Avatar billede determination Nybegynder
24. august 2004 - 10:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hjælp til CommonDialog

har lige et problem.. kan ikke få den til at vælge flere filer kan kun åbne en afgangen... når jeg markere flere filer og åbner dem sker der ikke noget, vælger jeg en fil og åbner den så virker det fint

hvordan siger man at alt hva der står i CommonDialog1.FileTitle skal ned i en textbox eller listbox

f.eks hvis jeg skal åbne 4 sange så marker jeg dem og trykker åben så skal de listes i en listbox

håber i forstår hva jeg mener..

her er noget af koden hvis det hjælper

---------------------------------------------------
Dim strFilename As Variant

Image9.Top = 70
Image9.Left = 3960

On Error Resume Next

CommonDialog1.DialogTitle = "Open MP3 File"
CommonDialog1.Filter = "MP3 File (*.MP3)|*.mp3|WAV File (*.WAV)|*.wav|WMA File (*.WMA)|*.WMA)|MIDI File (*.MID,*.MIDI)|*.MID;*.MIDI|Video File(*.DAT,*.AVI,*.MPG,*.MPEG)|*.DAT;*.AVI;*.MPG;*.MPEG|CD(*.cda)|*.cda|Alle filer(*.*)|*.*"
CommonDialog1.Flags = cdlOFNAllowMultiselect Or cdlOFNLongNames Or cdlOFNExplorer
CommonDialog1.ShowOpen
strFilename = Split(cmd.FileName, Chr(0), -1, vbBinaryCompare)

If CommonDialog1.FileTitle <> "" Then
MsgBox "fdf"
Text1.Text = CommonDialog1.FileName
    MediaPlayer1.FileName = Text1.Text
    MediaPlayer.Play

Image13.Visible = True
Image4.Visible = False
End If
Form3.List1.Clear
Form3.List1.AddItem Form1.CommonDialog1.FileTitle
Avatar billede tbrf Nybegynder
24. august 2004 - 14:52 #1
se om der ikke skulle være noget her der kan bruges: http://programmers-corner.com/viewSource.php/38
Avatar billede martin_moth Mester
24. august 2004 - 16:04 #2
Det første spørgsmål:
Du skal sætte de passende flag, for at du kan få lov at åbne flere filer. Læs om alle deflags du kan sætte her på eksperten, på msdn eller i hjælpen.

Det andet spørgsmål:
list1.additem CommonDialog1.FileTitle
Avatar billede kabbak Professor
24. august 2004 - 22:17 #3
For at få dem ind i din listbox, når der er mere en 1 valgt:

Form3.List1.Clear
For i = 1 To UBound(strFilename)
Form3.List1.AddItem strFilename(0) & "\" & strFilename(i)
Next

Og den første del skal nok se sådan ud:

strFilename = Split(CommonDialog1.FileName, Chr(0), -1, vbBinaryCompare)
If UBound(strFilename) = 0 Then
Text1.Text = CommonDialog1.FileName
  MediaPlayer.FileName = Text1.Text
    MediaPlayer.Play

'Image13.Visible = True
'Image4.Visible = False
End If

Du har fejl i følgende linier:

strFilename = Split(cmd.FileName, Chr(0), -1, vbBinaryCompare), der er ikke nogen cmd
Skal være:
strFilename = Split(CommonDialog1.FileName, Chr(0), -1, vbBinaryCompare)

Hvad med denne, skal navnene ikke være ens:

  MediaPlayer1.FileName = Text1.Text
    MediaPlayer.Play
Avatar billede determination Nybegynder
25. august 2004 - 08:41 #4
Tak kabbak det virker fint... hvis du vil komme med et "svar" så du kan få dine point :D
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 08:42 #5
et svar. ;-))
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 08:48 #6
tak for point
Avatar billede determination Nybegynder
25. august 2004 - 09:26 #7
Har lige et spørgsmål mere... :D hvorfor kan jeg max tilføje 5 filer i listboxen ??
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 09:38 #8
der skulle ikke være noget i vejen for at der kan komme flere, jeg har ikke min test her, så jeg kan først tjekke i aften.
Avatar billede martin_moth Mester
25. august 2004 - 10:17 #9
Er du sikker på at der er flere end 5?

Tjek hvad Ubound(strFilename) returnerer
Avatar billede martin_moth Mester
25. august 2004 - 10:18 #10
Eller skriv
  msgbox cmd.FileName
for at se om det ser ud som det skal
Avatar billede determination Nybegynder
25. august 2004 - 10:25 #11
Har fået det til at virke... en lille fejl jeg havde lavet :D doh..
men rigtig mange gange tak for hjælpen