Avatar billede whyme Nybegynder
25. august 2004 - 22:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

osCommerce menu vil ikke positioneres som jeg vil have den

Hejsa....

Jeg har denne "contribution":
http://www.oscommerce.com/community/contributions,1033

Den er rigtig god, men menuen kan kun placeres præcis et sted...

Det er som sådan godt nok i standard osCommerce, da den jo er 100% bred, men jeg har lavet min side 760pixel bred, og vil gerne have at menuen følger med... og det gør den ikke...

Kan man ikke få den til at være inde i menu boksen, i stedet for at den er præcis placeret kun et sted (og dermed ikke særlig pænt i designet...)

Håber der er nogen som kan hjælpe med dette, på forhånd tak.

Direkte link (hvis man kan det) til den pakke jeg har, er:
http://www.oscommerce.com/community/contributions,1033/download,1436/mirror,sunsite

Det er samme menu, som der eksempelvis bruges på:
http://www.billigeteste.dk
i venstre side, som jeg har... men vil gerne have den placeret ordenligt i stedet for statisk med css kun ét sted...

På forhånd tak
Avatar billede salmanr Nybegynder
25. august 2004 - 23:07 #1
kig i sub dir coolbox, der er en fil med tabellen til menuen, det er her du skal ændre. Den er sat til at stå left hvilket du ikke kan bruge. Sæt den evt. til at være center, så burde den tvinge menu så tæt på din side som muligt. Hvis denne er sat til at blive indlæst efter menuen. Virker det ikke så må du include en tabel mere hvor du så include() din side. Ikke sikkert det er den smarteste løsning, men en løsning er det da.

//SalmanR
Avatar billede whyme Nybegynder
25. august 2004 - 23:14 #2
Jeg har prøvet det, det virkede ikke...
Problemet er at den menu er sat præcis der hvor den nu er... uden at være i en boks, så jeg kan flytte rundt på boksen...

Jeg har ingen anelse... linket til min shop er på:
http://www.babykongen.dk/
Avatar billede salmanr Nybegynder
26. august 2004 - 07:21 #3
I den table du har http://www.babykongen.dk/images/trans.gif i, der kan du vel bare include din coolmenu.php, ellers kan du bygge din side op omkring denne del af collmenu.php:

        <!--     Copyright 2002 www.dhtmlcentral.com  --  modified for PHP and osCommerce by Andreas Kothe - www.oddbyte.de    -->

        <script>

        oCMenu=new makeCM("oCMenu") //Making the menu object. Argument: menuname

        //Menu properties
        oCMenu.pxBetween=0
        oCMenu.fromLeft=10
        oCMenu.fromTop=100
        oCMenu.rows=0
        oCMenu.menuPlacement="left"

        oCMenu.offlineRoot=""
        oCMenu.onlineRoot=""
        oCMenu.resizeCheck=1
        oCMenu.wait=500
        oCMenu.fillImg="cm_fill.gif"
        oCMenu.zIndex=0

        //Background bar properties
        oCMenu.useBar=1
        oCMenu.barWidth="menu"
        oCMenu.barHeight="menu"
        oCMenu.barClass="clBar"
        oCMenu.barX="menu"
        oCMenu.barY="menu"
        oCMenu.barBorderX=0
        oCMenu.barBorderY=0
        oCMenu.barBorderClass=""

        oCMenu.level[0]=new cm_makeLevel()
        oCMenu.level[0].width=150
        oCMenu.level[0].height=28
        oCMenu.level[0].regClass="clLevel0"
        oCMenu.level[0].overClass="clLevel0over"
        oCMenu.level[0].borderX=1
        oCMenu.level[0].borderY=1
        oCMenu.level[0].borderClass="clLevel0border"
        oCMenu.level[0].offsetX=0
        oCMenu.level[0].offsetY=0
        oCMenu.level[0].rows=0
        oCMenu.level[0].arrow="images/arrow.gif"
        oCMenu.level[0].arrowWidth=11
        oCMenu.level[0].arrowHeight=11
        oCMenu.level[0].align="right"
        oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Fade(duration=0.8)"

Smid evt. din table kode til selve siden, så vil jeg gerne køre det ind i denne.
Avatar billede whyme Nybegynder
26. august 2004 - 10:52 #4
Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke, det du siger...

Den måde menuen bliver lavet på er efter <body> at der skrives dette:
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'coolmenu.php'); ?>

og så kommer den kode, som du har skrevet lige før...

selvom jeg går ind i min table kode, og skriver:
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'coolmenu.php'); ?>
der hvor jeg gerne vil have den, så virker det ikke - da den jo er fast placeret i browseren... jeg skal først "slå det fra" at den placerer sig absolut hvor der er defineret i javascript... det er dét jeg leder efter, men som jeg ikke kan finde...
Avatar billede salmanr Nybegynder
26. august 2004 - 14:04 #5
Laver det lige senere idag, på en anden måde, jeg fik nu det der til at virke... Er nok færdig ved 20 tiden.
Avatar billede whyme Nybegynder
26. august 2004 - 14:44 #6
Jeps, du skriver bare når du er tilbage. hvis du evt. har email/icq/msn kan du skrive dette i spm.
Avatar billede salmanr Nybegynder
26. august 2004 - 15:09 #7
Når det ikke idag kan jeg se på det hele, men prøv at forsøg dig med at ændre denne linje indtil det står nogenlunde, så vil jeg prøve at integrere det i en tabel senere:

oCMenu.fromLeft=10
Avatar billede whyme Nybegynder
26. august 2004 - 16:26 #8
Den er allerede helt perfekt i min opløsning 1024x768, men det er hvis nu man kører 800x600 eller noget som er højere end min opløsning, af den metode med menuen ikke virker mere... ( prøv selv at ændre din opløsning og se )
Avatar billede whyme Nybegynder
07. september 2004 - 21:45 #9
fandt ingen løsning så gik tilbage til det oprindelige.

læg et svar og du får nogle points for din tid ;)

mange tak
Avatar billede whyme Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:38 #10
nå, lukker