Avatar billede dondres Nybegynder
23. august 2004 - 17:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift tekst farve og

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende:

Udfra nedenstående kode vil jeg gerne:
1) Ved klik på et felt i tabellen skal tilsvarende tekst skifte farve. (F.eks. klik på rød og tekst 1 bliver rød osv.)

2) Ved klik på et andet felt skal alle øvrige tekster skifte tilbage til sort.

Hvordan dælen gør jeg det?

Jeg har forsøgt mig med nedenståeden kode:

<html>
<head>
<script type="text/javascript">

function changeColor(color)
{
document.getElementById('x1').style.color=color
}
</script>
</head>

<body>

<table width="100%" height="50"><tr>
    <td bgcolor="red" onClick="changeColor('red')">Felt 1</td>
    <td bgcolor="blue">Felt 2</td>
    <td bgcolor="green">Felt 3</td>
/tr></table>

<div id="x1">Test 1</div>
<div id="x2">Test 2</div>
<div id="x3">Test 3</div>

</body>
</html>

/DonDres
Avatar billede roenving Novice
23. august 2004 - 17:29 #1
Sådan ?-)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Titel</title>
<script type="text/javascript">

function changeColor(color,elm){
  divs = document.getElementsByTagName("DIV");
  for(i=0;divs.length>i;i++){
    if(divs[i].id.indexOf('x')==0){
      divs[i].style.color=(divs[i].id==elm)?color:'black';
    }

</script>
</head>

<body>

<table width="100%" height="50">
  <tr>
    <td bgcolor="red" onClick="changeColor('red','x1')">Felt 1</td>
    <td bgcolor="blue" onClick="changeColor('blue','x2')">Felt 2</td>
    <td bgcolor="green" onClick="changeColor('green','x3')">Felt 3</td>
  </tr>
</table>

<div id="x1">Test 1</div>
<div id="x2">Test 2</div>
<div id="x3">Test 3</div>

</body>
</html>
Avatar billede dondres Nybegynder
23. august 2004 - 21:41 #2
Lige præcis :-)

1000 tak.
Avatar billede roenving Novice
23. august 2004 - 23:33 #3
Øeh ?-)

Hvadfor tager du så point selv ?o]
Avatar billede dondres Nybegynder
23. august 2004 - 23:42 #4
Sorry.. Jeg er ny herinde og er ikke helt klar over hvordan det fungere det her med point.. Kan man give point når svaret er skrevet som en kommentar?

Du skal selvfølgelig have dine point... Kan du få dem på en anden måde, eller skal jeg oprette en nyt spørgsmål, hvor du kan få dine point?
Avatar billede roenving Novice
23. august 2004 - 23:49 #5
Du kan jo tage en tur omkring den uofficielle faq: http://expfaq.1go.dk !o]

-- og nej, du kan ikke give point til løsninger, der er lagt som kommentarer, men jeg (og en hel del andre !-) foretrækker at have en tilkendegivelse fra spørgeren, før vi lægger et svar, så der ikke deles en hulens masse uretmæssige point ud ...

-- og det er ligefrem sjældent at et første udkast til en løsning, er den brugeren vil ende med at bruge, også derfor gør jeg plads til noget dialog !-)
Avatar billede dondres Nybegynder
24. august 2004 - 00:04 #6
Tak for tippet :-)
Sådan en FAQ har jeg virkelig savnet her på siden.

Det ville have været rart at kunne sætte sig ind i "miljøet", pli og normer her på siden før man slår sig løs.

Tak tak