Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PHP på B-one webserver

er her nogen som kan se nogle fejl i følgende php script... jeg kan ikke.. det mystiske er at det virkede på et webhotel hos b-one som jeg har oprettet for ca 1 år siden... da jeg så sku bruge det på et nyt webhotel også hos b-one virkede det pludselig ikke.. fatter ikke en meter...
er det måske noget med sikkerhed eller versionen af php som er brugt.. ell hvaaaaaaaaa... herunder følger scriptet:

<?php

/* subject */
$subject = "Jeg vil gerne tilmeldes jeres nyhedsbrev";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: $name <$email>\n";
$headers .= "X-Sender: <$email>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: $name <$email>\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = "admin@admin.dk";

/* message */
$message = $pesan;

/* and now mail it */
mail($recipient, $subject, $message, $headers);

// Replay
// ---------------------------

/* subject */
$subject = "WeB Email feedback";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: webmaster <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Sender: <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: webmaster <admin@admin.dk>\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = $email;

/* beskeden som bliver sendt til afsenderen fra hjemmesiden */
$message = "Din tilmeldelse til nyhedsbrevet er blevet modtaget..

Med venlig hilsen

MIG";

mail($recipient, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 19:24 #1
Hvor fejler den?
i hvilken linje?
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:28 #2
kan ikke se hvor den fejler.. det mystiske er at den ikke får teksten med fra flashen.. der er to inputfelter henholdsvis navn og email... jeg modtager kun en blank mail.. så det er som om at den får fat i phpscriptet, men alligevel ikke kører det rigtigt...
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 19:31 #3
Du fanger jo slet ikke $navn & $email nogen steder
du skal da have noget
$navn = _POST['navn'];
og det samme med email.
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:34 #4
koden som starter scriptet fra flashen ser sådan her ud:

on (press) {
    loadVariablesNum("send.php", 1, "POST");
}
on (release) {
    name = "";
    email = "";
}
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 19:42 #5
det ændrer ikke på det faktum at du ikke opfanger de data der bliver sendt fra flashen, du skal opfange de data der bliver sendt fra flashen for at kunne benytte dem i emailen.
Plus det er et par fejl i koden:
/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: ".$name." <".$email.">\n";
$headers .= "X-Sender: <".$email.">\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: ".$name." <".$email.">\n";  // Return path for errors

Da dine $variabler ikke har ude af tekst strengen kan de ikke hente en værdi! så derfor skal det se ud om over.
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:46 #6
det får det stadig ikke med...
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 19:48 #7
hvordan ser din send.php ud nu?

og hvordan samt hvordan sender flash det videre?
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:49 #8
hmmmmm.. det er sku da mystisk..... det mest mærkelige er også at det virker på mit gamle webhotel hos den samme udbyder b-one.. den eneste forskel er at der er et år mellem hotellerne blev oprettet....
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 19:50 #9
hmm.
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:50 #10
send.php:

<?php

/* subject */
$subject = "Jeg vil gerne tilmeldes jeres nyhedsbrev";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: ".$name." <".$email.">\n";
$headers .= "X-Sender: <".$email.">\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: ".$name." <".$email.">\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = "admin@admin.dk";

/* message */
$message = $pesan;

/* and now mail it */
mail($recipient, $subject, $message, $headers);

// Replay
// ---------------------------

/* subject */
$subject = "WeB Email feedback";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: webmaster <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Sender: <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: webmaster <admin@admin.dk>\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = $email;

/* beskeden som bliver sendt til afsenderen fra hjemmesiden */
$message = "Din tilmeldelse til nyhedsbrevet er blevet modtaget..

Med venlig hilsen

MIG";

mail($recipient, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:54 #11
jeg har lavet en swf fil som har et par textfelter tildelt navnene "navn og email" og en knap med noget indeholdende kode:

on (press) {
    loadVariablesNum("send.php", 1, "POST");
}
on (release) {
    name = "";
    email = "";
}
on (press) {
    gotoAndPlay(2);
}
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 19:55 #12
undskyld... det var ikke navn men name... skrivefejl
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 20:00 #13
meget skummelt prøv at skrive til B-one eller kør en phpinfo(); på dine hoteller og se om der er forskel på php versionen.
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 20:01 #14
hvordan gør jeg det????
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 20:09 #15
lan en php fil
<?php
phpinfo();
?>
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 20:17 #16
kan faktisk se at der er forskel på versionerne af php selv om det er den samme udbyder... det er sku da genialt... Grrrrrrrrr ...

på det gamle webhotel er php versionen 4.3.3
på det nye webhotel er php versionen 4.3.8...

Scriptet kan åbenbart kun køre på den gamle version... hvad fanden gør man så.. kan man konvatere det til den nye version, eller hvaaaaaa..
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 20:17 #17
skrivefejl igen.... den gamle version er 4.3.4
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
23. august 2004 - 20:48 #18
Så skal du ind på www.php.net og læse hvad forskellen måtte være, mere kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 21:51 #19
Med phpinfo() kan du osse se om 'register_globals' er sat til 'On' eller 'Off'.
Er den 'Off' SKAL du rette dit script  og bruge:

$navn = _POST['navn'];
$email = _POST['email'];

og $pesan kommer den osse fra din form eller hvad?
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 22:06 #20
du har ret.... register globals er sat til off på den nye server og på on på den gamle server.. så det må jo være det der er forskellen... men kan ikke helt se hvor det er jeg skal ændre navn og email... er du ikke en guttermand og lige ændre det... så er pointene dine.,.. pfh tak.. scriptet kommer her:

<?
/* subject */
$subject = "Jeg vil gerne tilmeldes jeres nyhedsbrev";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: $name <$email>\n";
$headers .= "X-Sender: <$email>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: $name <$email>\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = "admin@admin.dk";

/* and now mail it */
mail($recipient, $subject, $message, $headers);

// Replay
// ---------------------------

/* subject */
$subject = "WeB Email feedback";

/* additional header pieces for errors, From cc's, bcc's, etc */
$headers = "From: webmaster <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Sender: <admin@admin.dk>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n"; // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .= "Return-Path: webmaster <admin@admin.dk>\n";  // Return path for errors

/* recipients */
$recipient = $email;

/* beskeden som bliver sendt til afsenderen fra hjemmesiden */
$message = "Din tilmeldelse til nyhedsbrevet er blevet modtaget..

Med venlig hilsen

MIG";

mail($recipient, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 22:27 #21
Jo du tilføjer et par linjer her:

<?
/* subject */
$subject = "Jeg vil gerne tilmeldes jeres nyhedsbrev";
$navn = $_POST['navn']; // TILFØJ
$email = $_POST['email']; // TILFØJ
$message = $_POST['message']; // TILFØJ

Jeg er ikke sikker på den sidste, men ellers må du rette navnet.
Avatar billede JJ77 Juniormester
23. august 2004 - 22:34 #22
du er for sejjjjjjjjjjjjjjjj.... smider du ikke lige et svar mr. genius... takkkkk
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 22:39 #23
Velbekommen ;O)