Avatar billede myztic Nybegynder
24. august 2004 - 18:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Access Notat-felt.

Hey alle kloge hoveder!

Jeg har et problem med et Notat felt i min Access database.

Hele udtrækningen handler noget om at fylde variabler op - og jeg har derfor tekst-strenge liggende der ser nogenlunde sådanher ud:
"Steve, Charles, Mike, Paul"

Som jeg så vil trække ind i nogle variable med kommandoen: Split.

Men den giver mig en fejlmeddelselse:
Invalid use of Null: 'Split'

Denne fejlmeddelelse får jeg ikke hvis feltet er sat som et tekst-felt.
Men da der er sandsynlighed for at felterne kommer til at fylde mere end 255 characterer kan jeg af gode grunde ikke bruge et tekst-felt.

Har brug for hjælp - koden ser ud som følgende:

t_intby = getmrep2("Intby")
  arrintby = Split(t_intby,", ")

På Forhånd tak!
Avatar billede myztic Nybegynder
24. august 2004 - 18:42 #1
Med Variabler mener jeg Arrays et par steder :P

Det handler om at fylde arrays op - og at trække information ind i arrays.
Avatar billede mattiw Nybegynder
24. august 2004 - 19:24 #2
fejlen "Invalid use of Null: 'Split'" får du når du prøvet at køre en null-variabel igennem funktionen Split(). Du har sandsynligvis ikke skrevet noget i det felt som du prøver at trække ud af databasen ?
Avatar billede myztic Nybegynder
24. august 2004 - 19:41 #3
Har dobbeltchecket - feltet er fint fyldt med data - jeg kan sagtens skrive det ud på siden selv - men ikke ind i arrayet.
Det er kun når fetalt er et notat-felt at dette problem opstår - har også prøvet at fylde det ind i en variabel og så over i array derfra, virker heller ikke.
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2004 - 21:59 #4
Du bruger ikke getmrep2("Intby") andre steder i koden?

Du kan prøve at skrive din SQL sætning om fra: SELECT * FROM
til dette hvor du angiver notal kolonnerne tilsidst: SELECT kola,kolb,notalkol FROM
Avatar billede myztic Nybegynder
26. august 2004 - 18:32 #5
Super - nu virker det, mange tak Eagleeye - hvis du lige vil lægge et svar kan jeg give point ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. august 2004 - 18:59 #6
Ok, jamen det gør jeg da gerne :)