Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 08:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk oprettelse af tabeller (på siden)

Hejsa, hvordan laver jeg et script der automatisk laver en ny table (row f.eks) pr post i min DB der kommer?

Det skal bruges til en nyheds side der skal stilles op i table's da det er lettere at arbejde med :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. august 2004 - 09:08 #1
Sådan noget?

'Stuff der connecter og åbner et recordset, Rec, med nyhederne

if not Rec.BOF then
  do while not Rec.EOF
    Response.Write ("<table><tr><td>hej</td></tr></table>")
    Rec.MoveNext
  loop
end if
Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 09:18 #2
var det virkelig så simpelt? :D tester lige
Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 09:24 #3
merci, smid et svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. august 2004 - 09:52 #4
Selv tak!

Hvis du bare vil ahve en <tr> pr. post gør du sådan:

Response.Write ("<table>")
if not Rec.BOF then
  do while not Rec.EOF
    Response.Write ("<tr><td>hej</td></tr>")
    Rec.MoveNext
  loop
end if
Response.Write ("</table>")
Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 10:02 #5
eller vent lige.. hvad hvis den ser sådan her ud? jeg får en fejl

<%
Response.Write("<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr><td><table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr><td width="40%">test</td><td width="60%">id</td></tr></table></td></tr><tr><td height="0">nyhed</td></tr></table>")
%>
Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 10:03 #6
ah sådan der :) her er points mate
Avatar billede soliduz Nybegynder
25. august 2004 - 10:10 #7
hmm.. hvad faen.. den nægter mig lidt når jeg skrevet hvor bred table skal være? :<
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. august 2004 - 10:36 #8
Du har et problem med dine anførselstegn! de skal skrives som dobbelte, så længe du er inde i en Response.Write:

Response.Write("<table width=""100%""  border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0""><tr><td><table width=""100%""  border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0""><tr><td width=""40%"">test</td><td width=""60%"">id</td></tr></table></td></tr><tr><td height=""0"">nyhed</td></tr></table>")