Avatar billede dampnet Nybegynder
23. august 2004 - 14:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Object variable or With block variable not set problem

Jeg får denne fejl: Object variable or With block variable not set. Når jeg prøve at bruge følgende kode sammen med et datagrid. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg får den og heller ikke hvordan jeg kommer af med den.

    Sub fyld_dgAfstem(ByVal maskineid As String)

        Dim conn As New OleDbConnection(ConnectionString)
        Dim cmd As New OleDbCommand()

        With cmd
            .Connection = conn
            .CommandText = "qhentIndspilPrMaskine"
            .CommandType = CommandType.StoredProcedure
            .Parameters.Add("@maskinid", OleDbType.VarChar, 50).Value = maskineid.Trim()
        End With

        Try
            conn.Open()
            dgAfstem.DataSource = cmd.ExecuteReader
            dgAfstem.DataBind()
        Catch ex As Exception
            lblerrors.Text = ex.Message & "<br />" & ex.ToString
        Finally
            if conn.State = ConnectionState.Open then
                conn.Close()
            end if
        End Try
    End Sub

    Sub dgAfstem_ItemBound(Sender As Object, e As DataGridItemEventArgs)
        dgafstem_fdato = CType(e.Item.DataItem("DatoAfregn"), DateTime)
    End Sub

Det er ItemBound functionen som laver fejlen, håber der er en som kan hjælpe.
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. august 2004 - 14:23 #1
Avatar billede dampnet Nybegynder
23. august 2004 - 14:33 #2
Kan du ikke lige prøve at uddybe det, jeg har nemlig lige forsøgt at lave 'dgafstem_fdato' som en Property istedet for en public variable for at se om det hjalp, men uden held.
Avatar billede thrytter Nybegynder
23. august 2004 - 17:27 #3
Prøv at udvide dgAfstem_ItemBound til:

Sub dgAfstem_ItemBound(Sender As Object, e As DataGridItemEventArgs)
  Select Case e.Item.ItemType
    Case ListItemType.Item, ListItemType.AlternatingItem
      dgafstem_fdato = CType(e.Item.DataItem("DatoAfregn"), DateTime)
  End Select
End Sub

det fjernede fejlen på min lokale maskine.

Alternativt må du prøve "early binding" i stedet for "late binding" som det også anbefales i http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;316478
Avatar billede dampnet Nybegynder
24. august 2004 - 08:40 #4
thrytter: det var løsningen og det var da en dum fejl fra min side ikke at tage hensyn til item typen.

Mange tak for hjælpen.