Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. august 2004 - 10:12 Der er 8 kommentarer

DNS generator Tool?

Vi har nok ca 70.000 ip addresser som vi skal have oprettet dns navne for......er der et tool der kan gøre sådan noget?
Altså hvor man sætter en ip klasse ind, og sit domain name, og vupti: genererer den dns navne (forward og reverse) for alle Iperne.

Der må da være andre end mig som har haft det problem?

/JB
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. august 2004 - 10:16 #1
vil godt lige høre med.. (hvis det er ok)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. august 2004 - 10:46 #2
hum, en for løkke? :)
du kan i hvilket som helst scripting sprog nemt lave det, hvis altså adresserne/navnene er linære
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. august 2004 - 11:21 #3
Det er vel sværere hvis du skal lave det med større subnets end /24 ?! Vi taler her om /18, /19 og /22 netværk! :(

/JB
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. august 2004 - 11:23 #4
det tager vel bare mere tid at køre løkken igennem, men hvilket system kører du?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
25. august 2004 - 11:28 #5
Havde tænkt på at lave det i Perl, hvis det endelig skulle programmeret. Eller Java.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. august 2004 - 11:29 #6
det var også sådan noget i den stil jeg ville lave det i, altså perl ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
01. september 2004 - 07:47 #7
BIND under Linux? I så fald kan du bare lave det med 10 linjers bash script.
Avatar billede tljensen Nybegynder
09. februar 2005 - 01:27 #8
for i in `seq 1 254` ; do for n in `seq 1 254` do ; for j in `seq 1 254` ; do
echo foobar-customer${i}.cityblubber-${n}.areagronk{$j}.company_tld ${first_part_of_dotted_quad).${i}.${n}.${j} ; done ; done ; done | ./script_der_genererer_bindzoner_ud_fra_${ARGV0}_og_${ARGV1} || /service/tiyndns/root/add-host

- ja jeg ved godt at for loekkerne kunne skrives meget bedre - men jeg er doven, og kan ikke huske praecist hvordan man laver en iterativ for i BASH.