens), Hvis der også er nogle af de plus_mol værdier der er ens sorteres de efter næste punkt (minus_mol) osv. Det er altså vigtige at få defineret den rigtige søgerække.
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 13:53 #7
ikke søgerække. Jeg mente selvfølgelig sorteringsrækkefølge :o)
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 13:53 #8
Nogle forslag ? fennec
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 14:01 #9
Det ser da ud til at du har den rigtige rækkefølge (bortset fra at minus_mol skal være ASC, som shodan også har skrevet). Du vil få en række som kunne se sådan ud:

$query = mysql_query("SELECT * FROM stillingen ORDER BY point DESC, plus_mol DESC, minus_mol ASC, tabt ASC");

point - plus - minus - tabt
6 -  6 - 12 - 4
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 14:05 #10
Ser ud til at virke, Lige en ting mere.
Vis den skal skifte fave i den hvordan gårs dette ?

KODE:

<?

echo '
      <table style="width:70%; height: 0%; vertical-align:top">
      <tr>
      <td><b>Hold</b></td>
      <td><Center><b>Kampe</Center></b></td>
      <td><Center><b>Vundet</Center></b></td>
      <td><Center><b>Uafgjort</Center></b></td>
      <td><Center><b>Tabt</Center></b></td>
      <td><Center><b>+ Mål</Center></b></td>
      <td><Center><b>- Mål</Center></b></td>
      <td><Center><b>Point</Center></b></td>
      </tr>

';

$query = mysql_query("SELECT * FROM stillingen ORDER BY point DESC, plus_mol DESC, minus_mol ASC, tabt ASC");

while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo "
    <tr>
    <td>{$row['hold']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['kampe']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['vundet']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['uafgjort']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['tabt']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['plus_mol']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['minus_mol']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['point']}</td>
    ";
}
?>
</table>
<? mysql_close($conn); ?>
Avatar billede fennec Nybegynder
26. august 2004 - 14:11 #11
$BgColor = "#000000";
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo "
    <tr bgcolor=\"$BgColor\">
    <td>{$row['hold']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['kampe']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['vundet']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['uafgjort']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['tabt']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['plus_mol']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['minus_mol']}</td>
    <td align=\"center\">{$row['point']}</td>
    ";
    if($BgColor == "#000000"){$BgColor = "#FFFFFF";}else{$BgColor = "#000000";}
}
Avatar billede shodan Nybegynder
26. august 2004 - 14:11 #12
hvad mener du med at skifte farve? hvad skal skifte farve?
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 14:24 #13
Ligesom fennec skriv
Avatar billede shodan Nybegynder
26. august 2004 - 14:35 #14
ok havde ikke refreshede siden mellem jeg så dit ? og jeg postede mit ? :)
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. august 2004 - 14:37 #15
Det er helt ok
Avatar billede shodan Nybegynder
27. august 2004 - 09:34 #16
skal du ikke have uddelt point?
Avatar billede crapmaster Nybegynder
27. august 2004 - 14:42 #17
Gud jo, hvordan gøres det ?
Avatar billede crapmaster Nybegynder
27. august 2004 - 20:02 #18
Shdan Kan du hjælp mig ?
Avatar billede shodan Nybegynder
28. august 2004 - 16:37 #19
godt sprøgsmål! :) har ikke selv prøvet det før, men det er noget med at du skal gøre noget ved de svar hvor der står svar foran nicket og ikke kommentar
Avatar billede fennec Nybegynder
30. august 2004 - 08:22 #20
Du har en liste til venstre med alle de personer som har afgivet et svar på ? (kun shodan, da jeg ikke har svaret) Vælge shodan og trykker på accepter, så bliver alle point givet til ham/hende.
Avatar billede crapmaster Nybegynder
08. december 2004 - 11:30 #21
Kommer ikke vider med dette spm så jeg lukker det !