Avatar billede mlutken Nybegynder
28. februar 2001 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grupper og logon scripts

Hvordan sætter man et default logon script for en hel gruppe af brugere. Jeg kan godt sætte et script for en bruger af gangen, men hvis jeg vælger \"properties\" for en gruppe er der kun 4 faneblade og ingen giver mulighed for at noget med scripts...
Måske mine grupper er helt forkert oprettet...

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede wipeout Nybegynder
28. februar 2001 - 12:57 #1
Du kan godt ligge et logon script ind på en guppe, men det er for svært det bedste og nok det smarteste er at genbruge scriptet på hver eneste bruger, hvis du ikke gider det så skaf dig selv novell.
Avatar billede wipeout Nybegynder
28. februar 2001 - 12:58 #2
Jeg kan dog godt kigge nærmere på det når jeg kommer hjem.
Avatar billede mlutken Nybegynder
28. februar 2001 - 13:03 #3
Hmm, det lyder lidt for utroligt hvis det ikke kan lade sig gøre. Jeg tror ikke Novell er en mulighed, da jeg egentligt ikke har med serverne at gøre normalt, men vores ansvarlige vidste ikke hvordan man gjorde og jeg havde brug for det..

Siger du at man ikke kan lave fælles scrips for en gruppe af brugere. Det 1000vis af netværksadministratorer da have brug for ....?
MS er da lidt for mærkelige......
Avatar billede wipeout Nybegynder
28. februar 2001 - 13:08 #4
Det ved jeg, men af en eller anden grund så kan man ikke på NT server, NT Workstation, Win2K Pro og Win2K server lave script på gruppe niveau ordentlig det er mere besværlig og tager længere tid en copy and paste gør ved at genbruge et script og kopier det ind på hver eneste bruger, men når jeg kommer hjem til min Win2K pro så vil jeg kigge på det.
Avatar billede mlutken Nybegynder
28. februar 2001 - 13:12 #5
Det må du meget gerne, om ikke andet så fordi jeg er frygteligt nysgerrig. Så vil jeg gøre det manuelt indtil videre.... mange tak :-)
Avatar billede wipeout Nybegynder
28. februar 2001 - 13:22 #6
Det var så lidt, vi snakkes ved på ICQ: 72570358 eller AIM: wipeout186, for så sidder jeg nemlig hjemme og fortælle dig hvad jeg gør.
Avatar billede mlutken Nybegynder
28. februar 2001 - 13:31 #7
Fint ... :-)