Avatar billede shjtip Nybegynder
10. oktober 1999 - 02:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

For alle der kunne have interesse og slette en fil?

Hej Eksperter, selv eksperter kan vel bruge lidt doku når de leder efter en eller anden funktion de ved findes, men ikke rigtig hvor og hvordan den anvendes. Jeg har fundet dette sted rigtig brugbart i mit endnu c/c++ baby stadie.
http://www.cs.bsu.edu/homepages/peb/cplusplus/ansilib.html

Der findes sikkert mange andre steder men alligevel.
Et enkelt spørgsmål
jeg har i et program brug for at slette en fil, jeg anvender metoden
#include <stdlib.h>
system("Del filnavn"); findes der en anden metode eller er dette den rigtige måde at gøre det på?
Avatar billede shjtip Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:01 #1
<stdio.h>
int remove(const char *);
SLETTER EN FIL

int rename(const char *, const char *);
OMDØB EN FIL

FILE* tmpfile(void);
TEMP FIL

char* tmpnam(char *);
Create a name for a temporary file.
Avatar billede shjtip Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:02 #2
kom til at trykke  :-) det er hvad jeg selv har fundet ud af. Det er vist altsammen rent ansi c typer, men det kan jo være lige godt af den grund. Findes der mon en klasse i c++, som fsream der kan de samme ting?
Avatar billede bjarke Nybegynder
11. oktober 1999 - 08:56 #3
unlink måske (kan ikke rigtig huske det)

Personligt foretrækker jeg ikke at bruge system(), da jeg synes det er uelegant og der pludselig kommer til at foregå ting, som ikke er styret af selve programmet.

Jeg fik engang problemer med det, da jeg brugte system("a:") og der så ikke var nogen diskette i drevet - så gik det helt galt (jeg mener, at det var det eksempel).
Avatar billede bjarke Nybegynder
11. oktober 1999 - 08:58 #4
Iøvrigt har jeg også selv kigget efter funktions-oversigter på nettet, men ikke fundet noget bedre. Det ville være helt kanon, hvis nogen af jer andre kender et sted med f.eks. en listning af alle (borland)C/C++ funktioner!!!!
Avatar billede bjarke Nybegynder
12. oktober 1999 - 08:32 #5
remove og unlink er de eneste jeg kan finde. Den første hører til standard I/O og den anden til system I/O (jeg ved ikke hvad forskellen er, udover, at system på en eller anden måde opererer nærmere maskinen og derfor ofte er lidt hurtigere og lidt vanskelligere at bruge). De bruges på nøjagtig samme måde.